Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
handvabenjagt i Skandinavien.
#1
En af mine venner vil gerne besoge Skandinavien og specielt Finland. Han spurgte mig om jagt med pistol/revolver er tilladt der overhovedet! For doven til at soge pa google for at finde svaret, sa ville lige sporge jer istedet.
Har ikke varet pa jagt i DK siden 80'erne, og reglerne har vel andret sig meget siden.
Hvordan kan en udlanding jage lovligt i DK og resten af Skandivavien ?
Kan man kobe et jagttegn for en uge ad gangen, eller bliver man nod til at kobe for et ar ad gangen????
Sidste sporgsmal. Er told papirerne ved indforselen ogsa galdende som midlertidig vabentilladelse, og kan man kobe ammo lokalt ved fremvisning af denne. Min skyttekammerat har ingen tilladelse pa hverken hans rifler/pistoler her.
Pa forhand tak for jeres svar.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#2
Hej Jess

Velkommen til VTF. Jeg vil forsøge at besvare dine spørgsmål efter bedste evne.

Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

En af mine venner vil gerne besoge Skandinavien og specielt Finland. Han spurgte mig om jagt med pistol/revolver er tilladt der overhovedet! For doven til at soge pa google for at finde svaret, sa ville lige sporge jer istedet. Jeg ved at det ikke er tilladt at jage med håndvåben i Danmark. I Sverige må pistoler kaliber 22 LR anvendes til aflivning ved grav(e)jagt og fældefangst. Derudover er det "no go". Mht til Norge og Finland er jeg mere usikker, men jeg tror ikke, at det er tilladt i Norge. Finland har Nordens meste liberale våbenlov, så måske...
Har ikke varet pa jagt i DK siden 80'erne, og reglerne har vel andret sig meget siden.
Hvordan kan en udlanding jage lovligt i DK og resten af Skandivavien ?
Kan man kobe et jagttegn for en uge ad gangen, eller bliver man nod til at kobe for et ar ad gangen???? Som hovedregel løser man jagttegn for et år ad gangen. Forudsætningen for at løse jagttegn, er at man kan dokumentere retten til at jage i hjemlandet fx dokumentation for bestået jagtprøve.
Sidste sporgsmal. Er told papirerne ved indforselen ogsa galdende som midlertidig vabentilladelse, og kan man kobe ammo lokalt ved fremvisning af denne. Min skyttekammerat har ingen tilladelse pa hverken hans rifler/pistoler her.
Pa forhand tak for jeres svar.

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Vh Lars

ps. Du kan evt aktivere din PM-funktion, så skal jeg forsøge at hjælpe yderligere. Det bliver hurtigt lidt kompliceret, når du spørger så bredt om regler i alle de skandinaviske lande.

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Her er et link, som du måske kan have glæde af med mange oplysninger om nordisk jagt samlet på eet sted: http://www.schweiss.dk/?id=312

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Mange tak Lars. Jeg laser og laser pa dit link nu. Skal lige have fundet ud af det med jagtretten osv. Ja, her kober man jagttegn. Man tager det ikke pa almindeligvis som i DK.
Na men han ender nok op med North Dakota igen i ar istedet for Finland.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#5
Hej Jess gamle swinger det du skal gøre er at spørge her http://www.calibros.com han ved ALT det du vil vide om håndvåbenjagt, mvh, en ven der savner dig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)