Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kartoffelkaster
#1
Hej,

er der nogen af jer der har prøvet Nosler Ballistic Tip 250 grains på noget vildt i 9,3x62??

Har testet den i min kanon og den skyder rigtig godt.
Derfor funderer jeg på at prøve den på vildsvin i Kroatien.

Kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har erfringer med denne kugle i 9,3 eller lignende kalibre (over 8mm).
Grunden til jeg nævner de 8mm er fordi kappen på BT´en er gjort ca dobbelt så tyk fra ø8mm og op.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
Puf, den magiske drage.........ud over Møn´s klint. Så kan den lære det.......
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#2
Halløj Gammeltoft
sjovt sammentræf. jeg har lige ladet 100 stk med 60 gr N140. den holder lige godt 3 cm selv med mig ved roret.

sidst jeg brugte 9,3´en er for 5 år siden med speer 270 gr semi spitzer og det var da en katastrofe: selv en so med en texaskugle løb glad fra pladsen og da der blev blæst af måtte hr Strøm spæne 400 meter i nærkampstilling før jeg fik den aflivet. den expanderede mildest talt ikke for godt ved den lave hastighed.
siden da har jeg brugt hornady i .375 med godt resultat. men i år vil jeg prøve med ballistic og håber på knald og fald ( medbringer osse 375´en for en sikkerheds skyld ).
jeg afgiver rapport efter 7.11
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Hej med Jer

Jeg har brugt NBT i 30.06 med fine resultater m.h.t. "Død i knaldet" - dog var der ret store kødødelæggelser.

I 9,3 bruger jeg p.t. 18,5 granms mega, og har skudt 2 dåhinder og 2 kronhjorte med den kugle. De 2 hinder løb 0 og 8 meter. Den første hjort (150 kilo brækket) løb 75 meter med en lidt baglig bladkugle, og den anden hjort løb ca. 15 meter, med en spids bladkugle.

Jeg har for nyligt ladet 9,3 ammu til 2 jagtkammerater. Ved at øge ladningen forsigtigt fik vi en 16,2 grams Woodleigh op på lige knap 800 M/s. De skød begge hjorte i Polen i år, og begge hjorte klaskede sammen hvor de stod (7,1 og 8,1 kilos hjorte).

Mvh. Ole ( http://www.okhansen.dk )

Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Hej,

er der nogen af jer der har prøvet Nosler Ballistic Tip 250 grains på noget vildt i 9,3x62??

Har testet den i min kanon og den skyder rigtig godt.
Derfor funderer jeg på at prøve den på vildsvin i Kroatien.

Kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har erfringer med denne kugle i 9,3 eller lignende kalibre (over 8mm).
Grunden til jeg nævner de 8mm er fordi kappen på BT´en er gjort ca dobbelt så tyk fra ø8mm og op.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
Puf, den magiske drage.........ud over Møn´s klint. Så kan den lære det.......


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)