Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Normas forretningsstrategi?
#1
Jeg har noteret mig, at Norma er kommet på banen med nyt omfangsrigt katalog. Det er flere ting der undre mig[V]:
1) Hvorfor ophøre med MRP-2 og lancere et nyt krudt (Norman 217) - er fordi vi så alle skal skrodte vores MRP-2 ladninger og opbygge dem med Norma217 - jeg tror sgu jeg går efter Rhino eller Vith.
2) Hvorfor tage Blaser Magnums på programmet. Ladningerne er nær identisk med dem som er til vanlige magnums (win /rem)? Jeg ville da aldrig købe en Blaser Magnum (selv hvis jeg skulle købe en Blaser riffel) ammunition er dyrere og i mindre udbud, hylstre og die-set er dyrere. Er der vitterlig så mange der falder for reklamestunts?
3) Hvorfor lave en Solid linie i de samme kalibre som de i forvejen har PH-linjen i[?]
4) Kalahari linjen - er det navn nu oplagt? Kalahari giver mig klare associationer til lange skud, og så har deres nye kugle BC sammenligneligt med - tjah GT ville vel sige som et pengeskab[:I].
5) Hvorfor begyndet at lade 6,5-284 med Oryx? Hvis man ønsker at bruge en 10,1 grams kugle i 6,5mm - bruger man så ikke bare en 6,5x55? En 6,5-284 er vel netop jagtlig interessant fordi den lovligt kan bruges med 140 grains kugler på de store vildtarter? Skulle de erstatte deres 140 grains Partition ladning havde jeg i hvert fald valgt 140 grains Accubond[Wink].

Nogen her inde som kender noget til strategierne?
Nogen her inde som har opdaget andre besynderligheder i det nye katalog?

Skal da lige skynde mig at sig, at der er mange ting som glæder mig: eks. at de nu (igen) laver hylstre i 7x61 og er begyndt med .260 rem.

D93
Svar
#2
1. De har sikkert ikke solgt nok mrp-2 krudt.

2. Alle vil jo tjene på Blaser navnet[}Smile]

3. For at sælge flere bønner.

4 og 5. For at prøve noget nyt.

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
det er sådan at Rhino 30 (MRP2) er myget dyre at tilvirke en de andre krut, Rhino kommer også at ta bort Rhino 30 og erstatte det med Rhino 29 som har nesten de samme brentider kommer i löbet af somren
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Rhinobullets

det er sådan at Rhino 30 (MRP2) er myget dyre at tilvirke en de andre krut, Rhino kommer også at ta bort Rhino 30 og erstatte det med Rhino 29 som har nesten de samme brentider kommer i löbet af somren



Er det Rhino 29 det samme som Norma 217..?

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Citat:quote:

Originally posted by Rhinobullets

det er sådan at Rhino 30 (MRP2) er myget dyre at tilvirke en de andre krut, Rhino kommer også at ta bort Rhino 30 og erstatte det med Rhino 29 som har nesten de samme brentider kommer i löbet af somren



Er det Rhino 29 det samme som Norma 217..?

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]



norma har ikke sendt specs. ud endnu på 217

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)