Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Påske i Sverige
#1
Endelig var det blevet tirsdag d 19 april og uret ringede kl 4.30 [Smile] Vi skulle på 4 dages hårdt tiltrængt ferie/jagt oppe på vores dejlige jagt i Sverige, så der var overhovedet ingen problemer med at komme hurtigt ud af de varme dyner og få tøjet på, brygget noget kaffe, få luftet hunde, givet alle 3 katte mad, ditto hunde og få det sidste plus den ene hund, Dizzy, i bilen og så ellers afsted til færgen til Ystad med afgang kl 6.30 [Wink] Solen skinnede allerede og ved tanken om de lovede temperaturer ved vores destination, var humøret højt hos både gemalen og mig [Smile] Hjemme vidste vi at de resterende varylere var i gode og kyndige hænder hos mormor, så vi kunne med sindsro tage afsted.
Vi havde pga vejr og jobs ikke været deroppe siden november, så det var med en vis spænding om hvordan der så ud vildtmæssigt ovenpå den nyligt overståede hårde vinter. Og beretninger om en los med 2 unger/killinger i området ved vores jagt gav da anledning til en smule bekymring for råvildtet. Selv vildsvinene gik der rygter om at have haft større problemer med sult pga dyb sne i visse områder, så det blev spændende at se hvordan situationen aktuelt var hos os selv.
Turen på små 3 timer blev kørt i et stræk, så vi allerede kl 11 kunne nyde en hurtig kop kaffe sammen med vores husvært, der havde vores campingvogn stående i vinterhi, og hvor vi skulle bo i en lille hytte denne gang, mens vi fik gjort campingvognen sæsonklar, gik på jagt om aftenen og fik fyldt op med foder og strøm til maskinerne. Mens Dizzy tullede rundt sammen med Aka, værtens lille ruhårede gravhund, fik vi pakket ud i en fart og fik skiftet til noget mere hensigtsmæssigt og kl 12.15 trillede vi ind ad opkørslen til vores lille jagt-paradis 20 km derfra [Smile]
Og hvad mødte vores blik i samme sekund som vi rundede det bløde sving inden bygningerne blev synlige? ...... En elgko med en fin stor kalv på vejen lige foran os ..... (stor jubel hos os begge [Big Grin]) De to store dyr forsvandt skyndsomt ind i skovens tryghed, mens vi fortsatte frem til den store staldlænge, hvor vi hurtigt fik læsset stigen og et par tønder majs i bilen og ned til "min" foderplads. Mens vi fik fyldt op med majs, kunne vi se at der var rimeligt friske spor efter svin, et par steder også spild efter elg og råvildt, så helt galt stod det da ikke til [^]
Tilbage til staldlængen og bytte det tomme ud med fyldte forsyninger og nu blev det straks mere alvorligt, for det havde ikke været muligt at komme ned til min mands plads før nu. Et par af vores gode kammerater havde været deroppe 3 uger før for at tjekke og fylde op for os, men havde måttet opgive at komme derned pga hårdt frosset 40 cm dyb sne på vejen. Min maskine havde været løbet tør for strøm, så hvordan var det så ikke ude i den fjerneste ende?? Vores værste forhåbninger holdt stik: ingen foder tilbage og strømmen var løbet tør [V] Så vi kunne kun håbe at der igen ville komme hurtig søgning, når der igen var blevet fyldt op. Og brøddet vi havde med kunne måske være mevirkende til at der kom et par svin forbi, sammen med en frisk omgang tjære på strategisk udvalgte steder.
Vejret var som lovet rigtig dejligt, så vi fik lidt sved på panderne mens vi fik ordnet begge foderpladser så vi kunne komme på jagt om aftenen. Nu havde vi gjort hvad vi kunne, så resten var op til naturen selv .... [Smile]
De næste timer gik med at slappe lidt af, få noget mad, og komme helt på plads. Da klokken blev 19 trillede vi igen mod vores jagt med riflerne, klar til en lang aften i stigerne. Jeg blev sat af oppe ved bygningerne og vi ønskede hinanden "Knæk og bræk" før min mand fortsatte videre mod sin plads. Jeg listede stille de 300 meters vej ned mod min plads, og knapt nok var jeg kommet fri af skoven før jeg måtte stå helt stille ...... For ca 25 meter inde på brakken til højre stod en fin buk i bast og essede ... (jeg er af den overbevisning at intet vildt skal skræmmes, for alarmeret vildt advarer også andre arter om at der er fare på færde, så jeg venter hellere på at de selv forsvinder)... Jeg fik god tid til at studere bukken der var en flot seksender med toppen ca 6-8 cm over ørehøjde, og ved nærmere eftersyn var spidserne allerede fejet, så bestemt en flot herre der var velkommen til august [:p] Efter et kvarters tid begyndte han at trække over mod skoven og jeg kunne liste forsigtigt videre ....mens jeg ærgrede mig gul og blå over at have glemt kameraet i hytten! [V] Min mobil giver en tydelig klik-lyd, så det havde ikke været en mulighed. Men trods alt et dejligt syn og en fin oplevelse i den milde forårsaften [Smile] 5 minutter senere var jeg installeret oppe i min stige og kunne fra 4½ meters højde igen overskue mit lille private "jagt-kongerige" med de åbne enge og den store brak omkranset af skov og krat. Lige inden jeg steg op, fik jeg spotte en elg der stod helt stille og gloede på mig lige udenfor stengærdet til den lille runde eng bag min stige .... Næhh hvor herligt [Big Grin] Nu skulle kikkerten lige indstilles og hvad pokker var nu det for et par tumlinger der pludselig befandt sig midt i optikken???... Jamen halløjsa .... et par grævlinger var på vej op mod mig nede på engen til venstre, tumlende rundt om hinanden og ikke nok med det, så var en rå på vej ind til engen nede ved skellet til naboen .... Arhhh men altså [Big Grin] (Hvorfor fanden havde jeg dog glemt det kamera!!! STORE FJOLS!!) Endelig havde jeg en kanon chance for et par gode fotos af grævlinger i fuldt dagslys, og så lå det ikke i min lomme [Sad!] Jeg måtte bare "nøjes" med at nyde synet så længe det varede inden de forsvandt og det samme med råen. Et kvarters tid senere kom den ene grævling tilbage på vekslen der førte lige ned under min stige .... ca 20 meter væk blev den meget opmærksom og snuden blev meget aktiv .... jeg kunne høre den snøfte højlydt mens den fulgte vekslen og sad bare musestille .... og gudhjælpemig om den ikke endte med at sætte forpoterne op på nederste trin på stigen mens den snøftede nysgerrigt til næste trin inden den bestemte sig for at stikke af, for lugten af mine støvlesåler var vist lige en tand for meget [Wink][:o)] Hold dog helt op .... jeg fik jo det hele forærende denne gang [Big Grin] Et kig på klokken advarede mig om at min maskine ville fodre lige om lidt når klokken blev 21 og ganske som tanken var tænkt spredte den sin ration af majs ud over pladsen .... og mindre end et minut senere kom 2 ..næh.. 5 .... øøøj 7 grissebasser ud på den lille eng nede til højre .... [:p] Masser af dagslys tilbage til et sikkert skud, men inden jeg fik riflen helt skuldret lød der et højt grynt inde fra skovkanten og samtlige grise forsvandt ind igen! IHHHHH ..... [B)] Nu forsvandt lyset hurtigt, men ca 10 minutter senere begyndte det at knase og pusle skråt til højre bag mig .... og 2 svin kom forsigtigt listende ind over det flade tørre græs på brakken under mig, med kurs mod foderpladsen foran mig .... men der var også stadig en puslen af småkravl hvor de var kommet fra, så mon ikke det var 2 søer med smågrise jeg havde nede foran mig? Lydene kunne tyde på det, så skydes skulle der bestemt ikke [Smile] I små 10 minutter listede de 2 store grise rundt og sonderede omgivelserne mens de smågryntede og pustede luften ud af snudeskafterne med jævne mellemrum ... (det her giver virkelig forhøjet blodtryk som intet andet ... [Wink]) .. mens det hele tiden puslede ovre bag stigen .... da den ene gris endelig bestemte sig for et stykke brød og gav sig til at smaske højlydt, blev lyden vist for meget for de små, for nu kunne jeg høre men ikke se at en masse små fødder kom susende over græsset .... den store gris trak lidt over mod højre og så kom lyden af af diende smågrise ... små tilfredse hvin og grynt, blandet med smaskelyde ... Nårhhhhh hvor bliver man dog blød om hjertet over sådan en oplevelse, selvom man ikke kan se andet end soens klare omrids [^] Den anden so forsvandt stille i krattet (med sine smågrise??) foran mig og kort efter forsvandt også den anden i skoven bag mig [Smile]
Klokken var nu næsten 22.30 og jeg havde jo haft noget af en begivenhedsrig aften allerede, men nu begyndte det at pusle mere højlydt ovre bag slåenkrattet og et enkelt "knæk", et lavt grynt .... [8D] Var det mon de 7 første der var på vej?? Jo for pokker! ... Dér ovre bag fodertårnet kom 3 tydelige sorte skygger listende frem bag slåenkrattet ... og 4 mere ... Uhhh, nu begyndte blodet igen at løbe hurtigere i årerne .... "Kom nu, kom nu ... Jeg bliver hentet om 10 minutter!" .. Grisebasserne havde vældig god tid i modsætning til mig! ... Det var så stille at jeg ikke kunne få riflen op før de begyndte at æde, så jeg måtte jo pænt vente og nu kunne jeg høre vores bil komme kørende langsomt gennem mørket ...! Ville grisene nu stikke af?? ... Næh, men æde gjorde de heller ikke ... "Så se dog at få puttet noget i hovederne, så jeg kan få sigte på en af jer!" .... Spændingen steg i takt med at jeg nu kunne se lyset fra bilen nærme sig ubønhørligt ... "Og jeg kan fandme ikke engang sende ham en sms uden at skræmme basserne væk! Så han kan vente lidt med at hente mig..." ... Grisene tog det stadig roligt og viste ingen tegn på panik, men ville de give sig til at æde? NEJ!... Først da bilens lygter svingede ind foran min stige, fortrak de stille og roligt i samlet trop ind bag mig til højre ...! Nu måtte jeg lade af og kravle ned til min mand. Han havde ikke engang lagt mærke til flokken selvom lyset havde ramt dem da han ankom [:0]
Jeg havde en masse at fortælle på vejen tilbage og min mand fortalte at også han havde haft grise inde på sin plads, men heller ikke hos ham ville de gå til majsen. Vi måtte bare se hvad der skete næste aften, men grise var der og helt galt så det ikke umiddelbart ud til hvad andet vildt angik [Smile]
Efter en god nats søvn var vi en tur i Nybro og spise pizza sammen med vores venner, som vi har tradition for når vi er deroppe samtidigt. De havde heller ikke haft heldet med sig endnu, og deres ene maskine var smadret, så de skulle have fat i en ny. Grisene er hårde ved grejet når de vil have majs ...[8D]
Igen var vi på vores pladser ved 20 tiden, og denne gang var det eneste jeg så en trane der lettede da jeg var kommet på plads i stigen. Solen var stadig fremme og aftenen dejligt lun, så jeg fik en smøg og nød det big time. Ved 20.20 tiden kom en rå (den samme?) ind fra naboen ligesom dagen før, og 10 minutter senere kom en til ... ingen af dem så ud til at være særligt runde om maverne, så mon der overhovedet kom nogen lam? ... Et dyr til kom over brakken til højre og et hurtigt kig i riflens kikkert afgjorde at det var en ørehøj gaffelbuk ... nydelig buk [Wink] ... Og hvad pokker ... en rå til fulgte efter bukken, der begge to krydsede ind over foderpladsen og forsvandt bag slåenkrattet [Smile] Så krydsede en ræv lige hjørnet af brakken længst væk til højre .... ingen chance for at få ram på den, for den havde vist travlt [Smile] (Igen lå kameraet hjemme på bordet i hytten! Jeg må sgu da tage mig sammen altså [Sad!]) Nu kom en grævling tøffende ned ad jordvejen til venstre for stigen .... og forsvandt ad vejen bag mig der fører rundt om den runde eng hvor elgen stod og gloede aftenen før [Smile] Vi havde sms`et lidt sammen om hvad vi hver især så/hørte inden lyset forsvandt, og min mand havde ændret aftalen om afhentning til kl 23.30 for han havde glemt puden til sin stige, så han ville ikke kunne sidde længere pga sin ryg og det var bare ok med mig. Jeg havde svaret lidt overmodigt: "Så må jeg bare skyde et svin lidt tidligere ..... ha ha ha!" Før vi sluttede af pga det tiltagende mørke. Nede på engen til venstre gik de 2 råer stadig stille rundt og essede .... men nu kom en underligt udseende skabning løbende tværs over engen .... et hurtigt kig i kikkerten ... var det en ræv uden et hår på halen??? Fandens også! Den forsvandt bag noget lav bevoksning før jeg fik hold på den, og nu skældte begge råer højlydt ud og fortrak i store spring ind i skoven ... så en ræv har det sikkert været med den "pind" der stak bagud. Sidste år havde rævene i området skab og i følge vores nabo var der stadig udbrud [V]
Nu startede fodermaskinen ... pyhh, det gav et sæt i mig, for jeg havde glemt at se på klokken [:o)] Nu måtte jeg lige have en smøg for at falde lidt ned inden det blev alt for mørkt ... og jeg havde da kun fået taget to hiv, så kom en fin grisebasse futtende [:p] .. Smøgen blev stukket i lommeaskebægeret og puttet ned i lommen, riflen blev forsigtigt og stille skuldret; jeg var helt klar hvis chancen bød sig [Wink] Grisen tog en tur over grøften og stillede sig et kort øjeblik i silhuet .... spidsede mellemgulvet ikke lidt nedad?? En lille orne måske? .... Grisen vendte rundt og tog turen tilbage over grøften og kom nu frem på min side af fodertårnet .... (dælme godt at min drejetop er helt lydløs [^]) ... stod lidt og sikrede ude til højre og smuttede så hurtigt frem og snuppede et stort stykke brød og trak sig tilbage for at æde det ved kvasbunken der ligger lige nede til højre for min stige. Den stod fint med siden til og stadig syntes jeg at den spidsede nedad i bugen, så jeg trak korset op på forbenet og trak skuddet roligt af ...... Så for syv sytten og satan!!!! ... Efter mundingsflammen nåede jeg lige at få set grisen fise afsted med 150 i timen mellem kvasbunken og den store flotte gran ...... Mine ører stod på stilke for at lytte .... ca 3 sekunders brasen og knasen ... så en svag lyd af noget der væltede? .... og SÅ stilhed! Jeg lyttede intenst i et par minutter, før jeg tændte en smøg mens jeg lyttede videre. Jeg hader når det jeg skyder på ikke lægger sig på stedet! Og grise over en vis størrelse har jeg en enorm respekt for, og denne her havde haft næsten samme størrelse som søerne aftenen før ...! Efter godt 5 minutters stadig stilhed, ringede jeg til min mand der undrede sig lidt over at jeg havde ventet efter skuddet før jeg ringede. Jeg fortalte som det var; at grisen var løbet og nu ville jeg godt have at han kom, men at jeg næsten var 100% sikker på at den lå inde i kanten af skoven, og at der havde været helt stille et godt sykke tid nu. Min mand kom i løbet af 10 minutter og jeg skulle så blive siddende i stigen og dirigere ham frem til skudstedet.... Han fandt også et stykke af brødet, men ingen blod! Nu måtte jeg lade af og ned for at hjælpe .... min riffel blev lagt i bilen og jeg overtog lygten ... heller ikke jeg kunne se noget blod! Der kom stadig ikke en lyd inde fra skovkanten, men helt tryg var jeg bestemt ikke .... [:I] Selv med en god skarp lygte er det svært at se noget på en vissen græsbund og store klippestykker og sten mellem træerne har samme farve som en evt gris. Efter en halv time blev vi enige om at kigge efter grisen tidligt næste morgen når det blev lyst. Allerede klokken 5 var vi på stedet igen og nu opdagede jeg hurtigt de første blodspor ....(jeg havde da været sikker på at grisen var godt ramt, men slet ikke sikker på at den var helt død ...) Og 5 minutter senere fandt vi grisen stendød under et mindre grantræ lige i udkanten af skoven ... den havde fulgt vekslen og var slingret grundigt før den faldt om. Det viste sig at være en ca 1½ års hungris uden smågrise (jeg havde da heller ikke hørt puslen som da søerne var fremme) og den var heller ikke blevet parret endnu. Så den styrende so var altså stadig i live og aktiv i området, hvilket er godt at vide [Smile] Grisen blev trukket ud efter den var blevet brækket og her er den så sammen med en glad skytte:

[Image: 167.jpg]
Vægt ca 55 kg brækket [Smile] (grisen altså ... [Big Grin])

[Image: knapsmla011.jpg]
Hængt op og klar til at blive afskindet ...

[Image: knapsmla018.jpg]
Der gås til den for at få skindet af [Wink]

[Image: DSC01126.jpg]
Kuglen blev fundet i hinden af modsatte forben. Skuddet sad en anelse for lavt og havde ikke givet gennemskud, men den havde lavet en masse ravage på begge skulderknogler ... [8D]

[Image: DSC01124.jpg]
Godt og grundigt ekspanderet kugle ... [:0] Kaliber 30-06, Hornady interbond 180 grains [^] (Tak Buba for råd om en god kugle til grisebasser [Smile])

Da grisen var blevet ordnet var det tid til en ny tur til Nybro. Vores venner var helt med på en ny omgang pizza for at fejre min gris [Big Grin] Efter et par hyggelige timer i det dejlige vejr, skulle vi igen på jagt allesammen og skiltes i godt humør med ønsker om "Knæk og bræk" for den fortsatte jagt [Smile]
Denne aften blev kameraet lagt i lommen, for hvis der nu igen skulle være noget at se på ... om morgenen da vi kom for at lede efter min gris, havde det stået 3 råer og gaffelbukken på engen til venstre og en trane var lettet fra brakken til højre, så deet.... [Wink]
Igen skiltes vi ved bygningerne og jeg listede stille ned ad jordvejen .... stroppen til kameraet hang ud af lommen så jeg hurtigt og lydløst kunne få det frem ... og lige som jeg kunne se min foderplads og slikstenen lige ved siden af, opdagede jeg en rå der stod mellem de små birketræer omkring grøften .... jeg stod bomstille og holdt øje med hende, mens jeg fik listet kameraet frem ... fik zoomet ind mens hun tullede lidt frem af birkene uden at opdage mig ... og nu opdagede jeg bukken! Det var da seksenderen der stod og slikkede på stammen slikstenen hænger på .... Hvor heldig har man lov at være? [Wink] Bukken prøvede at snuse til råen, der gav et koket lille hvin fra sig og slog op med rumpetten og trippede udenfor rækkevidde af bukken .... Jeg fik dem begge i centrum af skærmen på kameraet og trykkede udløseren i bund :

[Image: DSC01129.jpg]
Bukken i fin positur og råen med snuden i jorden .... [:p]

[Image: DSC01132.jpg]
Råen trækker ned i brakken og bukken mister interessen og trækker til højre ind mod skoven ...... et øjeblik efter er han forsvundet bag kvasbunken og jeg kan stille og uden at trykke råen komme op på min plads i stigen .... Spændende [Big Grin]

[Image: DSC01135.jpg]
Efter "Don Buk" var forsvundet, kom råen tilbage til slikstenen som hun nu kunne have i fred .... [Wink]

Da den første rå var smuttet ind i skoven igen, kom en ny rå hen og ville nyde godt af slikstenen .....

[Image: DSC01138.jpg]
Nu var det skumret så meget at blitzen blev aktiveret, så jeg turde ikke tage flere fotos [Smile] Men jeg havde da også fået nogle fine "skud" inden, så jeg var godt tilfreds [Smile]

Ved 22 tiden hørte jeg der kom grise frem nede på engen til venstre, men de trak ned i den bagerste ende og gik og gryntede, prustede og småhvinede ..... Majsen havde stadig ikke haft nogen som helst interesse for dem. Den sidste sne var kun forsvundet 14 dage før og isen på søen var kun brudt 12 dage før, så var temperaturen steget støt, så mon ikke det havde gjort en del for larver og andet småkravl som grisene ynder at rode efter??
Så en sidste aften uden chance for skud, men med gode oplevelser endnu engang. Min mand havde haft grise ude hver aften, men uden chance for at skyde. Han havde haft en enkelt rå ved sin sliksten her til sidst men ellers ikke set andet på sin plads. Jo, masser af snepper og flere gæs .... [Smile] Hans plads er tættere på søen end min, så han ser flere snepper, gæs og ænder end jeg gør.
Alt i alt har vi haft en dejlig tur i et pragtfuldt vejr, har set at der trods en hård vinter stadig er en ganske fin vildtbestand og at der er trivsel i vores lille paradis i det svenske [Smile]
Og en gris der skal sikre sommerens grill-aftener fik jeg da med mig hjem ...... Uhm, der skal nok blive nogle gode pølser ud af den [:p][Big Grin]

En laaaang beretning for at i skulle have det hele med, men nu får i heller ikke mere for den Femmer [Wink]

[Big Grin] Farmor/Annelise

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#2
Tillykke med den fine gris, og ikke destomindre god oplevelse.

Der er nu ikke mange ting, der kan slå grissejagt.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#3
Har også været i Sverige i påsken, men det var desværre meget lidt jagtrelateret... Må have været det forkerte sted!

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#4
Tillykke med grisen og tak for historien.

Det vil også blive interresant, at se de kulinariske resultater, når den tid kommer[Smile]

Mvh Peter
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

Kuglen blev fundet i hinden ....


Troede I var på gissejagt [Big Grin][Big Grin][Big Grin][:o)][:o)][:o)]

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[Image: ajbutton.gif]@Petoni - Jeg hed Tikka4ever før
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#6
damn, du er sq altid heldig der ovre[Big Grin] tillykke med øffe og tak for en go' bereting og skønne billeder. [:p][:p]

[Image: Unavngivet1.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????

[Image: dralflogomnavn.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#7
Tak for den fine beretning Smile

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#8
Hej famse

Fed historie, det var næsten som at være der selv ...

Og tillykke med bassen, det er noget mere behageligt at vente på gris i påsken, end i 17 graders frost [Big Grin]

Det eneste jeg har jagtet i påsken var en elgmørbrad i fryseren. Men efter en halv time på weberen, og med en flaske druesaft, så var det nu ikke så ringe endda.[:p][:p][:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#9
[Smile] Tak for en medrivende flot historie.
Walnut
Svar
#10
Af hjertet tak gutter [Big Grin]

[Big Grin] Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#11
Hej Farmor.

Tak for en flot historie [Smile]

Du lever helt op til det du skriver ved din profil : Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil."[Smile]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#12
Super fortælling, stort tillykke med svinet[Big Grin]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#13
Sikke en fin historie. Jeg har selçuk haft en af mine bedste jagtoplevelser her i Påsken da jeg sammen med junior skød en bæver.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#14
@Yeti: Den jagthistorie må du da fortælle os lidt mere om og hils sønneke fra mig (også resten af familien) og sig at han er en sej gut når han sådan skyder bæver sammen med sin far [Smile]

[Smile] Farmor/Annelise

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#15
Der er sket rigtigt meget for mig i Påsken, hvor jeg ud over en fantastisk jagtoplevelse sammen med junior også efter to en halv måneds jagt fik et nyt arbejde her dage før jeg kiggede ind i min første oplevelse med dagpengesystemet. Jeg oplevede også den fantastiske følelse det er at sidde der og glo på skærmen hvor der før stod en fin beskrivelse af den føromtalte jagtoplevelse og nu bare var en tom skabelon og en besked om at upload af billedet mislykkedes #€%&%€#€%& !

Nå any way - I skal nok få historien - for jeg vil gerne have fornøjelsen af at genopleve den, men I må nok væbne jeg med en smule tålmodighed.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)