Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Søges: Skydebane ved Odense
#1
Hej

Efter at jeg er flyttet til storbyen, mangler jeg et sted at skyde med min riffel. Jeg har søgt en del på google, men har ikke evnet at finde noget - eller jo en enkelt, men der skulle man være medlem til ca. 600 årligt. Jeg vil gerne kunne komme og skyde en enkelt gang eller to. Der hvor jeg har skudt før kostede det bare 10 kr mere på gang for ikke-medlemmer.
Nogen forslag.?
Svar
#2
I den forening jeg er medlem af, tillader vi ikke,
at ikke-medlemmer skyder, til gengæld er prisen kun Kr. 400,-
pr. år..

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#3
undskyld jeg lige blander mig i tråden...

@300win Hvor skyder du henne ? For jeg vil nemli gerne slippe for at skulle til Langeland eller Vingsted hvergang jeg trænger til at lufte riflen.

Og de 400 kr er jeg helt klar villig til at betale.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#4
I Rolfsted skytteforening,
hvor folk med grønt tøj er
mere end velkomne...[Wink]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by 300win

I Rolfsted skytteforening,
hvor folk med grønt tøj er
mere end velkomne...[Wink]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!




Øv, jeg kan ikke om onsdagen.! eller var det en fornuftig løsning.
Svar
#6
Så der Brobyværk om Torsdagen, også for folk i grønt. Der kræves også medlemsskab.

http://www.brobysportsskydeklub.

Skotten


Svar
#7
Citat:quote:

I Rolfsted skytteforening,
hvor folk med grønt tøj er
mere end velkomne...



........Og der er gode-hjemmelavede-grillpølser.....[:p][Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
....Ja vis man kommer en time i forvejen så GT og 300win ikke har fyldt deres korpuser..HEHE

Skotten


Svar
#9
Dejligt at bo i Nordjylland, hvor man kan skyde på div. baner uden at skal opkræves for et medlemskab[Wink]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by skotten

....Ja vis man kommer en time i forvejen så GT og 300win ikke har fyldt deres korpuser..HEHE

Skotten



Du er for lille til at være så fræk....[Big Grin]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by skotten

Så der Brobyværk om Torsdagen, også for folk i grønt. Der kræves også medlemsskab.

http://www.brobysportsskydeklub.

Skotten



Det var da uheldigt, der kan jeg heller ikke [Sad] Alle dage, undtaget onsdag og torsdag aften.

Hvad tid skydes der de forskellige steder?, har ikke kunnet finde noget på internettet.
Svar
#12
I Rolfsted fra 16:00 til ca 20.00

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#13
Mens vi venter på de gode grillpølser i Rolfsted kan nogen måske fortælle lidt om Skallebølle ? Jeg var der først på måneden til intro-dag på 200 m kombi riffel. Det var sjovt, og det er jo et fantastistisk anlæg der ligger lige i min baghave.

Hvad foregår der ? Kan man skyde der om vinteren når Rolfsted er lukket og kan man lave noget jagtrelevant skydning som f.eks. indskydning, afprøvning af ladninger og kronografering ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Hej!

Jeg var lige forbi Skallebølle i dag og fik en snak med nogen, der var tilknyttet centret.

Skydning foregår på den måde at man kontakter kontoret og booker en bane. Dette gøres telefonisk(Tel 65 96 76 36) eller ved fremmøde.

Åbningstider:
Mandag 09 - 17
Tirsdag Lukket
Onsdag 09 - 16
Torsdag 09 - 17
Fredag 09 - 12

Prisen er 100,- pr bane pr time. Man kan skyde både på 100 og 200 meter til den pris.
Ved skydning på 300 meter banen skal der være en baneansvarlig til stede.

Det er strengt forbudt at skyde med blødnæset ammunition samt med kaliber større end .308. 30-06 og derover er bandlyst.

Der er elektronisk markering på banerne.

http://xn--skallebllecentret-60b.dk/news.php
Svar
#15
På "jagtbanerne" i Skallebølle MÅ der skydes med al ammo og kaliberet der er max er 308win. 30-06 er helt specifikt forbudt, grundet noget med miljølovgivning.
Der er skiltet med ovenstående på banen.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#16
Tak for oplysningerne.

Nu er min "hjemmebane" heldigvis åben igen, men det er da rart der er et sted at tage hen, hvis der er ting jeg bare skal have afprøvet her og nu udenfor hjemmebanens åbningstider.

Hvis man lejer en bane i Skallebølle, kan man så opstille en kronograf, eller står der skytter ved siden af, så det er udelukket ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#17
Har selv brugt kronograf der ude....

Fra ca 2003 til 2006 trænede jeg ret meget der ude som træning til jagtfelt. I den periode var der stort set aldrig andre skytter til stede end os selv 3-4 mand.
I dag kan det selvfølgelig se drastisk anderledes ud.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#18
Jeg var forbi i går omkring kl 15.30. På det tidspunkt trænede 3 mand fra hjemmeværnet og der var MANGE, MANGE baner ledige.
Mvh

Otterup
Svar
#19
Glemte helt at skrive at de kun lejer baner ud til foreninger, forstået på den måde at da de ikke selv står for skydningen så er der ingen forsikring. Gennem foreninger har man en ansvarsforsikring der dækker hvis skydelederen, der skal være til stede, giver lov til at der må skydes og der så under denne skydning rammes udenforstående personer eller ting, så er det den gennem foreningen forsikrede skydeleder der bærer ansvaret.
Det var ihvertfald den melding jeg fik fra Gerda der arbejder på kontoret derude....

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by GT

Glemte helt at skrive at de kun lejer baner ud til foreninger......



Hmm... De folk jeg talte med spurgte direkte om jeg var med i en forening, hvilket jeg ikke er.
"Det var ok" sagde de... "så skal du bare betale kontant hver gang".

Måske har de ændret noget på reglerne?

Mvh

Michael
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)