Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OL plads sikret til DK
#1
http://www.dr.dk/Sporten/?t

6.22 inde i sporten, seneste sportsnyt, er der klip med Jesper der vandt bronze i påsken.

Han skød i øvrigt 40/40 her til aften, i vores holdskydning ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Utrolig flot prastation. har den dybeste respekt for sportsfolk i verdensklasse.
Glem dog ikke, at IOC er notorisk modstander af vaben og nytankning indenfor skydesporten.
IOC har varet en af de storste arsager til, at vabenlovgivningen i DK har den udformning i kender.
Heldigvis har DSF gennem arerne pa positiv made, faet andret lidt pa dette IOC monopol.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#3
Har IOC (internationale Olympiske Komite) haft afgørende indflydelse på dansk våben lov ?
Svar
#4
I aller hojeste grad. De satte standarden for stort set alt i den danske vabenlovgivning i efterkrigsarerne.

Da vi sa begyndte pa alternative skydeformer i relation til de eksisterende tilbage i midt 80'erne, stejlede myndighederne fuldstandigt.
Personligt rejste jeg til norden, England og USA, og skod lige nojagtigt hvad jeg lystede dengang. Mine specialvabentilladelser til IPSC vaben, havde jeg direkte vi JM's 4 kontor.

Sa opstartede vi helt tilbage i 89 ide'en om DSF. Dengang kaldet DFF. Senere blev forbundet organiseret i 91. Det er KUN pga. DSF at i ma alle de sjove ting i ma i dag. Hvis man da kan tillade sig, at kalde det sjovt under sadanne modbydelige kasket forhold.

IOC er modtandere af "rigtige" vabentyper samt cowboy kultur. Og det irriterer dem granselost at bade IPSC,USPSA, SCSA, NRA, IDPA, NAPA osv. i det hele taget eksisterer.

Tvivl ikke pa dette blot et sekundt.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)