Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nogen erfaringer med Zeiss Varipoint
#1
Hej Gruppe

Vinteren skal bl.a. gå med at finde en passende kikkert til min S&L 97 når 9,3*62 løbet er sat på - Dvs. sige skydning på relativ kort afstand og sikkert noget drivjagt, så jeg er lidt lun på noget rødpunkt og gerne med forstørrelse.

Er der nogen som har praktisk erfaring med: Varipoint VM/V 1.1-4x24,

Hvordan fungere den uden lys?

Mvh.

Jørgen
Svar
#2
Hej
jeg kan sige at 3-12-56 er rigtigt god med rød punkt og specielt hvis man kigger lidt skærvt bliver den røde prik lidt mindre rød, så ved man at man ikke er lige på, uden lys er der en prik der kan være svært at se, hmen hvorfor slukke lyset :-) alt så på jagt

du kan kigge resultater med ziess rødpunkt her
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=2261

ps den slår ligeså hårdt på næsen som andre

mvh skipper
Svar
#3
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=1224

Dette ville klart være mit valg igen...[^] Især på grund af en betydelig længere øjenafstand som de europæriske fabrikater ikke kan hamle op med [B)]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#4
Hej GD

Den er bestemt også i kikkerten [Big Grin] Jeg var bare ret interesseret i at høre om lidt erfaringer med ZEISS' dot-sigte, specielt når lyset ikke er tændt...

Jeg må tilstå at efter jeg fik min første (og til dato eneste) Zeiss kikkert, så er jeg blevet lidt hooked på Zeiss.

Men hvem ved måske ender det med en Leupold

/Jørgen
Svar
#5
halløj JSC
jeg har varipoint´en siddende på en drilling og er egentlig godt tilfreds.
når lyset er slukket er prikken tilpas lille og meget skarp til præcist sigte.
på skeetbanen er den klart bedre end min gamle weaver 2-7.
til drivjagt med riffel synes jeg den er for lille, men et par af mine kammerater er vældigt glade også i skumringen.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Hej Strom

Jeg tror ikke helt at jeg forstår, hvad du mener, når du skriver at du syntes at den er for lille til drivjagt på en riffel??

Jeg vil jo nødig lave et fejlkøb i den prisklasse...

/Jørgen
Svar
#7
Halløj igen Jørgen
nu får jeg nok hug igen, men jo mere rutine du får på løbende vildt jo mere forstørrelse skyder du med.
det er ihvertfald min erfaring.

i mit tilfælde ligger landet sådan, at vi står med ret stor afstand imellem skytterne der hvor vi kommer i Polen. ofte har en 5-6 stykker af os frit skud over skovenge og hugstfelter kun med nyplantede træer. derfor får vi også længere skud

kommer der et stykke vildt luskende lige så stille bagud, er jeg også glad for at kunne skrue op på 8-10 gange ( der kunne også komme en spidsbuk til mange euro )
at jeg så også foretrækker en kraftig stolpe fremfor lyspunktet er en anden sag
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by STROM
at jeg så også foretrækker en kraftig stolpe fremfor lyspunktet er en anden sag
mvh

Strom



Hej Strom-

din gamle skabsbøsse. Det var du længe om at melde ud!!!!!!!

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#9
Halløjsa 375ras
jeg troede det var en kendt sag at vi pæne gamle mennesker er en smule traditionsbundne.
stolpen fanger mit øje uden betænkningstid.
jeg har da også en 3-12 med lys - jeg har bare aldrig haft behov for at have det tændt. jeg har alligevel skiftet flere batterier pga det tændes ved friktion mod tøjet eller hylstret.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
Hej Strom

Tak!

Det lyder interessant - Jeg må vist til at træne lidt på elgbanen og se hvad der passer mig bedst mht forstørrelse og sigtetype.

Mvh.
Jørgen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)