Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Har dyret været ramt??
#1
Jeg stegte for 3 uger siden en dyrekølle af råvildt.
Efter alle kunstens regler og indtil flere opskriftbøger, ville vi nu forsøge at gentage tidligere successer.
Alt var klappet og klart....alt tilbehøret stod på bordet, mens kødet hvilede....og jeg begynder at skære kødet ud.
Nu opstår så det forundringsværdige.....yderste 2 cm af kødet er perfekt....og farven, helt ind til benet giver tanker om perfektionisme....det så bare godt ud....men hele kernen af kødet, omkring benet...var fuldstændig som leverpostej....blødt, uden struktur eller fasthed på nogen som helst måde.

Der var brugt stegetermometer, alleopskrifter var enige om tid, temperatur i ovnen, og sluttemp af kødet osv....og igen...vi havde gjort det flere gange før og harstort set altid kød i fryseren....
Men hvad er der gået galt??.. Har dyret været påkørt - sygt -eller???

Mvh
Svar
#2
Hej Plisberg,

Det lyder meget mærkværdigt ... havde dyret været påkørt eller skudt ville du højest sandsynlighed have lagt mærke til det ud fra synet af den rå kølle.

Har du tilfældigvis et billede af stegen?

Hvilken farve havde "leverpostejs"kødet? Var konsistensen "smørbar" som en leverpostej as well, eller var konsisten bare "blevret"?

Var det gennemgående langs benet hele stegen igennem?

Hvor, og hvor langt ind havde du sat termometeret? Og hvor mange grader var kødet?

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#3
Mærkeligt... stegetermometeret burde ikke medføre den type skade.
Kan det tænkes, at kødet har været inficeret med en ordentlig omgang betændelse?
Lugtede det grimt?

.....nu også ejer af en Browning :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Plisberg

Jeg stegte for 3 uger siden en dyrekølle af råvildt.
Efter alle kunstens regler og indtil flere opskriftbøger, ville vi nu forsøge at gentage tidligere successer.
Alt var klappet og klart....alt tilbehøret stod på bordet, mens kødet hvilede....og jeg begynder at skære kødet ud.
Nu opstår så det forundringsværdige.....yderste 2 cm af kødet er perfekt....og farven, helt ind til benet giver tanker om perfektionisme....det så bare godt ud....men hele kernen af kødet, omkring benet...var fuldstændig som leverpostej....blødt, uden struktur eller fasthed på nogen som helst måde.

Der var brugt stegetermometer, alleopskrifter var enige om tid, temperatur i ovnen, og sluttemp af kødet osv....og igen...vi havde gjort det flere gange før og harstort set altid kød i fryseren....
Men hvad er der gået galt??.. Har dyret været påkørt - sygt -eller???

Mvh



Det lyder som en "stegt blodsamling"

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)