Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ulve? mod barnevogn og hund
#1
http://www.nyhetspressen.se/1331750.html
http://www.bt.dk/udland/ulve-angreb-sven...rnefamilie
http://www.unt.se/sverige/misstankt-varg...16935.aspx
hvis de har rovviltseksperter derude nu .. så får måske at vide om det virkelig var ulve der var så nærgående

ja GO' Påsk'

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#2
Citat:quote:

..........når den har kløerne ude, kan den rive spor i vejen, og det er ellers en hårdt tromlet grusvej...........

Sikke dog et uhyre, er de sikre på at det ikke var en varulv?
Sådan et møgdyr, sådan rende rundt og rive spor i vejen................



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
uanset 'eventyr'/'uhyr' historiestil.. så hvis det er er rigtig .. så er jo splitrehamrene galt (nu også i S) med de 'skønmalerier' nogle ' vargälskare' fremfører om at ulven altid vil sky mennesker (ja måske som helt vild ulv .. men ikke som semi-domistikerer rovdyr .. de kan lige så godt tage springet helt ud og inplantere dem i Skansen/Djurgården, Gamla Stan og Haga .. så har byboerne noget byulv at kigge på)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#4
Vent nu til det er bekræftet at det var ulve. Episoden er heldigvis sket i rimelig nærhed af Stockholm, så er det ulv håbet jeg på en lidt mindre polariseret debat om disse hvor nogle af de grå nuancer bliver synlige.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Er det her nok til en bekræftelse...
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vargar...097533.svd

Jeg er desværre overbevist om at en del ulve mangler den naturlige skyhed - og så har vi jo problemet.'
En af vore jægere i jagtlaget har måttet køre uden om en ulv som stod midt på skovvejen.... hvor sky er den så!?

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#6
En ulvesporhund på stedet markerede for ulv, så jeg er overbevist. Ulvene hævder deres territorium meget meget stærkt og opfatter hunde som artsfæller og angreb derfor hunden og dræbte den uden næsten at ænse menneskene. Intet mærkeligt i denne sag som sådan.

The difference between men and boys is the price of their toys
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#7
Jeg glæder mig til at følge debatten i Sverige i den kommende tid. I Norge ændrede den sig radikalt da ulven dukkede op i Oslo-beboernes foretrukne fritidsområde (Nordmarken). Det vil efter min mening være gavnligt hvis selv cafégæsterne i Gamla Staden følte at de risikerede at støde ind i en ulv på når de var på tur i weekenden. Det er alt for let at have holdninger til et dyr som bare er andres problem. Her tænker jeg fx på hvordan vi mener at Inderne skal værne om tigerne, selvom disse jævnligt æder et par landsbybeboere. Debatten om ulve bliver aldrig rigtig god så længe det er de 2 yderfronter der får al taletiden. Nogle gange er det som at følge debatten om Israel og Palæstine.

Selv synes jeg at det er rigtigt svært, for på den ene side synes jeg at der skal være plads til de vilde dyr, og at ulven er et af disse. På den anden side vil jeg helst ikke have ulve i nærheden af den ødegård jeg ofte kommer på med mine børn. Og jeg frygter for den dag ulvene ødelægger vores elgjagt - sidste år havde nabolaget en for i et drev, dog blev ingen hunde taget ved den lejlighed.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Jeg er meget enig i dine synspunkter Yeti.

The difference between men and boys is the price of their toys
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#9
Jeg bevæger mig i øvrigt ind i ulveland i morgen. Vi holder Påske på den omtalte ødegård, og en af dagene kører vi helt sikkert til Årjängen hvor en af de største flokke holder til - 30 km fra ødegården. Så der er helt sikkert risiko for at støde på en ulv på de kanter, selvom det trods alt er sjældent at folk møder dem.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)