Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elgjagt i Sverige 2005
#1
Zuuuuk - så er der taget hul på elgjagten i Sverige. [Sad]

Undertegnede er først med på andet hold, så vi tager afsted på torsdag og håber på, at der stadig er dyr tilbage på kvoten. Men kniber det med elgene, så må vi jo gå videre til plan b, som består af vildsvin, dåhjorte, rådyr, ræv og grævling [Big Grin][:p]

Utroligt at der kun er få dage til, og det føles som meget laaaang tid ...

Mange hilsener

Fruen

[Image: 32.jpg]
Spænd lige emhætten ...
Mange hilsener

Fruen


Spænd lige emhætten ...
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Fruen

Zuuuuk - så er der taget hul på elgjagten i Sverige. [Sad]

Undertegnede er først med på andet hold, så vi tager afsted på torsdag og håber på, at der stadig er dyr tilbage på kvoten. Men kniber det med elgene, så må vi jo gå videre til plan b, som består af vildsvin, dåhjorte, rådyr, ræv og grævling [Big Grin][:p]

Utroligt at der kun er få dage til, og det føles som meget laaaang tid ...

Mange hilsener

Fruen

[Image: 32.jpg]
Spænd lige emhætten ...



Jeg ved det.....[V]
Jeg tager afsted torsdag eftermiddag[Big Grin]..men skal ikke skyde elg[:p] . må nøjes med din plan B.... [Wink]
Forlænget weekend trosdag aften til søndag aften..

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Knæk og bræk ran - glæder mig til at høre nærmere efter weekenden [Smile]

Mange hilsener

Fruen

[Image: 32.jpg]
Spænd lige emhætten ...
Mange hilsener

Fruen


Spænd lige emhætten ...
Svar
#4
Er lige kommet hjem efter 3 dage i det østsvenske.
Det er lidt surt at se tyren komme lige til dig, når den tyr der var på ugens kvote er skudt en time før.
For at gnide salt i såret kom der ko+kalv lige til mig, men der måtte kun skydes kalv ved tvilling kalv, så her måtte jeg også sidde med poterne i skødet.
Bedre held næste år.
Bortset fra det var det en genial tur, og man kunne bestemt ikke klage på vildt tætheden.
Invitationen er i hus til næste år, samt en grisejagt eller to inden, og så det bedste:
Det er gratis!!

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#5
ahhh.... Det er ligesom Onkel Joakims yndlingsret: Gratis Mad...

Gratis (Næsten) Jagt er altid god... eller??

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Hejsa
Jamen det var da en hyggelig weekend.
Vi var 4 mand afsted. Vi ankom ved 19.30 tiden. Vi havde spist på vejen, så da der var tændt op i kalkkelovnen og vi havde klædtom, drog vi ud på natjagt efter grisebasser. En af deltagerne skød forbi til en gris. [xx(]
Næste morgen tidligt op og på bukkejagt. Der var meget tåget, så vi kunne kun se 10 meter væk fra stigen - ingen så noget. På vej hjem til hytten til morgenmad så vi nogle råer og lam.
Tid til en "morfar" og lidt frokost. Ved 16-tiden ud på stigen igen for at kigge efter bukke/rådyr. Jeg kunne have afgivet skud til en rå, men lod være. Den gik med 2 lam. En anden deltager skød forbi til et lam - 2 gange!![xx(] Det viste sig senere efter en kontrolskydning af riflen, at den skød 10 klik for lavt på ca. 65 meter (afstanden til et passende træ, hvorpå vi havde sat skiven....
Han skød altså under lammet.
Aftensmad og ud i skoven efter vildsvin ved 20-tiden. Igen blev der skudt forbi til grisen. (samme deltager som aftenen før) Vi andre så ikke nogen grise, men kunne høre dem i skoven. *Han var nu ellers ret sikker på, at han havde ramt den, så schweisshund blev tilkaldt, men der var ingen gris at finde. Op ad eftermiddagen blev konklusionen, at han havde skudt forbi.
Næste morgen ud på bukkejagt lidt før solopgang. En af de andre deltagere trykkede eet par dyr igennem en tykning over i retning af hvor jeg sad. Jeg kunne høre deres hove mod overfladen. De kom meget tæt på - men må have fået fært af mig, for de ændrede retning og forblev inde i tykningen.[xx(]
Om aftenen ud på samme sted....en stor buk kom listende igennem samme tykning...nåede lige at få et glimt af ham, idet han drejede tilbage og smælede sine advarsler ud over hele dalen...
Efter aftensmad ud på vildsvin igen. Denne gang var der meget aktivitet i skoven - mange svin, men de kom ikke helt tæt på tårnene, desværre. En anden deltager skød forbi på 2 grævlinge.... med 30 min mellemrum på hhv 6 og 10 m. afstand [xx(]

Jeg selv løsnede ikke et skud. Havde ikke lyst til at nedlægge en rå med lam, og havde iongen svin på skudhold. Alle forhold var ellers optimale - tiltagende og næsten fuldmåne. Vi sad udenfor i bålets skær og spiste aftensmad midt i oktober i en svensk skov...kun iført en alm. fleece...

Søndag morgen - anstand på buk. Ingen så noget - en formiddagslur, rengøring af hytten, så den er klar til næste gang, og så afsted hjemad.

Status: 6 skud afgivet - 6 forbiere[V] - heldigvis deltog jeg ikke i den fest[Big Grin]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)