Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kenya - så er dagen redet
#1
havde booket en jagt blok til weekenden som nærmest er en ligesidet 3-kant på ca. 50km på hver led. Jeg havde forinden kørt lidt rundt i området og fundet et par vandhuller hvor jeg håbede der kunne blive lidt træk af sandgrouse. Det glippede nu næsten totalt med dem, men så kan man jo altid fordrive morgenen med lidt duejagt.

Nu er det sådan med vandhuller, at de masai drengene der lever i nærheden driver deres geder og køer dertil for at drikke om morgenen. De kommer derfor ofte for lige at hilse på og vil også gerne se noget jagt. Der er mange interessante spørgsmål sådan en morgen[8D]

F.eks.:
skal man presse frem eller trække tilbage i aftrækkeren for at skyde?
Kan man slå nogen ihjel med sådan en?
En af duerne havde fået hagl gennem øjet og det afleder jo spørgsmål om jeg altid sigtede efter at skyde dem gennem øjet og om det var nødvendigt?
En anden havde fundet filtforladningen fra en parton og konstaterede - oh det er altså det her der slår dem ihjel.
Spiser du dem virkeligt?
Hvad gør du når du har skudt flere end du kan bære?

Det trækker jo lidt på smilebåndene en gang imellem og det er da heller ikke hver dag en skudt due ledsages af stående ovationer og jubelskrig.

Næste gang jeg kommer dertil, har de lovet at vise mig hvor der plejer at være mange af de store fugle med pletter (perlehøns) som jo unægteligt batter lidt mere i gryden end en håndfuld duer.

hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#2
Knäk og bräk med perlehönsene[:p]
- men pas på det ikke er "guinneafowl" - for megentligt forkert stavet. Nogle af de lokale i sydafrika sagde at de ikke var de bedste fugle at sätte tänderne i[8)]
Har ingen fagligt grundlag at bedömme korrekthed af ovenstånde dersom de ikke ville dele fuglene med os[:o)]

Mvh,
Tore
Svar
#3
JEg troede af perlehøns og guinesfowl var det samme?

De smager udmærket - har indtil flere gange spist perlehøns på fine restauranter - både som regulørt kødstykke og som fintskåret i tern i risotto...

Om der skal særlige kokke-evner til at lave det godt, ved jeg ikke... en fasan er jo heller ikke altid lige nem at lave delikat....

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
En perlepludderhøne og en Guineafowl er det samme[:o)]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
ja - det er korrekt, at det er det samme. Her i Kenya er der 3 varianter af perlehøne eller guinea fowl - helmet, crested og vulturine. Den sidste skulle være den mest delikate og har helt lyst kød. Det er også korrekt at de har lidt fasan over sig p.g.a. for meget løbearbejde. De kan altså være noget seje i bentøjet, så bryst og lår kan sikkert med fordel tilberedes hver for sig.

De har desværre en tendens til at ty til appostenes heste med mindre de er meget pressede, så de er lidt svære at få på vingerne hvis man er alene. Hvis man kan få nogen til at runde dem op kan man dog have en fin jagt på drevne høns.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#6
Sorry, my bad - må et og andet sted have ignoreret at det er en og samme fugl[:I]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)