Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fast drawing
#21
Hvis man ikke lavede "fast draw" i gamle dage - hvad gjorde man så??? Duellerede man med pistolen i hånden ned langs siden på "civiliseret europæisk vis" eller hva??? Eller er mand til mand duellering i det vilde vesten fri fantasi og pure opspind????

Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#22
Det siges at duel er noget der er opfundet i filmen.

Jo, der var gerne skudkampe, men i et lovløst samfund var det primært bagholdsangreb.

Dertil kommer det at de gamle Colts m.v ikke var bygget til at skyde hurtigt - de kunne ofte gå i stykker, hvis man forsøgte at spille smart og lave nogle af de tricks som man ser moderne våben kan.
De kunne selvfølgelig holde til det i en vis udstrækning, men metallet var for blødt (den der skal "fange" tromlen) og en god "Gunslinger" sås ofte i færd med at stramme/justere sit våben, når han havde været ude og træne.

I modsætning til moderne revolvere der er bygget med bedre maskiner, til nøjere beregnede tollerancer og i poleret materiale så der næsten ikke kan gå noget galt.

Det siges i hvert fald i visse videoklips der ligger rundt omkring.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#23
Jeg har læst om gunfights i en saloon hvor de stod 3-4 m fra hinanden og skød forbi!
H
Hogmeister
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Jeg har læst om gunfights i en saloon hvor de stod 3-4 m fra hinanden og skød forbi!
H



Det tror jeg på - prøvede at skyde med revolver for første gang på "Red's Indoor Range" i Austin for 6 år siden - ramte ikke en skid på 10 meters afstand [}Smile] [xx(]!!!!
Skiftede så over til en AR-15 og ramte ikke en skid på 25m afstand - indtil skiven blev kørt ind og hele det sorte område midt på skiven var hullet som en si [Big Grin] [^] - så var selvtilliden i top igen [Big Grin]

Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#25
Godt emne!
Har interesseret mig for det i over 30 ar. Som Nanok siger, var de fleste drab narmest snigmord/bagholdsangreb. Hollywood har gennem tiden fordrejet virkeligheden vedr. "the wild west" osv.
Der eksisterer kun meget meget fa eksempler, pa det man vel narmest kan kalde for en rigtig duel...shootout/standoff osv.
Heri skal man ogsa medregne, hvordan en historisk begivenhed med tvivlsomme vidneberetninger, gennem tiden kan udvikle sig til myter eller fordrejninger over faktiske handelser.
Krimenelle personer dengang, og pracist som i dag, var en blanding af psykopater og kujoner, der helst ville tage minimum risiko ved planlagte forbrydelser. Udover dette, var der selvfolgelig spontane drukhandelser, som jo sker nar sprut, spil, liderlighed og let levende damer hjalper tingene lidt pa vej.
De fleste drab skete fuldstandigt uden advarsel, og det sidste mange oplevede, var blot et skud hen over bordet i saloon'en, eller i ryggen....eller mans man sov eller var for fuld til at fatte noget overhovedet.
Lyder ikke sarligt spandende eller western romantisk, men sadan var vikeligheden pa godt og ondt dengang.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)