Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington i links, hjælp søges
#1
Hej
Jeg tænker på at købe en Remington i links kaliber 243W.
Vil gerne have løs magasin, kan lades fra oven, og få en med deres super gode aftræk.
Hvad hedder den Riffel ?
Jeg har set en Remington Seven, men den var med hængslet magasin.
Fordi jeg tænkte på R7 er fordi jeg vil bruge den til bukkejagt, så ville det jo passe mig fint med den korte riffel men en 700 vil også være fint men det skal ikke være en af dem med tyk pibe.

Er der nogle som kan hjælpe

Mvh Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Maubla

Hej
Vil gerne have løs magasin, kan lades fra oven, og få en med deres super gode aftræk.
Hvad hedder den Riffel ?

Er der nogle som kan hjælpe

Mvh Ole

Jeg vil sige Sako 75 [Big Grin]

Mvh Bjarne


Mvh Bjarne
Svar
#3
Tja, de laver linksmodeller af :

Remington 700 CDL (24" løb, tynd profil)
Remington 700 XCR (findes ikke i .243Win)
Remington 700 SPS Compact (20" løb, tynd profil)
Remington 700 SPS Synthetic (findes ikke i .243Win)
Remington 700 SPS Varmint (26" løb, tyk profil)

Hverken CDL'en eller SPS Compact'en findes med box-magasin, men dette kan formodentlig eftermonteres.

Ombygning fra "Hinged Floor Plate" til "Detachable Magazine" :
Kwik Klip laver et "Kwik Klip kit", men dette findes ikke i .243Win

HS Presicion laver et kit med 4skuds kapacitet som kan eftermonteres på en Remington 700 i cal .243 (vist samme kit til .223, .243 og .257)

Badger Ordnance laver også nogle gode kits, som også findes i "Short Action" standardkalibre.

Der findes også andre producenter af kits, men dem kommer andre nok ind på. Blandt andet nogle der bruger Accuracy International's magasiner, men hvorvidt disse sets findes i .243Win... tja... =o)

Så en Remington 700 CDL eller SPS Compact, med HS Presicion box magasin kit - er nok det bedste bud, hvis det skal være model 700. I så fald findes magasinerne kun i 4 skuds kapacitet.

Alternativt er der Badger Ordnance - her er det vist 5 skuds og 10 skuds kapacitet man kan få.

Men det lyder som noget jeg godt kunne blive forfalden til - hvis jeg var links. =o)

Der laves også ombygningssæt til Remington 770 - men 770'eren er en vag forbedring af 710'eren som var noget værre crap. Så dem bør man nok holde sig fra - så hellere ofre lidt mønt, og få en 700.

Er ikke sikker på om man kan lade fra oven, når riflen er ombygget til aftageligt magasin.
Ikke medmindre man er ovre i noget double-stack magasin i hvert fald.

Så engang et sæt (mener jeg bestemt) som brugte HK G3 magasiner, eller AR10 magasiner.?!?

Remington har dog lavet modeller med aftageligt magasin før.

Eks Remington 700 SPS DM (Detachable Magazine), så det er måske muligt at få et magasin og "floorplate" fra den...

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Hvis du først skal til at ofre på aftermarket bundmetal til en remington 700 skal du vælge en model med ordentligt skæfte, ellers er det i min optik spild af penge, ellers skal du lave et komplet regnskab fra starten.
Og så kommer der andre kandidater med i spillet med samme slutpris, og bedre gensalgspris (nu skal jeg jo passe på hvad jeg siger, kender ikke markedet for links rifler).

Økonomien for en Remington kunne være som følgende:
-Riffel: 5500
-Bundmetal og magasin: 1500+ 500-600
-Tilfræsning af skæfte: ??? 300
-Tuning af aftræk: 200-400
= Så har man ofret 8000+ på en riffel med et skæfte der ikke er på linie med eks. en Tikka T3 (og ikke kan lades fra oven).

Hvis du har planer om at starte et evighedsprojekt med en wannabe taktisk riffel så er det en helt anden snak[Wink] (men siden du ikke vil have tyk pibe gætter jeg ikke på det)

Mvh. Loft
Svar
#5
Magasiner fra HS Precision kan ikke lades ovenfra.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Hej.
Jeg kan nok også godt leve med et hængslet magasin.
Det er nok Remington Seven jeg er mest lun på.
Jeg ville helst have en Sako 75 i 243W men skæftet vil irreteret mig med de netskærringer, så kan jeg bedre lide De gamle Tikka rifler men de kan jo heller ikke lades ovenfra, det er sku ikke så nemt.
En Steyr Malinger i links i kaliber 243W bliver nok heller ikke nemt at finde for det var min drømme riffel da jeg startede som riffeljæger.
Det var mange spørgsmål.
PS. jeg blev ikke helt klar over om R. Seven laves i links.

Mvh Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Maubla

jeg blev ikke helt klar over om R. Seven laves i links.



Nej, desværre http://www.remington.com/

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)