Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rundsavsklinger
#1
Er der nogen i dette forum som kender forhandlere i Danmark hvor man kan købe 7 1/4" (184 mm) rundsavsklinger med Diamond Knockout center.
Diamond Knockout center betyder at man kan trykke det rombeformede stykke ud som er markeret på denne klinge.
[Image: 606693_front500.jpg]
NB Dewalt i Danmark fører dem ikke (?) men de burde findes i en række andre mærker, jeg kan blot ikke finde dem.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#2
Here you go
Kode:
http://www.carl-ras.dk/e-shop/klingertilmaskiner/rundsavklinger/rundsavklingertiltrae/rundsavklingehm136x20/

mvh
hjemmeladeren

Argg: jeg lod mig snyde af deres billede som angiver at det er en 7 1/4" klinge. De skriver den kun er 136 mm...
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Ja, den er sgu' for bitte, men tak for hjælpen.
Jeg har lige været hos Carl Rasmussen i Herlev og de vidste ikke engang hvad dette Diamond Knockout var, men nu kan de i det mindste se det i deres eget sortiment - mange tak for hjælpen.

Forøvrigt mærkeligt at der står 136 mm, hvis man forstørre billedet står det 7 1/4" på klingen og det er 184 mm - og det skrev du så...jeg skal lære at læse før jeg skriver, jeg skal lære at læse før jeg skriver, jeg skal lære at læse før jeg skriver, jeg skal lære at læse før jeg skriver.....
[Image: 34700140.jpg?s=product_details]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#4
Alle disse pragtfulde rundsave, som selvfølgelig ikke forhandles i Danmark, anvender 7 1/4" klinger med Diamond Knockout.
Savene er såkaldte Worm Drive save (snekkedrevne - motoren sidder på langs). Der er en enorm god balance i savene og så vender klingen ind mod "saveren".

[Image: WormDrivesave.jpg]

Jeg har lige bestilt 2 Dewalter i US og får dem lavet om til 220 Volt/50 Hertz når de kommer til Danmark - det er mig en gåde at de ikke forhandles i Europa......

Ja, jeg har stavet Milwaukee forkert på billedet - my bad!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
Hej ID
du skrev :Jeg har lige bestilt 2 Dewalter i US og får dem lavet om til 220 Volt/50 Hertz når de kommer til Danmark - det er mig en gåde at de ikke forhandles i Europa......

Den forstår jeg ikke lige.
har i al min tid arbejdet som Maskinmester inden for faget el.
Hvordan lige laver man en seriemotor om fra 60 til 50 hertz ?

Det har alle dage været fuldstændig ligegyldigt om at en seriemaskine det være sig boremaskine, rundsav, vinkelsliber, eller hvad pokker man kan fine på af håndværktøj kører på 60 eller 50 hertz. De kører enda bedre på 0 hertz ??? Ja for de er oprindeligt konstrueret til jevnstrøm og der er der som alle ved jo ikke nogen svingninger altså hertz

Men vil da gerne høre om hvad du lige mener med omstillingen.

Ellers hjælper jeg dig gerne

Mvh. Rimfire Hunter
Svar
#6
Jeg aner det faktisk ikke, den elektromekaniker som gør det, siger at det er ret enkelt på Dewalt'en - så vidt jeg forstod flytter han bare nogle forbindelser...........noget med stjerne til trekant???? Ihvertfald så den passer til den spænding vi bruger i Danmark og så sætter han nye ledninger på med svejsede/støbte stik.

Jeg har en kollega som netop har fået det gjort på Skilsaw'en.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#7
Utroligt! Her gaar man hen til isenkræmmeren og piller en af sikkert 10 forskellige typer af væggen, alt efter hvor mange savtakker paa klingen man har brug for. I bor sgu det forkerte sted!
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#8
Det kan man også i Danmark hogmeister blot ikke med den type centerhul (ret beset er der jo heller ingen grund til at ha' dem i danske forretninger, hvis savene ikke forhandles i Danmark).

[Image: dimnd400x282.jpg]

Jeg har ladet mig fortælle at grunden til at vi ikke har savene er, at der ikke er spaltekniv på disse - det har hidtil været et krav i EU for at typegodkende, det er dog blevet ændret fornyligt, således at det ikke mere er et ufravigeligt krav.
Så mon ikke savene også snart dukker op i de danske butikker (jeg ved at ihvertfald Carl Rasmussen er begyndt at prese på overfor Dewalt Danmark).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#9
Er du blevet south-paw snedker, og træt af at få smuld i øjnene [?]

Prøv at tage skeen i den anden hånd [Wink] Det har fungeret fint i mange år [8D]

Var du til Finn's reception i går [?]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by blackbird

Er du blevet south-paw snedker, og træt af at få smuld i øjnene [?]

Prøv at tage skeen i den anden hånd [Wink] Det har fungeret fint i mange år [8D]

Var du til Finn's reception i går [?]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...



Øhh, jeg ved ikke helt hvad begrebet south-paw snedker dækker over så der må jeg blive dig svar skyldig.

Jeg var ikke rigtig til Finn's reception igår. Jeg kom lidt for tidligt (han kom åbenbart først kl. 1000) men jeg afleverede da en flaske/cadeaux som tak for god betjening igennem årene.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#11
South paw: Links-snedker, kejtet, polvendt, venstrehåndet, linksmongol... [8D]

Til gengæld har jeg aldrig smagt cadeaux [Big Grin][Big Grin]

Mon ikke vi får fatig-Finn på et senere tidspunkt [Wink][Smile]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#12
Hvad er idéen i at man kan trykke det centerstykke ud?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#13
@blackbird - my bad, jeg kan ikke stave, der skulle ha´stået "cadeau" (gave - jeg er ikke så velbevandret udi det franske). DeWalts akku-metal-rundsave har også klingen mod saveren. Hvis man skulle føre "links-tanken" til ende måtte kejthåndede (venstrehåndede) jo ikke anvende de normale håndrundsave som vi har i Danmark................det fleste vinkelslibere vender også skiven mod skæreren.
Jeg er sikker på at jeg nok skal rende på Finn.....han bor 400 - 500 meter fra mig.

@Claus Petersen - som du kan se på det "røde" billede, ser centerbolten sådan ud på disse "worm drive" save. Jeg kunne forestille mig (jeg ved det ikke) at man har ønsket at støtte klingen mere end på normale rundsave; p.g.a. snekkedrevet kører klingen ikke direkte på motoraksen hvilket igen betyder at man har mulighed for at "geare" saven ned hvilket så igen betyder at den tager enormt hårdt. Denne form for rundsave er bare "sagen" og hvis du er den Claus Petersen jeg tror du er, så vil jeg opfordre dig til at være med til at presse de danske forhandlere til at tage dem hjem [Image: 03.gif]

Snekkedrevet (Worm Drive)
[Image: image_preview.jpg]

Den har så mange kræfter at det er muligt an montere sådan en Prazi Beam Cutter her til skæring af større tømmer.





Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#14
DET der er bare blæret.....

Mvh

Otterup
Svar
#15
Ja det er og her er savene (kom i dag).
Nu skal de bare konverteres til 220 Volt/50 Hertz........i morgen forhåbentlig.
[Image: tilvtf.jpg]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#16
OH...Mit gud..ID ...du må snit armen af med den..[Big Grin][Big Grin][:0][:0]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#17
Øj Øj..
Har brugt HolzHer,Bosch & Festool i flere år men der Id, blev jeg sgu ondskabsfuld misundelig[}Smile]
Nydelig gipsbuk iøvrigt!![Big Grin]
Svar
#18
Ja, jeg er meget spændt på hvordan den/de er i praksis, modellen roses dog meget her.

Oprindeligt ville jeg have haft Ridgid'en, men den er tilsyneladende ikke til at få ud af US. Jeg ender ustandselig op med et salgssted som hedder Homedepot og de vil ikke levere den uden for US.

Jeg må dog væbne mig lidt med tålmodighed, manden som skal stå for konverteringen fra 110 volt til 220 volt er i en eksamens-periode, men har lovet at kigge på saven i næste uge. Jeg håber, at indgrebet er ret enkelt så han ikke skal igang med de store ting.

Med hensyn til "gipsbukkene" er det arbejdsbord når vi laver Timberframing (hvad vi ret ofte gør efterhånden - jeg gider ikke lave andet[Image: 07.gif])
På billedet med Dewaltsavene har jeg lige slebet og olieret arbejdsbordet - det var blevet helt sort af vind og vejr.

[Image: P5030598A.jpg]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#19
Citat:quote:

og hvis du er den Claus Petersen jeg tror du er, så vil jeg opfordre dig til at være med til at presse de danske forhandlere til at tage dem hjem


Kan du ikke give en nærmere forklaring på den - tror ikke jeg ved hvem du er - evt over pm hvis du er genert.[Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#20
Det er nogle rigtigt gode arbejdsbukke - jeg bruger dem selv dagligt. Dog er mine uden Skråstivere/kopbånd - til gengæld er der lavet en udfræsning på undersiden af fodstøtten, som bevirker at bukkene kun støtter på de yderste punkter. Jeg kan ikke umiddelbart se denne udskæring på dine, men det kan være fordi du trænger til at slå græs[Big Grin].

Lækre rundsave - jeg er bare mere til de små modeller uden snøre.

Jeg har prøvet dem du har købt - også Ridgid. De virker begge fornuftige[^].
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)