Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 90 snelle problem
#1
Nu vi er ved Sauer, så har jeg en sauer 90 fra 1985
den er begyndt at svigte i snelle funktionen.
Når jeg skydder med snellen stukket, oplever jeg at den bare siger klik og skuddet går ikke, det er kun med snellen spændt jeg oplever problemet. Er det et jussteringproblem eller slidtage ???
Og hvad anbefaler i jeg skal gøre, for at afhjælpe problemet.

Claus the Dane
Svar
#2
Det er formodentligt slidtage, og kan klares med et fjedersæt. Problemet kan dog også skyldes skidt og snavs i aftrækkets indre, derfor prøv med en rensning først. Ellers nye fjedre.

G.D.
Great Dane

Svar
#3
Jeg har set et par tilfælde af det samme problem, hvor årsagen var at skytten rører siden på aftrækkeren med sin pegefinger og dermed bremser snellefjederen, så den ikke kan slå aftrækket af. Så prøv om det ikke hjælper hvis du trykker udelukkende foran på aftrækket, du kan bare prøve med tom riffel hvor du i første omgang rører siden på aftrækkeren når du bruger snellen, prøver at tage alm aftræk umiddelbart efter uden at have løftet lukkegrebet, hvis den siger klik herved har du isoleret problemet til en fejl 35 (ca 35 cm bag aftrækkeren). Du kan for en sikkerheds skyld prøve samme procedure hvor fingeren ikke røre siden på aftrækkeren, hvis der stadig er klik i riflen er det en mekanisk fejl.

jbn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)