Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Falsk Leupold ? Kina Kopi
#1
Hej . Det her er da ikke en original Leupold , eller hvad

[Image: dscn1223.jpg?t=1300705615]

[Image: dscn1226.jpg?t=1300705615]

Der står 3x9 Vari-x IIc og trådkorset er af tysk type , tyk stolpe med spids .

Hilsen A-bolt
Svar
#2
Nej, det ser lidt suspekt ud...
Jeg ved, at der er mange Kina-kopier i omløb bl. a. i Sverige.

Leupold er selv opmærksomme på problemet http://www.leupold.com/corporate/resourc...t-warning/

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Umiddelbart har den ikke nogen af de kendetegn der skriger "KOPI" som Leupold selv skriver på siden, men der kan jo findes andre. Jeg har fået tilbudt kopier og det var præcist de ting fra Leupold siden der fremgik. Denne har jo både serienummer i bunden og modelnavn på objektivet.

Umiddelbart vil jeg tro den er ægte. Googler man er der en model der hedder VX-IIc. Tårnet ligner også det der var på min VX-II scout scope.

PCP 22., 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H + 45/70
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Guldringen er for tynd, og der skal staa Vari X III paa den ogsaa. Jeg tror det er en kopi.
Desuden mangler Leupold's mærke L paa modsatte side af taarnet.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#5
Hej . Ja det tænkte jeg nok , hvad må sådan noget koste ? Den sidder på en riffel jeg har købt på auktion [B)]. Kan jeg være bekendt at sælge den igen ,med henvisning til at det er en kopi ? eller skal den i sklaldespanden [:I].

Hilsen A-bolt
Svar
#6
Hvis du har købt en kopi ude at få det oplyst bør du kunne få et afslag i prisen. Et auktionshus er en professionel part, og de har større forpligtelser i den slags sager end ved en rent privat handel.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Det tror jeg Kenneth har ret i, også selv om den er købt på auktion, altså hvis der stod det var en Leupold.

Mvh
Fair
ps. jeg er ikke jurist!
Mvh.
Fair
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Guldringen er for tynd, og der skal staa Vari X III paa den ogsaa. Jeg tror det er en kopi.
Desuden mangler Leupold's mærke L paa modsatte side af taarnet.
hogmeister



Det L du mener der mangler, sidder det lige over serienummeret? For så kan jeg altså ikke se at det mangler.

Mvh
Jonas
Svar
#9
Kontakt Leupold og giv dem serienummeret, evt sammen med et par billeder. så får du klarhed over hvad du har.

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#10
Det er en kopi.[xx(]
Der er ikke nogen der hedder Vari-XIIc men derimod VXII.
Der er heller ikke noget der hedder 3x9 (med mindre det er en 9mm med 3x forstørrelse[Wink])
Det ser ud som om de har kopieret justeringen fra VXI (uden klik)bortset fra at den er sort.
Det lille c betyder nok China[:o)]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#11
Hej . Jeg har fået svar tilbage fra Leupold i USA

;Doug Armstrong Product Service-US . DET ER IKKE NOGEN KOPI ! Den er en produktion fra 1994 ;, mere uddybet blev svaret ikke .

Der kan man bare se , har i nogensinde set en Leupold med et tysk A1 sigte ? nå men så har jeg da heldigvis ikke spildt pengene [Smile] . Er 1500kr en ok pris for den ?

Hilsen A-bolt
Svar
#12
Pokkers... men godt for dig.[Big Grin][Big Grin]

Jeg gik ud fra at du mente den var ny [:o)]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#13
Tysk A1 sigte !?!?

Aldrig set eller hørt om de før fra Leupold.Da kan man bare se.
1500Kr. de ved jeg ikke om de er en god pris netop fordi den er ukendt og så en sigte A1.Måske for højt.

Lille
Hilsen Lille

Svar
#14
Er det et af disse trådkors ?

https://www2.leupold.com/resources/downl...art_07.pdf
Svar
#15
Det lyder da godt, men paa mine Leupold kikkerter er der ingen serienummer under L emblemet paa venstre side af højde og side mekanismen. Guldringen er tykkere og med kikkertmodel graveret. De er begge fra omkring 1990. Jeg ville forhøre mig hos Leupold i USA Med et billede.
H
Hogmeister
Svar
#16
Hej Hogmeister , de har fået billeder og en grundig beskrivelse !

F-body , det er ikke nogen af de trådkors .

Hilsen A-bolt
Svar
#17
Hej.
Jo der er en Leupold hvor forstørrelsen er 3-9x42,har selv en,men den er også over 30 år gammel,den minder en del om den A-bolt har fået fingre i,min har et Duplex trådkors.
MVH
LØVIG
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)