Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Genladningen af 223R
#1
Jeg er lige startet på at genlade her i foråret. Jeg vil gerne genlade 223R, men den volder mig lidt problemer i forhold til andre kalibere. Jeg har problemer med at sætte kuglen(lapua 55gr. sp) i hylsteret. Den kommer let skævt i. Er det for hylsterne ikke er klargjort godt nok?Findes der evt. nogle hjælpemidler til at styre kuglen?

MVH. Jagtbonden
Svar
#2
Jeg kunne forestille mig at en kraftigere rejfning indvendig i hylsterhalsen kunne rette op på problemet...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Hvilket fabrikat die-set bruger du ?

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#4
Hornady's diesets har en bøsning der styrer kuglen bedre i hylsteret end RCBS.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
En 20 graders "VLD" rejfer er overordentlig effektiv[Wink]

Kan findes på f.eks Midway.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Er det ikke lige i overkanten. han siger jo han skyder 55 gr kugler.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#7
Hej Igen Tak for svarene! Jeg bruger RCBS die sæt og rejferen er også RCBS (17 TD 45). Jeg har fundet ud af, at hvis jeg har haft problemer med at isætte kuglen, kan jeg bare rejfer hylsteret igen. Men det er meget svære at sætte i 223R end f.eks. 6,5x55 og rejfingen er hurtig ødelagt hvis man fumler lidt.Løsningen kunne måske også være at købe en kugle, som spidser lidt i den ende, som skal i hylsteret.
Svar
#8
Ja, med et flat base projektil kan det være lidt vanskeligt som nybegynder. Køb boat tail projektiler saa er du ude over problemet.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#9
Den indvendige rejfning at hylstret hjælper meget, men et godt dieset er den rigtige løsning..

Vil man lade meget 223R med flatbase projektiler ville jeg ofre pengene på en RCBS Competition seater Die... Den er ret genial.. der kan man køre hylstret op i den indvendige føring og derefter dumpe kuglen ind gennem et "vindue" i siden... = aldig mere bøvl med flatbase i små kalibre...[Big Grin]
Jeg bruger altid min RCBS Comp Seater i både 6,5x55 og 22-250, også selvom jeg faktisk har en gevaldig fornem Redding seater i 22-250AI ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Tak dravis! Det var lige sådan en løsning jeg søgte.

MVH. jagtbonden
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Vil man lade meget 223R med flatbase projektiler ville jeg ofre pengene på en RCBS Competition seater Die... Den er ret genial.. der kan man køre hylstret op i den indvendige føring og derefter dumpe kuglen ind gennem et "vindue" i siden... = aldig mere bøvl med flatbase i små kalibre...[Big Grin]


Hornadys New Dimension som er standard har også denne invendige kugleføring, dog ikke et vindue hvor man kan dumpe kuglen ind, den skal fødes nede fra som de fleste seater dies, Hornady er væsentlig billigere end RCBS comp

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)