Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Køb af buk på gods
#1
Hej, jeg er nyjæger og har aldrig skudt buk før, jeg har ingen jagt selv og overvejer derfor at køber en buk her.

http://bukkejagt.blogspot.com/

Prisen lyder rimelig, men er der noget specielt jeg skal være opmærksom på?

Mvh

Nyjaegeren

Flyttet af Kima
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by nyjaeger

Prisen lyder rimelig, men er der noget specielt jeg skal være opmærksom på?



Velkommen til forummet.
Du skal være opmærksom på om der er nogen bukke at skyde.... Jeg ville være meget skeptisk over sådan et tilbud, og ville som minimum forlange en tilbagebetalingspris hvis du ikke får nedlagt en buk, og evt. spørge om du ikke kunne gå en runde på arealet inden du sagde ja.
Jeg siger ikke at der ikke er bukke på stedet, men jeg ville som sagt være meget skeptisk.
Noget helt andet er, hvornår i bukkejagten er der ledige pladser?
Vegetation eksploderer i den første periode i bukkejagten, og der er en tendens til at bukkene er som sunket i jorden efter de første 14 dage, men igen afhænger det af mange faktorer. Men den første uge er ubetinget den bedste.
Jeg ville måske hellere væbne mig lidt med tålmodighed, og snakke med jagtkammerater og folk på skydebanen om muligheden for en plads i et konsortium eller en jagt man er en 3-4 stykker om.
Nu ved jeg ikke hvor du er henne i landet, men sålænge du ikke er i køreafstand fra københavn, så er jagt til at komme i nærheden af. Du kan ikke forvente at slippe med 3000 kr. som der står i tilbudet, men for ikke så meget mere, kan du også få efterårsjagten og glæden ved at have dit eget stykke hvor du kan udføre revirpleje og sådan.

Men hvad du så end bestemmer dig for, så tillykke med din nye hobby, og glæd dig - knæk og bræk......[8D]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)