Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold VX-R
#1
Leupold er kommet med en ny VX-R, umiddelbart ser det nu ud som om det er lykkedes dem at lave belyst sigte der kan bruges i dagslys, de VX3'ere jeg har prøvet har ikke været noget at råbe hurra for, belysninger har simpeltghen været for svag til brug i dagslys

http://www.outdoorlife.com/videos/outdoo...x-r-review

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#2
Hvad bruger man belysning til i dagslys ??
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#3
Spændende nyt produkt.
Har selv en VX3 med lys og er på ingen måde enig med Explorer i at det ikke fungere i dagslys. Hvis lyskilden skrues op på fuld styrke kan man nemt se den, men har dog kun brugt det for lige at afprøve om dagen, for som det allerede er pointeret - hvad er formålet med lys i dagtiden? [Smile]
Svar
#4
Lånte engang en lille riffel med rødpunktsigte - eller rettere kombineret rød/grøn-sigte.

Det røde og traditionelle var noget værre crap til drivjagt i bare nogenlunde dagslys - det grønne sigte stod tydeligt frem selv i fuld dagslys.

Ved ikke lige hvad kan skal bruge et belyst sigte i en kikkert til.... i dagslys, men kan forestille mig at hvis det kan gøre det absolutte centrum af sigtet mere tydeligt, selv i fuld dagslys - så er der noget at hente for nogen.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hvad bruger man belysning til i dagslys ??


Sigtet er meget tydligere og du kan derfor have fokus på målet, ved skydning til løbende mål er det en stor fordel

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Molle

er på ingen måde enig med Explorer i at det ikke fungere i dagslys.


Jeg skrev også at det var for svagt til brug i dagslys [Smile] det er nogle år tilbage hvor jeg ville have købt en 3,5-10x50 men det blev til en Zeiss Varipoint i stedet, om lyset på VX3 er blevet forbedret siden da ved jeg ikke

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#7
Der kan åbenbart være lidt problemer med auto-sluk funktionen i nogen af Leupolds VXR modeller importeret til DK. Lyspunktet slukker ikke efter at have været i ro i 5 min, som det burde. Min lokale jagtbutik har pt sendt 2 stk ind til rep. Den ene har ligget til evaluering/rep i 8 uger. Begge disse reklamationer vedrører så vidt vides 3-9x50 modellen.

Det er måske værd at bruge 5min på at checke auto-sluk/tænd-funktionen ved køb.

Jeg har lige købt en næsten ubrugt VXR 2-7x33 af en VTF'er, og her er der ingen problemer med elektronikken....

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#8
Jeg har solgt 4 stk. VX-R 1,25-4x20 (Hog), og de fungerer alle perfekt.

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#9
Kiggert med lys er fint i en mørk skov om dagen..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)