Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er der nogen som kan forklare det her???
#1
Først kan man.....
Så kan man ikke....
Og så kan man lidt igen????

Og nej - det har ikke en sjofel baggrund....[Big Grin]

For små 2 år siden købte jeg en ny computer, og efter aldrig at have haft nogen problemer af nogen slags med at gå på VTF, kunne jeg pludseligt ikke mere.
Jeg har spurgt gud og hver mand, og har ikke fået en forklaring som kunne bruges eller var virksom.
Så pludselig her igår kom jeg ved en fejl til at trykke på ikonet for VTF og vupti - så var jeg kørende igen?????

Den fejlmelding jeg har fået var noget lignende "500 server error" eller noget lignende.
Ud over dette pudsige fænomen, kan jeg ydermere også pludseligt gå på reservationssiden for lufthavnsparkeringen i Kastrup, hvilket jeg heller ikke har kunnet med min nye (ny gamle) computer???

Er der nogen som har prøvet noget lignende?

Fedt at kunne komme på VTF igen, det har jeg savnet - konen har ikke siger hun.......[:I]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#2
Hej Asbjoern.

Jeg har oplevet noget lignende ved en god ven som jeg laver lidt computer for. Og den hedder ganske rigtigt noget med "500 server error"
Jeg er normalt "rimelig" til det med computere, og troede det var lige og slette div internet instillinger og rense de normale småsteder med små guld programmer SÅ kørte det igen..

I halvanden time. Så kunne han ikke komme på.
Det skal siges det er en Vista maskine. Den har ellers aldrig haft problemer.
Så ved et rent tilfælde valgte jeg og prøve hans 64 Bit Explorer. Den kom på i første forsøg, og det har virket lige siden.
Når jeg kommer forbi engang imellem, så prøver jeg da lige om den er kommet til at virke på 32 bit exploreren, men NIKS!

Så nu har han fået besked hvis han vil være lidt nørd som os andre, så må han gå på sin 64 bit.

Yderligere forklaring kan jeg desværre ikke rigtig komme..

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by SteF_H

......Så ved et rent tilfælde valgte jeg og prøve hans 64 Bit Explorer. Den kom på i første forsøg, og det har virket lige siden.
Når jeg kommer forbi engang imellem, så prøver jeg da lige om den er kommet til at virke på 32 bit exploreren, men NIKS!

Så nu har han fået besked hvis han vil være lidt nørd som os andre, så må han gå på sin 64 bit.......



.....øh...du må nok lige forklare de der 32 kontra 64 bit-explore???

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#4
Øh, hvis man skal bruge en 64 bit IE forudsætter det vel at OS'en kører 64 bit?

Når din PC kontakter en internetside er der forskellige procedurer (4 stk.) som skal gennemløbes, bl.a. modtager du en data strøm som
indeholder statuskoder hvis værdier bestemmes af HTTP-protokollen. Fejlen opstår når du modtager denne HTTP status - det er ikke din eller din PC's fejl, det er en softwarefejl på internetsiden.

Softwaren som anvendes på VTF lader desværre meget tilbage at ønske (det er dog blevet bedre) men hvis det er til nogen trøst kan jeg oplyse at mange mennesker fået den serverfejl når de har forsøgt at logge på Webbyen.

Dette link forklarer lidt om 32 og 64 bit arkitektur.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ID

Øh, hvis man skal bruge en 64 bit IE forudsætter det vel at resten af systemet kører 64 bit?

Når din PC kontakter en internetside er der forskellige procedurer (4 stk.) som skal gennemløbes, bl.a. modtager du en data strøm som
indeholder statuskoder hvis værdier bestemmes af HTTP-protokollen. Fejlen opstår når du modtager denne HTTP status - det er ikke din eller din PC's fejl, det er en softwarefejl på internetsiden.

Softwaren som anvendes på VTF lader desværre meget tilbage at ønske (det er dog blevet bedre) men hvis det er til nogen trøst kan jeg oplyse at mange mennesker fået den serverfejl når de har forsøgt at logge på Webbyen.


Hej ID

Interessant, så blev jeg det klogere hvilket der reelt set ikke skal så meget til når vi snakker IT....[Wink].... men det er sgu da bare underligt at der ikke har været hul igennem i de sidste 2 år - og jeg har prøvet regelmæssigt - og så lige pludseligt spiller klaveret bare???
Men hvis fejlen opstår når jeg modtager denne HTTP-status, så må der vel være flere/mange som oplever samme problem, og når fejlen opstår hver gang jeg forsøger, så må det vel have noget med kombinationen VTF-serveren/min computer at gøre???
Jeg er absolut ikke It-nørd men bruger med tyk streg under, så jeg ovenståenede skal ses i det lys...[Big Grin]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)