Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington CoreLokt Express i 9.3 x 62
#1
Remington har i 2011 introduceret CoreLokt PSP i 9.3 x 62. Fik 3 kasser á 20stk til ~1000kr. De svenske grise skal prøve at fodres med denne - såkaldt 'Skånekost' [Wink]

Eneste beskrivelse jeg umiddelbart kunne finde, udover Remingtons ballistikdata på deres hjemmeside, er her:

Citat:quote:

Remington 9.3×62 Ammunition
By Richard
Remington introduced another new load to the 2011 line up: the 9.3×62. The 9.3 is one of two calibers (the other being the 7×64 Brenneke) of European descent added to the Core-Lokt line this year.
The 9.3×62 uses a 286 grain pointed soft point bullet (Spitzer-shaped) with a ballistic coefficient of 0.400. At the muzzle, the bullet is travelling at 2360 fps and generating 3536 ft-lbs of energy.
The 9.3×62 is more than 100 years old, and was popular with many colonists in Africa. In modern times, European and North American hunters have used rifles chambered for the 9.3 for short range hunting. Some people compare the 9.3×62 to the .35 Whelen cartridge.
I’m only aware of one modern firearm in the US chambered for the 9.3×62: the CZ550 rifle, a beautiful traditionally styled bolt rifle imported by CZ-USA. It has a blued finish and walnut stock.
Posted in Ammunition, news, Rifles


Kilde: http://gunsforsale.com/ghg/2011/01/12/remington-9-3x62-ammunition/

Mvh Peter

############
S&L Victory
6.5x55
9.3x62
Svar
#2
Hej pete1234
Hvor har du købt de patroner henne???
(CoreLokt PSP 9.3 x 62)

Schultz&Larsen is nr:1
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#3
Jeg har fået genl. tilladelse før jeg fik dem prøvet. Vil du evt købe de 3 ks. 60 stk ? 900 kr. Kontakt mig evt på PM.

Edit: de er købt hos en større Østjysk Våbenhandler.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#4
Har afprøvet den fabriksladede 285grs CoreLokt i 9,3'eren idag.

[Image: IMAG0752-1.jpg]
Oryx (tv) og fabr.ladet CoreLokt med krymp (th)

[Image: CoreLokt-1.jpg]
To 3-skudsgruppe fabriksladet CoreLokt & resten er hj.l. Oryx

De opfører sig sådant set ganske ensartet. Træfpunktsmæssigt sidder de ca. 1cm over Oryx'en.

Så får jeg forhåbentligt vis at se, hvordan de opfører sig ifm jagt her i efteråret.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)