Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Katastrofe
#1
HJÆLP!!!!!!!!!!

Jeg har fået et stort uforklarligt problem!
Jeg har en Remington model 700 cal. 30.06, den blev for 6 måneder siden monteret med komplet nye weaver stålbaser samt kikkert montage også i stål, kikkerten der blev valgt var en Meopta 3-12x56 med lys! under indskydning på 60m med Normas TXP var jeg istand til at skyde hul i hul, har haft meget lille egenspredning på skydebane med Norma jagtmatch.
Var så på jagt en dag og fik stødt min riffel mod bildøren,tabte den så i perlesten.
Min jagtkammerat og jeg selv blev enige om at prøveskyde efter hændelsen,det var chokerende!
Den skød nu 50 cm for lavt på 60m, jeg prøvede at gi den 15 klik op med det resultat at den nu skød 10cm for højt, et lille dask på kolben med flad hånd gav 15cm til højre!
Samtidig med det holdt lyskilden op med at virke på trods af helt nyt batteri!
Første indskydelseBig Grinefekt kikkert!
Gik til min lokale våbenpusher med eget våbenværksted, købte en ny zeiss variopoint til en national formue!
Kikkerten blev monteret,samme resultat, riffelen skyder som vinden blæser, den blev adskildt og piben fritlagt, det samme nedslående resultat, aha....det må være montagen som klemmer, den blev adskildt og filet samt linet op! Det hjalp heller ikke, ny bøssemager fat og fik ham sat ind i sagerne, han har udmålt piben for slidtage med den er som ny!
Det skal siges at der er også blevet forsøgt med flere forskellige typer og fabrikater af ammo!!!!

Hjælp mig for jeg er på dybt vand og det er de kloge folk som har kikket på sagen også!!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#2
Ja... Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at de første fejl stammer fra en kombination af defekt kikkert og løs montage, det er simpelthen det eneste der kan give SÅ store fejl. Alene det at 15 klik på kikkerten giver 70 cm flytning på 60 m's afstand siger alt.

Ok... hvordan skyder riflen så nu med den nye kikkert? for den spreder vel ikke 60 cm på 100m's afstand..[xx(]

Har din Remington åbne sigtemidler? Hvis den har, så skyd et par omhyggelige grupper fra bænk med dem... man kan sagtens med omhu skyde 5-10 cm grupper med åbne sigtemidler og en god(fungerende riffel) Kan du det, ja så er problemet reduceret til kikkert og montage!! Med en blixt-ny Zeiss ER det jo nok montagen[Sad!]

Ud på skydebanen med dyret!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Alene det at 15 klik på kikkerten giver 70 cm flytning på 60 m's afstand siger alt.



Det er da bare en 3 MOA kikkert (undskyld)
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#4
Vi har nu opnået en egenspredning under 3cm på 60m ved at skifte over til en RWS jagt ammo!
Kan nu også se at zeiss optik med værdighed kan kalde sig blandt de bedste i verden,alene den gennemstrømning af lys er fantastisk!

Tror også fritlægningen af piben har også været medvirkende!

Syntes nu bare at det er lidt underligt at jeg har skudt utroligt godt med normas jagtmatch også pludselig ikke være istand til at ramme en ladeport selv om jeg så stod inde i laden stadig med den samme ammo!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)