Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Biotopplan og interesse til andres erfaringer
#1
Jeg sad netop læste reglerne for biotopplaner. Der er mange spændende ting. Så prøvede jeg at taste mit landbrug ind i regnearket. Med nudrift så når jeg op på 270 point og jeg vil så have lov til at udsætte 350 fasaner på 45 ha markbrug. Det var godt nok en del, især når vi har svært ved at skyde mere end en god håndfuld kokke og tilsvarende høner eftet årets jagter. Agerhøns har jeg masser af men når ikke at få jagtet dem, ligeså med haremisserne. Det skal lige nævnes at jeg ikke sætter fugle ud.
Jeg etablerede en insektvold for 2 år siden på 200 meters længde. Sammen med den er der lidt barjord og spredt beplantning, samt kortklippet græs. I disse dage kan jeg nye 3 par agerhøns som holder til i dette stykke.

Af ren nysgerrighed så kunne jeg godt tænke mig at andre prøvede at regne point ud for deres jagter og indtaste pointsum og areal herinde. Samt eventuelt hvor mange fasaner/agerhøns/ænder der sættes ud.
Svar
#2
Hej Rekylling,

Da jeg var på udsætter kursus var maksimum 7 fugle per hektar,
uanset hvor mange point du skrabede sammen, så må du ikke maks. sætte 315 fugle ud ??

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)