Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt til hest...
#1
Hej alle,

Jeg fik rodet mig ud i en diskussion om hvorvidt man må drive jagt fra hesteryg i Danmark. (Og her snakker vi ikke trad. engelsk rævejagt, men f.eks. ride ud på bukkejagt) Det vil jo nok alene være et teoretisk spørgsmål, men må man det? Synes ikke lige det var et emne jeg er faldet over nogen steder.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#2
@McQuelle

Det er fuldt lovligt at skyde dyr fra hesteryg.[Big Grin] Det kræver så bare en hest der enten er døv eller meget rolig[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Santo

@McQuelle

Det er fuldt lovligt at skyde dyr fra hesteryg.[Big Grin] Det kræver så bare en hest der enten er døv eller meget rolig[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo



Endnu et godt argument for lyddæmpere [Big Grin]

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Der anes store muligheder med en døv, saddelvant kronhind sidst på sommeren [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#5
[Big Grin]Jeg vil edder-brodere-mig nødigt sidde på ryggen af en, selv nok så saddelvant kronhind... det er slemt nok med en hest[B)][V][Big Grin]

Dertil skal siges at jeg faktisk i mine meget unge dage har jaget egern fra hesteryg (med en gammel enkeltskuds Sako salonriffel) den hest var totalt ligeglad med skuddene.... (.22 short)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Santo

@McQuelle

Det kræver så bare en hest der enten er døv eller meget rolig[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo



...eller at du jaget med bue........



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Santo

@McQuelle

Det kræver så bare en hest der enten er døv eller meget rolig[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo



...eller at du jaget med bue........



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



God idé Smile

Moderator: Kan vi ikke få oprettet et underforum for dem der gerne vil jage med bue fra hesteryg ? Jeg tror der vil være voldsomt mange indlæg i denne kategori snart ;-)

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#8
Jeg har kendskab til en Skytte/jagtofficer (på sjælland!)der jager/regulerer fra sin hest. Hvad krikken er for en aner jeg ikke men mener det var noget med en gammel dansk (ik´den) bryggeragtig ting. Han skyder med 30.06!
"C"
Svar
#9
Jaae, John Wayne skød da også meget til hest og ham faldt aldrig af[Smile] men det gjorde dem han skød på[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#10
Fed tråd - jeg har i lang tid haft lyst til at prøve riffeljagt fra hesteryg. [:p] Uden dog at være det store rytter, men det kan vel læres. [:o)]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Club338

Fed tråd - jeg har i lang tid haft lyst til at prøve riffeljagt fra hesteryg. [:p] Uden dog at være det store rytter, men det kan vel læres. [:o)]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)


mon ikke det giver chancen for 2 nedslag [:o)] medmindre hesten er døv.

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Der anes store muligheder med en døv, saddelvant kronhind sidst på sommeren [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Image: ajbutton1.gif]



Man må dog regne med en hvis risiko for at komme i klemme [xx(], hvis pladshjorten også vil have "en plads i sadlen" [B)][:o)]

Mvh
Karsten
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

God idé Smile

Moderator: Kan vi ikke få oprettet et underforum for dem der gerne vil jage med bue fra hesteryg ? Jeg tror der vil være voldsomt mange indlæg i denne kategori snart ;-)

/Kenneth



Det kunne da være meget interessant... som moderator, tidligere dressurrytter og kommende buejæger mener jeg, at der helt klart mangler et sådan forum... ;-)

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)