Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Livets gang, og bortgang, på reviret
#1
Jeg synes det er besværligt, at sidde og lure i skydestigen med kikkert om halsen, riflen halvvejs klar og tit pakket så godt ind i tøj, at kikkert og riffel ofte kolliderer. Da jeg så alligevel idag skulle op og checke skydestigerne på jagtstykket, så besluttede jeg mig for at lave en lille hylde det passede til en plastickurv, som jeg kan pakke hjemmefra med kikkert, termokande, mad mm alt efter hvor lang tid jeg skal sidde der.

[Image: IMAG0428.jpg]

Den er pt blot fæstnet med ståltråd der er viklet sammen, ville ikke lige begynde at bore og skrue før jeg ved at det er noget, der kan bruges. Men den er fikseret fint og fast.

Er der nogen af jer der har opgraderet jeres almindelige skydestiger med lignende hyldearrangement, sløringsnet, kaleche (arhhh[B)]) mm. Billeder til inspiration modtages meget gerne.

Mvh Peter

############
[Image: ajbutton.gif]
############
S&L Victory
6.5x55
9.3x62
Svar
#2
Fin idé med kurve-holderen. Dog plejer jeg personligt ikke at sidde længere end at et måltid hjemmefra er fint til den tid jeg skal sidde der [Smile]
Vi har netop i dag været ude og sætte den nyeste skydestige fast.
Der er et ældre slørtingsnet omkring da den i den ene side står lidt blottet.
Men mon ikke det bliver bedre, når der kommer lidt mere grønt på træerne.
Derudover har vi fået plantet en del pil rundt om på reviret de steder, hvor der er meget vand og lidt skjul.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#3
Men når man nu har 3 unger der praktisk talt æder maden ud af munden på en, når man er derhjemme, du gamle, så er jagten et frirum. "I stigen er tiden din egen", som man siger, og det er et velfortjent afbræk fra støj og børnelarm, og det kan trække ud - OSSE henover spisetider [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

############
[Image: ajbutton.gif]
############
S&L Victory
6.5x55
9.3x62
Svar
#4
Hehe, kan heldigvis ikke sætte mig i dit sted.. Endnu! Og lad det endelig vare mere end et par år eller 5 endnu [^]

Men dermed ikke sagt, at jeg ikke kan følge dig. For selvfølgelig kan jeg det [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#5
Hvad med at sætte en kraftigt nedgearet 12V motor på den roterende stol... så kan du sidde og nyde kaffen og basserne, mens du afsøger hele tærrænet[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
En duemagnet.
Svar
#7
Jeg har 3 hjemmelavede stiger på jagten.
På alle 3 er monteret en lille hylde på siden af sædet.
I denne træhylde er boret 2 stk. 80 mm. huller med bund i.
Heri kan termokanden og kaffekoppen så stå. Og de bliver stående, selv under skudafgivelse.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#8
God ide med custom-hylderne, Sako.

@Dravis: Eneste gang jeg har indtaget basser på reviret var da jeg ventede på schweisshunden 3. juli sidste år, kunne lige nå en tur til bageren før han ankom. Det var dog ikke så afslappende[B)]. Heldigvis lå bukken kun 30m væk, den havde puttet sig under et stort juletræ. Men det roterende sæde skal overvejes[Big Grin]

Går lidt og spekulerer på hvordan man kunne montere et videokamera, hvis man ville prøve at optage lidt ræve- og bukkejagt. Derudover kunne jeg nok med fordel montere et system til ophængning af sløringsnet. Som det ses på billedet er man ret eksponeret 4-5m i vejret i et stykke med juletræer.

###################
[Image: ajbutton.gif]
###################
S&L Victory 6.5x55 & 9.3x62
Tikka Varmint SS 30.06
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)