Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
min første dåhjort
#1
det var så hvad jeg lavede sidste weekend

En lille tur til Sverige lidt syd for Kristianstad fik jeg denne dåhjort på ca 150 meter, den er løst målt til ca 140 point, men det er min første og den kommer til at hænge i stuen over pejsen.

Jeg skød den med min weatherby 300 og en 200 grain a-frame, lidt hård ved den var den dog, der var noget der ikke kunne bruges, Nogle forslag til en kugler der laver mindre skader

Nå men den gik kun 15 meter, så det var godt. Og jeg fik mit weatherby ar(lille på næsen), jeg glemte lige rekylen i kampen hede, når den røde prik sidder på bladet og det skal går hurtigt.

Det må bare fortælles, så må jeg se om der skulle være lidt jagt i uge 42 hvor skolefolket har fri, ØV hvorfor har vi ikke efterårsferie i uge 41, hvor der er elgjagt

Hvad har i lavet?
[Image: hjort.jpg]
[Image: hjort1.jpg]
Svar
#2
Tillykke med hjorten! Jeg tror ikke du kan klandre kuglen for skudskaderne - snarere anslagshastigheden på den kanon du har valgt at slæbe rundt på! Du kan prøve projektiler med massiv forpart såsom Winchester Fail-Safe eller Barnes-X - de ekspanderer lidt mindre ved høje hastigheder.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Jeg har rigtig gode erfaringer med Federal Trophy bonded kuglen, dog i kaliber 7 mm RM samt 338 WM.

I disse kalibre holderkuglen en rigtig god restvægt samt minimal kødødelæggelse. Dette er testet på rådyr, kronhjort samt elg.

mvh

Roslev
Svar
#4
Tillykke med den fine hjort.

Jamen lørdag den 8. oktober kom jeg til at puste luften ud af en kronhind. Det var mit første stykke kronvildt. Den er skudt på 70 meter med min .308'er med en ballistic tip 11,7 gram, den gik 25 meter.

[Image: 16102005200304281451676951377102.jpg?opd...%3A03%3A00]
Svar
#5
hej l_bille

jo tak

uha ja kronhjorte står højt på min liste

tillykke med den

mvh skipper
Svar
#6
Tillykke med hjorten, den skulle godt nok også op på min væg hvis jeg havde væltet sådan en!!

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)