Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Duejagt i sydafrika
#1
[Image: DuejagtiSydafrika051.jpg]
Så, er vi 7 mand, alle i 60erne, vendt hjem fra sydafrika igen, og vi havde en FED tur, med masser af duejagt (i 5 dage)Vi var truet noget af vejret som var helt usædvanligt på denne årstid, lyn og torden og regn, dog mest om natten, vi blev dog lidt våde en enkelt eftermiddag.
Vi 7 mand skød lige knap og nap 8000 duer tilsammen, og skudstatestikken lå på ca. 2,2 skud pr. leveret due.
Personligt skød jeg 1165 duer i nøjagtig 2400 skud.
Jagten foregik lige uden for byen Welkom, ved de store guldminer.
Solsikkerne var modne men kunne ikke høstes p.g.a. al den regn der er faldet i sydafrika i år.
Hvis der er nogen der ønsker gode råd om duejagt i sydafrika så send mig en PM.
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#2
Det lyder da fantastisk. Tog I også lidt billeder af jagten og duerne, eller var det kun affaldet, der havde fotografens interesse? [Big Grin]

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye2.gif][Image: topl.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
[Image: DuejagtiSydafrika047.jpg]
Tak for det Høgh, jo det var en fin tur, man var nødt til at selv fastsætte sine pauser, (vand og en smøg)engang imellem. Ellers var der stort set ingen pauser i trækket.
Patronudgiften nærmer sig samme pris som flybilletten.
Jagten kan stærkt anbefales, hvis man gerne vil prøve dette mindst én gang i sit liv.
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#4
Lyder som en fornøjelig tur. For de ornitologisk interesserede kan jeg ud fra billederne oplyse, at det drejer sig om Speckled Pigeons. Dem har vi også en hel del af her i Kenya. Jeg er holdt op med at skyde efter dem da der ikke rigtig er kød nok på dem til at stå i et rimeligt forhold til patronpriserne.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#5
Hej Hjemmelader
Det er korrekt, dem på fotoet er Speckled Pigeons, men vi skød også mange Red Eyed Doves/Cape Turtle Doves og Laughing Doves.
Vi var der for sportens skyld, og de lokale landarbejdere samlede duerne op, efter vi holdt "Fyraften" Og jeg tror ikke de kunne nå at æde alle de duer vi skød.
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)