Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
25-06 rem
#1
Hej. jeg arbejder lidt med ideen om at prøve caliber 25-06 er der nogle herinde der skyder med sådan en karl. og kan der komme små grupper ud af det, jeg havde tænkt mig den skulle kunne bruges fra bæver. ræv. til råvildt. måske en gemse i bjergene.
stigning 1-10"

gerne både for og imod.

who dares wins
who dares wins
Svar
#2
Det har du ikke råd til Morten.....

Den klarer max 1500-2000 skud med ordentlig præcision[Wink]

Næ, en 6,5-06 den klarer flere skud på en pibe[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Ikke at jeg pludselig er blevet pibeekspert GT, men er 1500-2000 skud ikke lige lovlig hårdt trukket op??

Mvh Søren
Svar
#4
Ikke med den præcision Morten forventer.

Hvis du kan leve med lidt større spredning så kan den velsagtens skyde 1000 skud mere, men det er i den grad en hidsigprop mht. pibelevetid.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Jeg har overvejet den, da jeg syntes det lyder som et spændende flatskydende kaliber til mindre vildt. Der er blot ikke så mange i DK, der har erfaringer med den.

Hvis du vil vide mere kan du prøve de fora, der er på long range shooter og reloaders nest. Der er garanteret nogen med ganske meget erfaring med dette kaliber.

mvh Søren
Svar
#6
Ja jeg ved den er ganske sjælden her i Danevang, men jeg er saaaaatans nysgerig, og jeg kan godt li når riflen passer til vildet, sådan forstået at jeg syntes det er kedeligt når man skyder gråspurve med kanoner, og sikke et svineri når man selv skal ordne vildet, nej et lille indgangshul, og et lille smule større udgangshul er nok det jeg leder efter, men også lidt sjov hastighed, men det går jo ikke altid hånd i hånd tvært imod.

Men denne 2506 rem har en masse potientiale, måske i still med en 243 win med overskud, sådan en havde jeg for mange år siden, før man skulle eksperimentere, og den var perfekt til råvildt, med en 6,5 gr norma rådyr, eller som den hed dengang (blypets)

who dares wins
who dares wins
Svar
#7
Hvad med en .257 Roberts Ackley Improved, den skyder næsten lige så hurtigt som en 25-06'er, bruger noget mindre krudt og er efter min mening mere elegant end den noget overdimensionerede 25-06'er.

Lab
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)