Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamera
#1
HejHej.

Jeg skal 5 måneder til Skotland og arbejde i naturen.
Jeg vil rigtig gerne have nogle fede billeder om mit livs jagttur til evigt minde og dertil kræver et godt kamera. Aller helst spejlreflekskamera.

Hvilket kamera kan I anbefale som ville være godt til natur billeder?
Måske lidt længere billeder afstandsmæssigt.
Prisen skal helst ikke overseide 4000.-, da jeg er fattig studerende.
Er helt ny i det med kameraer men jeg er hooked på at gøre noget ud af det for nogle fede billeder.

Håber I vil hjælpe.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Canon eller Nikon er nok det du skal kigge efter. Jeg vil dog anbefale dig at vente til du kommer derover da elektronik er noget billigere der end herhjemme. Jeg købte en Canon Rebel XTI (Svarer til en EOS400D) med hjem på en tur til USA. Inkl. Standard Canon EFS 18-55 linse, ekstra Canon EF 75-300 linse, taske, ekstra batteri, ekstra hukommelseskort og stor Canon blitz så kostede den lige omkring 4k. :-D De priser jeg har set på nettet, der har USA og England været rimeligt ens. Jeg er rigtig glad for den og den tager billeder som jeg er fuldt ud tilfreds med.

I dag hedder den "tilsvarende" model EOS500D. og kan fås med ET-S 18-55 Canon linse til 4.000,- kr. i Danmark. Den kan fås til ca. 3.300,- kr. på den anden side af vandet hvis man surfer lidt rundt på nettet.

Nikon laver også nogle rigtigt gode kameraer, dem har jeg bare ingen personlig erfaring med. Men om det bliver Nikon eller Canon er vist nærmest et religionsspørgsmål. ;-)

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
mht low light og god pris/kvali forhold en af Pentax nye serier SLR

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle