Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Camo tøj som er varmt?
#1
Jeg står og skal have et nyt sæt camo tøj.
Jeg er buejæger og sidder ofte flere timer i et levende hegn på min jagtstol, hvor der sjældent er læ.

Har kigget på Härkila´s x invisble, men de skriver selv i reklamen at man bør bruge et ekstra isolerende lag. Hvis en jakke skal koste over 3000,- forventer jeg den er varm. Jeg vil helst undgå at have alt for mange lag på.
Jeg ved godt at jeg så måske ikke kan benytte det nye sæt til de store bjergbestigninger, men jeg søger noget der primært skal bruges til buejagt i Danmark.

Nogen der har praktisk erfaring med et godt sæt?

Vulf.
Svar
#2
Guns n Powder forhandler Medalist. Amerikansk camotøj i flere tykkelser. Bla bukser med seler/smæk så man ikke skiller ad i ryggen. Fordel for. Dig evt. Jeg har selv 2 sæt. Et tyndt til bukkejagten og en mellem tykkelse til efterår/vinter.

Det virker for mig, og jeg synes, kvaliteten er i top.

Kontakt evt Rex herinde.

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#3
Skal det være virkeligt varmt, og der med ubrugeligt andet end når det er koldt.

Så kig efter Deerhunter´s Kamchatka serie

alternativt Armywear.dk de har Montane på programmet i ren grøn, men du skal så have en lydløs ting over, da de ikke er helt lydløse i overfladen.

http://www.armywear.dk/shop/montane-extr...-773p.html

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Vulf,

Jeg blev faktisk også selv overrasket i sin tid da jeg købte et sæt Härkila tøj til omkring 5K for jakke + bukser. Det er overraskede mig var at der næsten ingen varme er i sættet, det er kun en skalbeklædning. Der er fordele og ulemper ved dette. Jeg kan bruge tøjet både sommer(-hedebølge) og vinter(med en masse tøj indenunder). Ulempen er at man skal have en del andet tøj.

Jeg har købt noget super varmt undertøj fra Medalist(ja, hos Rex) - det er nok min bedste investering nogensinde, men kig dig ikke i spejlet inden du tager andet tøj udover :-)

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Der er forskellige måder at klæde sig på. Enten som lag, eller en færdig dragt. Begge dele har sine fordele og ulemper. Feks Härkila er jo nok i topenden vedrørende pris. Men det er holdbarheden altså også. Mit Medalist pürchsæt er meget varmt og kan bruges uden andet tøj. Desværre så responderer det godt på vand. Det er ikke vandafvisende. Brugte det i vinters i Sverige og sneen dalede ned, smeltede og gjorde tøjet koldt. Næste gang valgte jeg Härkila, og en gang layers, undertøj, skjorte, bluse. Det virkede rigtig godt for mig. Regntæt og så kunne jeg lyne ned under pürch.
Svar
#6
Hej -

Med de vintre vi har haft på det sidete er der jo også denne:

http://jagtkiosken.dk/shop/product_revie...2c62753064

Den overvejer jeg ihvertfald kraftigt til næste vinter - har selv en Härkila'en jakke (kan ikke huske navnet, men den kostede omkring 2.5k), men specielt varm synes jeg altså ikke!! at den er...

Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#7
Jeg har købe ambush sættet fra Rivers West. Det er rigtigt varmt! Lommerne lukker med kraftige magneter - så jeg har skulle skifte et par kreditkort... learning the hard way. Men bortset fra creditcard killer effekten er det en smart og lydløs løsning. Stoffet er en slags fleece som dog er vind og vandtæt. Jeg købte sættet og troede at jeg kunne sidde stille i det igennem foråret også, men nej det er alt for varmt, så derfor har jeg også et af de tyndere sæt fra Rivers West. Jeg synes at man får meget value for money med deres tøj, men der er også nogle ting jeg godt kunne tænke mig, som fx radiolomme. Men nu har jeg så en rigtig god ekstern radiosele. Og da der fortsat er producenter som Härkila som ikke har opdaget at der er linksskytter og derfor kun har en radiolomme, så er sådan en sele under alle omstændigheder en god ting af have.

Er det rigtigt koldt, eller vådt så sidder jeg under en fjeldduk. Det er en form for regnslag, som kan laves om til alt muligt andet ved at lyde et hav af lynlåse forskelligt sammen. På indersiden er det belagt med en sølvfarvet belægning som holder godt på varmen.
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Jeg har købt tøj fra denne side som er varmt
http://www.cabelas.com/catalog/browse/cl...t104748480

Pas på der er rigtig meget at kikke på - husk at se på hvilke erfaringer andre jægere har med de forskellige jakker/bukser...

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#9
Hejsa.

Tak for alle de gode forslag.

Jeg tror jeg tager chancen og prøver det forholdsvis nye Scent blocker sæt der er kommet på markedet.

Prisen er lidt mere spiselig, ca 4k, end Härkilas 6k, for et sæt.
Jeg har rørt ved det i en butik og det må siges at være exstrem lydløst. Det virker som kvaliteten er i orden, men det må komme and på en prøve. Det er desvære et sæt som er bygget op i flere lag lige som X invisible, men selve jakken virker som om den er varmere end X invisible.

Link til Scent Blocker: http://www.robinsonoutdoors.com

Vulf
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)