Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bekæmpelse af dunhammer.
#1
Jeg har fået nyt jagtterræn hvor der er en sø på hvad jeg mener er 90-100 m2.
Jeg vil super gerne dyrke noget andejagt da det er noget af det jeg kan huske som barn da jeg var med Fatter ude og kigge efter ænderne. Og dét var skisme hygge!
Problemet er bare, at der er dunhammer i den ene ende af søen. Og dem vil jeg forbandet gerne få bugt med, da kommers vandspejl jo bedre, nu når søen ikke er det største.

Har tænkt mig at bruge buskrydderen til dem jeg kan nå, men jeg er næsten sikker på at der er nogle jeg ikke kan nå.
Der er ikke mulighed for at sejle eller gå i vandet.

Kan/må der sprøjtes med noget? Fx round up?
Har bare læst at det ikke må bruges i søer eller bække. Og vil selvfølgelig heller ikke forgifte naturen højt nødvendigt.

What to do? Bitte hilfen [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Hej Boldensen

Hvis i har 90-100km2 vandspejl er det så ikke nok ?[Big Grin]
Svar
#3
Man kan få et langt stykke metal (ligner det bånd man pakker fx spærpakker med) med et øje i begge ender hvor der fæstes et reb. Man ligger så metalbåndet i vandet i den ene ende af de planter der skal skæres ned. Og så går man ellers to mand på hver sid side og med savbevægelser saver man planterne ned. Jeg har arbejdet en del med et sådant bånd i en fiskepark.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Citat:quote:

nu når søen ikke er det største.


Hold da op-du er godt vant....!![Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Så er søen nok ikke så stor! [^]
Det var blot en "cirkumza" størrelse, men den er helt forkert så.

Og det er selvfølgelig ikke km!
Haha.

Hvor kan disse bånd købes henne?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
du kan også ringe til ham her http://www.jysk-naturpleje.dk/galleri/?gallery=518&gal= har set den i aktion det er legetøj.

den løser vist nemt dine problemer .
og en lille video start 1 min og 35 sek inde hvis i ikke gider det kedelige så skal i se
http://www.youtube.com/watch?v=d1epgF33a88

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Kan/må der sprøjtes med noget?

What to do? Bitte hilfen [Wink]

Mvh.
Boldsen



Brug haglsprøjten....[Wink]

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Er også ude efter en metode som jeg selv kan udføre da jeg er fattig studerende.
Det var grunden til at jeg spurgte mht. Round up [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Er også ude efter en metode som jeg selv kan udføre da jeg er fattig studerende.
Det var grunden til at jeg spurgte mht. Round up [Smile]

Mvh.
Boldsen



må ikke anvendes nærmere end 10 meter fra søer og vandløb . og jeg tror ikke dine dunhamre er 10m fra søen

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#10
men hvad med en le og et par vaders

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#11
Det var nemlig også det med de 10 meter jeg var i tvivl om. Vil jo ikke gøre noget ulovligt for at komme af med planterne.

Tror ikke jeg kan bunde i søen med waders på. Der er en hulens masse slam, g ja den trænger til en udgravning, melder kunne jeg forestille mig koster mange mange penge..

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#12
En god stor buskrydder med fintandet klinge!

Mvh
Mvh.
Fair
Svar
#13
Jeg prøver med buskrydderen og en takket klinge [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#14
Hej Boldsen
Hvis du ikke kan bunde i waders så kan du få problemer med at holde ænderne i søen,de vil meget gerne kunne nå bunden når de snadrer rundt,det er i hvert fald min erfaring,vi har selv noget fladvand ved siden af en større sø,og der er et klart bedre træk selvom vi ikke fodrer,og det gør de i den større sø,krikænder specielt kan være svært at få ned på for dybt vand,men bortset fra det,så lad dunhamrene stå,ænder kan heller ikke lide søer uden skjul,bare min erfaring.
MVH
LØVIG
Svar
#15
Det vil være dunhamre tilbage, men der er steder i søen hvor de skal væk.
Det er ikke grundet vandstanden eg ikke kan bunde men på grund af slam i mudder.
Der er ikke dybere end 30 cm på nuværende tidspunkt ìg til september vil der cirka være 40-60 cm vand de dybeste steder.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)