Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
308w og Sierra 150grn ladedata
#1
Hej alle
Jeg er lige startet med at genlade og havde tænkt mig at lade en 308w med en 150 grn kugle fra Sierra, både en Game King og en Pro Hunter. Begge kugler i et hylster fra Norma med en cci 200 fænghætte og Norma 202 krudt.
Jeg tror jeg fandt opskriften i en gammel udgave af den norske ladebog, men kan ikke finde den nogen steder mere.
Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh Michael
Mvh Michael
Svar
#2
Velkommen til denne hyggelige hobby det er at genlade.

Hvis du ikke kan finde den eksakte opskrift kan du måske bruge denne her som udgangspunkt:

Kode:
http://www.norma.cc/sortimentladd.asp?Kaliber=308 Winchester&Lang=1
.

Den der Nosler BST ligner vist dine Sierra kugler ret godt så start med 41 grs og øg med f.eks. 0.5 gr ad gangen til du finder den der samler bedst uden usædvanlige tryktegn.

Ellers får Görgen her på Reloaders nest fine grupper med Sierra GK og 46.3 grs Norma 202.

Kode:
http://reloadersnest.com/detail.asp?CaliberID=57&BulletWeight=150&offset=60&LoadID=10008

Viderebragt uden ansvar iøvirgt.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Hej igen og tak for ideen men der er jeg nok en kende for forsigtig normalt holder man sig inden for max og min som er i omegnen af halvanden grn så et bud fra 41 til 46,5 er nok ikke lige det jeg tør kaste mig ud i kan nogen ikke hjælpe mig lidt tættere på en god start

Mvh Michael
Mvh Michael
Svar
#4
Jeg har også haft de bedste resultatet med 46,3 gr N202 med 150 gr kugler.

Den norske siger mellem 44-47 gr. til en 150 gr kugle.

Start du roligt ved 43 gr og arbejd dig op.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar
#5
Hej mp tak for det og nybegynderen overlader nu sin indhøstet lærdom om aldrig at bevæge sig uden for max og min til skraldespanden og kaster sig ud i et eksperiment Wink

Mvh Michael
Mvh Michael
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Bornholmer Bjørnen

nybegynderen overlader nu sin indhøstet lærdom om aldrig at bevæge sig uden for max og min til skraldespanden og kaster sig ud i et eksperiment Wink


Der er et par metoder beskrevet til at overvåge trykket i denne tråd http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=22171

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#7
Åh, slap lige af det bliver hurtigt langhåret ;-) Havde nu mest en ide om at lave mig lidt gode solide jagtpatroner som ikke splitter min riffel ad og som rammer mindst lige så godt som de færdiglavet. Syntes i virkeligheden det er lidt sjovt at gøre ting selv, så hvis man nu starter med at lave sin egen ammo og slutter af med, selv at sætte dyreryggen på bordet mens man nyder synet af sin sidste opsats på væggen. Ja så er det vel ikke så skidt og slet ikke hvis opsatsen hænger og venter på en trofæ opmåling ;-)

Mvh Michael
Mvh Michael
Svar
#8
Hey, så fik jeg ladet en bunke kugler :-)
Startede (som nogen har skrevet) på 43 grn og sprang i ½ grn til 44,5 grn.
Konstaterede at kuglen løfter sig et par cm ved 44 grn og gik straks hjem og lavede en ordentlig bunke i 44,5 grn som skal med på skydebanen på onsdag.
Vildt hyggeligt og kan næsten ikke vente til i morgen :-)

Mvh Michael
Mvh Michael
Svar
#9
@Bornholmer Bjørnen: Hvor på Klippen skyder du om onsdagen lige pt?
(Jeg bor selv på Klippen og kunne måske få brug for et andet sted at afprøve nye ladninger end lige Raghammer, hvor der er lidt længere mellem skydetiderne)

Mvh Farmor/Annelise Jakobsen [Smile]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#10
Hej Annelise
Om onsdagen har de åbent i Østerlars (Brommevej) fra kl. 1800, banen er 100 og 200 meter med kamera, så det er ren fornøjelse og meget lidt motion :-)

Mvh Michael
Mvh Michael
Svar
#11
Super [Smile] Mange tak for hjælpen [Smile]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)