Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold med hjem i kufferten fra USA
#1
Hej med jer.

Kæresten rejser til USA i næste uge og jeg har fået hende overbevist om at hun skal have en Leupold kikkert med tilbage i kufferten [Smile]

Jeg har derfor brugt search-funktionen her på siden, da jeg kan huske emnet flere gange har været oppe. Men jeg kan ikke finde nogle nyere indlæg og i flere af de gamle tråde står der om kommende stramninger omkring eksport at riffelkikkerter fra USA.

Jeg vil derfor høre om i ved om man problemfrit kan medbringe en Leupold VX-3 i kufferten når man rejser ud af USA? Altså uden eksporttilladelse osv. Det er ikke en militær-kikkert, men blot en helt alm. jagtkikkert.

Jeg vil jo godt lige være sikker på at tolderne i USA ikke beholder kikkerten eller kæresten for den sags skyld [Big Grin]
Svar
#2
Hej Molle

Hvorfor skulle de da beholde kikkerten, det er alm exportvare til DK.[Wink]

Skulle det værste ske, så beholder de nok det bedste af de to og så hænger du jo på kæresten i mange år endnu.[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#3
Havde selv 2 med hjem og kufferten havde været åbnet af tolderne i USA, og jeg var tilpas fræk i DK, så de kom med ind i landet uden problemer.

Hun skal bare være "lidt" ærlig med at hun har købt noget med hjem. Tolderne behøver ikke vide alt. :-D

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#4
Osse...være sikker om kikkerten og have på kuffert til cargohold af flyet,ikke i carry on kufferten. TSA synes kikkerten er våben del,ikke optiks. Jeg har små problem senste Sept. i Bismarck,ND lufthavn med Kalhes kikkert i carry on kuffert. Så fortælle kæresten den om retur rejse fra USA til DK.[Smile]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#5
Har selv haft en kikkert med hjem tidligere uden problemer, men havde bare hørt der var blevet strammet op omkring reglerne.

Eric: I am not completly sure what you are trying to tell me [Smile]. Should she bring the scope in her hand luggage on the plane or should it be check-in in her suitcase?
Svar
#6
Erik skriver at kikkerten skal i kufferten og ikke i håndbagagen, visse steder anses en kikkert som en våbendel.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#7
Molle.....be sure to have your scope in her check in luggage flying to DK and NOT in (carry on )luggage...TSA will take the scope away from her in the USA....TSA considers scopes part of a weapon and not just an optikal device such as binoculars.....be sure to tell your woman this info. Your scope will be fine if its in WITH the main checkin suitcase/luggage for the trip home to DK. [Smile]

I ran into trouble in the Bismarch North Dakota airport last Sept with TSA officals because I was carrying a Kahles scope in my carryon . AB had brought me the scope I had bought from ULG. After a little talking I got it resolved and flew back to northern Michigan with the scope......TSA stands for... Transportation Security Administration......[Big Grin]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#8
You should have seen Eric´s face, when the officer told him, that it was going in the bin [B)]

Lucky it was in Bismarch - not (Shitcago)

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#9
Lige en lille update. Det gik fuldstændig problemfrit at tage kikkerten med hjem i kufferten fra USA. Kufferten blev scannet i sikkerhedskontrollen i USA og det gav ikke anledning til problemer at riffelkikkerten var med, så det kan altså sagtens lade sig gøre endnu [Smile]
Svar
#10
[Image: tsa-funnies-5.jpg]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#11
Grunden til at dette som regel kan lade sig gore, er at US Border & Custom Service, ikke selv kender til de strenge regler fastsat af State Dept./ATFE. Reglementet er vel pa storrelse med 2-3 telefonboger.
Det med carry-on eller check in, beror mere pa, at check in personalet/TSA overhovedet ingen chancer tager med "mystiske" genstande. Hvis tolderen kendte mere til reglerne, ville intet vabenrelateret ga ud.
Sa det er vel kun heldigt, at reglerne er blevet til sa mange efterhanden, at de snart ikke kender dem selv.
Pa DK siden, kan man vel blot habe pa, at man ikke bliver undersogt og import/moms beregnet. Der gar der vel noget tid, inden selv vabentilladelser kraves til optik.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#12
Maj 2010 tog jeg en Leupold VX3 3,5-10X40 og en Leupold afstandsmåler med hjem fra Florida , købt i "Outdoor World", uden nogen form for problemer. Begge dele lå i kufferten som blev checket i security.

"Stær"
Svar
#13
Hvis man skal til USA og alligevel tænker i "våben-baner" så søg en import tilladelse til sportsvåben til usa, tag din egen riffel eller lignende med derover og tag ud og få skudt noget...

På vejen hjem fylder du så riffelkufferten op med gode grejer, og tager det med hjem sammen med riflen...

= ingen problemer overhovedet... blot skal man fravælge Engelsek lufthavne som mellemlandinger.... Englænderne er direkte fascistiske m.h.t våbenrelaterede ting og konfiskerer rask væk uden nogen form for kompensation...selv fra transit-passagerer...

Metoden er testet mange gange i de sidste 10 år.... så sent som i 2010

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#14
@ Dravis. Mener du en Form 6 ?
H
Hogmeister
Svar
#15
Ja, jeg kan ikke huske nummeret, men man skal søge i god tid, ATF tager en rum tid om at få sendt tilladelsen tilbage til DK..

Man skal naturligvis også have styr på sine danske tilladelser (udførsel til ikk EU land), men jeg har ikke hørt om problemer med at få tilladelsen til at importere sine sportsvåben til USA (og tage dem med hjem igen, med diverse nyt udstyr og reservedele til... [8D])

Toldere o.s.v. checkker tilladelser og numre på våbnene, resten er de helt ligeglade med....[Wink])

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#16
Havde det omvendte problem, da jeg gastede DK i 2008 med 2 plaffejern.
Udfyldte den gule indforsel tilladelse i tolden pa en 9mm og 45 ACP, hvorefter de adspurgte om vabentilladelse pa dem ogsa.
Har jo af gode grunde ikke tilladelse til vabene, sa det tog tolden lidt tid og accepterer dette fakta.
Senere under ferien, adspurgte en slags selvbestaltet politimand i en skytteforening jeg besogte, om tilladelser osv. hvorpa han vel matte "nojes" med at studerer indforselstilladelsen fra tolden.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)