Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lang patron til lang lås? (om mauser 03/ .308 win)
#58
Så skylder jeg vist at fortælle slutningen på mit magasin problem.
Jeg ”købte[Smile]” jo et brugt .308 magasin herinde af en anden formand.

Pr[}Smile]blem nummer 1; Det gik skidt i den forstand, at min M03 ikke kunne føde fra det, da bolten simpel hen gled hen over patronerne, uden at kunne ”nå” dem, der lå i magasinet. Nyt magasin blev indkøbt.

Pr[}Smile]blem nummer 2; Det spritnye magasin, kunne godt føde den første patron, men så kunne låsen ikke åbnes igen, da en udfræsning på undersiden af bolten, greb fat i en af læberne på magasinet. Det løste den rare guntex-mekker med at sænke magasinet en my. Med det uheldige resultat, at hvis man støtter riflen på magasinet og tror man kan repeter, så bliver man skuffet. Tog man så lidt magt i brug, så spyttede riflen magasinet ud. Endnu et nyt magasin bliver fundet frem…. Vi prøver for sjov at tage et af de dyre i rustfri til ca. 5000,- Den gør det samme.

Pr[}Smile]blem nummer 3; Nu sad det 3. magasin ordenligt og låsen kunne betjenes, uden magasin udfald eller blokering at låsen. Men nu kunne den så ikke fodre alle 5 søm fra magasinet uden den fik enten nummer 2, 3 eller 4 til at sidde på tværs. Når den øverste patron blev kamret, var der aldrig problemer. Men nummer 2 lagde, ved indføring, (når den bliver ”ført op af rampen”), et pres på den neden uden liggende patron ved dennes hals. Derved tippede den næsen lidt ned af og blev uhensigtsmæssigt ført med frem. Hvor ved den stødte snuden mod fronten af magasinet og så lavede den en ”klemmer” på den patron der var på vej i kammeret. Dette blev løst ved at tilpasse læberne med en stykke fladjern ala en hængselsvrider ~læbevrider.

Alt i alt, tog det vel et par timer, at få den til at arte sig. Men der var fint professionel betjening hos guntex, der åbnede værkstedet før normal arbejdstid, for at lave dette for mig. De var også indforstået med, at blive på opgaven til det hele virkede 100%

Konklusionen må være; vil man bare have en M03 i .308 eller 243(og det ville jeg) så må man være indstillet på, at der er lidt startknas, for at tilpasse magasinet. Nu har jeg det helt lille .222/.223 og det spøgefulde .308/243 og det store til 30-06 op til 9,3x62 og de 2 andre opføre sig altid pænt. Jeg fik iøvrigt den glædelige overraskelse at .223 magasinet også kan lades oppefra. Det troede jeg ikke, da det er et singelstack. Men det KAN det.... altså hvis man kan få sine fed dukkefingre til at håndter de små patroner[Wink]

Alt i alt er jeg, trods besværet med .308 magasinet, ovenud tilfreds, både med riflen som helhed og valget i kaliber[:0]. Jeg har aldrig haft en riffel der kan måle sig med den i præcision[:p].

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[Image: ajbutton.gif]@Petoni - Jeg hed Tikka4ever før
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar


Beskeder i denne tråd
lang patron til lang lås? (om mauser 03/ .308 win) - af GustavB - 31-03-2011, 03:10 PM
lang patron til lang lås? (om mauser 03/ .308 win) - af GustavB - 31-03-2011, 03:48 PM
lang patron til lang lås? (om mauser 03/ .308 win) - af GustavB - 31-03-2011, 06:19 PM
lang patron til lang lås? (om mauser 03/ .308 win) - af RINCON - 21-04-2011, 12:48 AM
lang patron til lang lås? (om mauser 03/ .308 win) - af GustavB - 19-05-2011, 12:37 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)