Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6,5-284
#1
Hej

Overvejer at prøve igen med ovennævnte patron.

Sidst var det ikke nogen succes.

Inden jeg kaster mig ud i det, vil jeg gerne høre hvad andre har fået ud af den.

Der er tale en S&L pibe med standard 8 2/3 stigning.

Det beder jo om tungere projektiler. Hvilke ladninger har i haft succes med ?

Her tænker jeg på hvilket krudt, projektil og hylster, der er brugt, og hvilken præcision/hastighed det endte med at give.

Jeg ved godt at det er meget individuelt fra riffel til riffel, men bare for at få en ide om hvorvidt projektet er værd at genoptage.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#2
Mener ULG overtog GT`s Tikka i det kaliber, og med rigtig gode resultater , så mon ikke han er manden du skal have fat i.[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Jeg var rigtig glad for de 2 jeg har haft - hvis jeg skulle den vej igen vil jeg dog helt klart vælge 6,5-06 - mindre krudt/højere hastigheder/(meget)billigere hylstre.

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#4
Jeps-jeg overtog GT gamle kanon i dette herlige kaliber,og jeg er rigtig glad for den. På banen bruger jeg Lapua Scenar Silver-jacket i 139 Grs udgaven. Jeg bruger 52 grs RP 22 krudt,CCI LR-M hætter,Lapua hylstre og COL'en er 3,150 tomme. Det giver en hastighed på 880 M/S Til Jagt bruger jeg Nosler Partition på 140 grs,som jeg får molycoated,og jeg bruger samme ladning og komponenter. Disse to ladninger skyder iøvrigt hul i hul "indbyrdes".....[:p]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Prøv Sierra Matchking 140 grains eller 142 grains Matchking, begge HPBT projektiler.
H
Hogmeister
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by AB

Jeg var rigtig glad for de 2 jeg har haft - hvis jeg skulle den vej igen vil jeg dog helt klart vælge 6,5-06 - mindre krudt/højere hastigheder/(meget)billigere hylstre.

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2



Jamen jeg har allerede piben. Mit problem var i første omgang, at jeg kun opnåede noget der var marginalt hurtiger end 6,5x55, så længe præcisionen var med.

Det hele er opstået fordi, jeg har et McMillan M40 skæfte med tilhørende bundmetal og magasiner, dertil købte jeg en lås.
Jeg har så stadig en 6,5-284 vekselpibe fra min lange lås, det var den jeg overvejede at anvende igen.
Men det blvier i en anden tråd.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Jeps-jeg overtog GT gamle kanon i dette herlige kaliber,og jeg er rigtig glad for den. På banen bruger jeg Lapua Scenar Silver-jacket i 139 Grs udgaven. Jeg bruger 52 grs RP 22 krudt,CCI LR-M hætter,Lapua hylstre og COL'en er 3,150 tomme. Det giver en hastighed på 880 M/S Til Jagt bruger jeg Nosler Partition på 140 grs,som jeg får molycoated,og jeg bruger samme ladning og komponenter. Disse to ladninger skyder iøvrigt hul i hul "indbyrdes".....[:p]

Hilsen Ulrik



Super nu har jeg en ide om hvad der er muligt.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)