Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
223 rival
#1
Er der nogen der ved om det er muligt at bore et 222 kammer op til 223? En 223 syntes jeg har lidt mere at byde på end en 222.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#2
Hvad mere har en 223 at byde på?
En smule hastighed?

Uanset hvad kaliber du borer en 222 op til, vil stigningen være den samme og dermed hæmmer man sig selv mht kuglevægt...

Skulle man gøre noget i den stil, så var det et pibeskift med tilhørende twist...
På den måde skal bøssemageren kun besøges og betales een gang...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Ja, den kan sagtens bores op. Men saa gør dig selv den tjeneste at bore den op til .223 Ackley Imp. mens du er ved det. Saa skal du se løjer.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Den kan bores op til både 223 og 223 AI.
Har lavet operationen flere gange.

Det kræver bare nogle gange at man lige sætter piben et enkelt eller 2 gevind tilbage idet der på nogle af 222 kamrene er en ret lang friflugt.

Det bedste er at freeboren og landene løber sammen så at sige.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Hvad koster sådan en operation ca i kr? Det kunne måske være billigere og bedre på sigt evt fra starten at få et nyt løb.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#6
Omkring 500,-

Et nyt løb er væsentligt dyrere, omkring 3500-6000 afh. af fabrikat.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Er lidt på udkig efter en lille lækker bukkeriffel f.eks. Voere titan II, Steyr Mannlicher, eller Sauer 80 Men det er tit man finder dem i kal 222 og den er sku lige bette nok syntes jeg. Men med sådan en operation var der en mulighed.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#8
Ja, du får lofv til at betale for muligheden for at sætte mere (for meget?) fart på de tungeste kugler den alligevel kan stabilisere...

min erfaring er at .222 med de tungeste kugler den kan stabilisere (i reglen 60 - 62 grains) og den rigtige krudttype ikke behøver nogen opboring... Den virker fortrinligt til råvildt, forudsat at man holder sin skudafstand under 150m

Man kan uden problemer lade en .222 til at sende en 62 grains Norma SP ud med 870 m/s i 24" pibe... det er alt rigeligt til råvildt..
(Min far, min bror og jeg har tilsammen nedlagt tæt på 100 stykker råvildt med .222 og Norma 4 grams eller 55grains TBBC med verdens lækreste lille bukkeriffel... en Steyr SL halvskæftet, en riffel der er så let og elegant at den fik tilnavnet "balletdanseren"[:I])

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Rigtig nok men engang imellem blæser det lidt, og hvis bukken står lige på grænsen til de 150 m var det skønt og have lige det ekstra power. I flere år har jeg skudt med en tikka i 243 den mener jeg er den helt rigtige kaliber til råvildt. Men min onkel har en mannlicher i kal 22-250, den er sateme lækker.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)