Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Savage 110 - god eller dårlig?
#1
Hej.

Jeg påtænker at købe en Savage 110 kal. 243 win. Er det en god riffel, eller bør man holde sig fra den? Hvordan fungerer den? Hvor præcis er den? Osv. Al respons modtages med tak [Smile]
Svar
#2
Jeg har en i 223 rem og den er lidt kræsen. Aftrækket er ikke noget at råbe hurra for og der er nogle pladejernsløsninger på den, der er tarvelige. Til prisen er den vel ok, men jeg ville meget hellere have en Tikka T3.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Tak for svaret.

Ellers nogen, der kan sige noget om den? Særligt mht. præcisionen.
Svar
#4
Har skruet lidt på en i 308, ikke en riffel som imponerer, find noget andet med mindre den er meget billig.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Jeg gav 1800 for min som sprit-ny. Det passer meget godt med værdien.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Jeg har ingen personlige eraringer med Savage, men når deres varmint modeller testes er det altid godt.

Jeg tror der er forskel på de gamle med ringe aftræk og så de nye med accutrigger og det nye skæfte(accustock tror jeg det hedder).

Jeg tror det er Mercia der har importen i dag og jeg har set et nyt katalog/brochure med mange fede modeller, men her ligger priserne også som remington minus 15-20 procent.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
Jeg har en Savage model 11F i 308Win og den er ikke noget og skrive hjem om hvad aftræk er. Vil nærmest kalde det et 3 punkts aftræk...

Men præcision til gengæld. DET holder.

Den laver fine små 3kløver på 100m med Norma Oryx Fabriks ammo. Jeg har også kun givet de 1800 for den fra ny.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#8
Tak for Jeres svar!
Svar
#9
Hvor har købt jeres savage til de fine priser ?

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#10
Jeg købte min på Lauritz.com i et anfald af " Jegkunnedaligeprøveogbydepådenriffel" og fik den så....

Byd kun hvis du vil have det.. Men min bror er mega glad for den..

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by eske

Hvor har købt jeres savage til de fine priser ?



Køtilbud hos Korsholm. Det kostede en nat i sovepose. Det sneede kun lidt [8D].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)