Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bin Laden dod !
#1
Sa kom nyheden her i TV kl.21:44 i specialnyhederne opfulgt af prasidenttale vedr. Bin Laden er dod. Kender ikke flere detaljer lige nu, men synes lige i skulle have den gode morgennyhed lokalt hos jer i DK.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#2
Og så på min fødselsdag - så er jeg da sikker på den bliver husket fremover ;-)

Talte med en bekendt så sent som i går om hvordan han kunne blive ved med at gemme sig for verdens største krigsmaskine og efterretningsvæsen, men det kunne han så heller ikke længere.

Det var ikke en dag for tidligt.

PCP 22., 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Ja... det er jo en god nyhed på en mandag morgen[Smile] Egentligt er det vel lidt underligt at fejre at man har slået et menneske ihjel, men lige i det her tilfælde var det vist "long overdue"

Så mangler vi bare at få ram på Gaddaffi.....

Det kommer jo nok til at flytte de taktiske markeringspæle en del, både i Afghanistan og resten af den arabiske verden...

Det spændende er jo hvordan Al-queda vil reagere, og hvad der vil ske med deres flokke af medløbere i de muslimske lande.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Interessant Dravis,
Det forste jeg vel ogsa tanke pa! Man kan vel kun habe pa, at 99% af den muslimske verden, ser ham som een af de storste massemordere af muslimerne selv pga. hans handlinger.
Selvfolgelig er der sa den sidste 01%, som vel uanset fanatisk religion eller ej, vel blot slar ihjel for mordets skyld. Dem kan aldrig blive af med. De er fodte hademaskiner, og ma slaes ihjel step by step.
Gadaffi er kun et sporgsmal om tid, han kan aldrig komme af "the most wanted list" mere.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Egentligt er det vel lidt underligt at fejre at man har slået et menneske ihjel........................

Ja, det er utilstedeligt at et civilliseret land går ind og likvidere en forbryder i et andet land. Det er ok at Bin Laden er sat ud af spillet, men han burde været taget til fange og ikke være likvideret.
Gaddaffi skriver du, skal det "gode og rigtige" vesten bare likvidere alle de politiske ledere som ikke vil som os?...............I'm gonna puke - det minder om noget jeg har hørt om før i verdenshistorien!

Det er ikke en dag til fejring, det er en dag til eftertænksomhed.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#6
Fuldstændigt enig men ID.

Ikke at han(og mange andre) ikke har fortjent en hård straf....meeen, man skyder vel ikke bare dem man ikke kan lide.

Så er man ikke en pin bedreend dem man væmmes over.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#7
Mon ikke man har sparet et utal af gidseltagninger, med henblik på handel, ved at gøre kort proces.

Nu har man jo ikke noget at handle (betale) med.

Men blev han likvideret - eller forstod han ikke spørgsmålet, overgiver du dig ? Skulle man have spurgt på sønderjysk for at forvirre, er det vel også OK ?

Man har enddog overholdt muslimske regler ved at dumpe ham på dybt vand indenfor den muslimske begravelsesfrist.

Hitler fik heller ikke et gravsted man kunne valfarte til....

Hvem af de to banditter der har rekorden i dræbte, uskyldige mennesker har jeg ikke set en opgørelse over, men mon ikke de endte i samme liga [xx(]

Mon ikke vi også er mange der er inddirekte terroriserede; inden jeg startede mit indlæg her, var jeg forbi en anden tråd, hvor jeg havde brugt mit fulde navn, for at redigere det ud. Jeg er normalt ikke bange for tæsk - meen måske påvirket til at være lidt paranoid. Havde ''fjenden'' været fra min egen kultur havde jeg ikke rettet mit indlæg !!!!!!

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#8
Ikke at han(og mange andre) ikke har fortjent en hård straf....meeen, man skyder vel ikke bare dem man ikke kan lide.
der er ikke tale om at skyde én man ikke kan lide.
der er tale om en krigshandling, som heldigvis aflivede en forbryder/terrorist der satte sig selv helt og aldeles udenfor verdenssamfundets normer og regler.
en evt tilfangetagelse ville have udløst uoverskuelige problemer med terroismens yngel.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Ikke at han(og mange andre) ikke har fortjent en hård straf....meeen, man skyder vel ikke bare dem man ikke kan lide.
der er ikke tale om at skyde én man ikke kan lide.
der er tale om en krigshandling, som heldigvis aflivede en forbryder/terrorist der satte sig selv helt og aldeles udenfor verdenssamfundets normer og regler.
en evt tilfangetagelse ville have udløst uoverskuelige problemer med terroismens yngel.

mvh
Strom, naturgænger


Nej, der er absolut ikke tale om en krigshandling - det er en civil likvidering (hvor man har anvendt militær til at udføre den) og det er ikke et retssamfund værdigt...........

Citat:quote:

....der satte sig selv helt og aldeles udenfor verdenssamfundets normer og regler..........


Det lader vi så lige stå og "lyse" lidt.............



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Ikke at han(og mange andre) ikke har fortjent en hård straf....meeen, man skyder vel ikke bare dem man ikke kan lide.
der er ikke tale om at skyde én man ikke kan lide.
der er tale om en krigshandling, som heldigvis aflivede en forbryder/terrorist der satte sig selv helt og aldeles udenfor verdenssamfundets normer og regler.
en evt tilfangetagelse ville have udløst uoverskuelige problemer med terroismens yngel.

mvh
Strom, naturgænger



Du har om nogen forstået sammenhængen Strom. Heldigvis satte den galning sig til modværge.
Han og slænget var massemordere, der tog livet af tusindvis af mennesker. Det kan der ikke være 2 meninger om.

Men det er så pisse nemt og ansvarsløst at være dansker og stå og sige på bedste Ulrik Thomsen-vis "hov hov hov. Dét der må man da ikke" Hvis ikke man må tage de midler i brug i denne sag ved jeg fame snart ikke.

Og lad nu være med at drage flere usammenhængende paralleller mellem NAZI tyskland og USAs nuværende regering. Det er sku usmageligt langt under bommen!

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[Image: ajbutton.gif]@Petoni - Jeg hed Tikka4ever før
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#11
Hvorfor er det lige at vesten skal overholde diverse konventioner og regler for krig når de kæmper mod Taleban og Al-Quada? Det er jo ligesom ikke som om modparten gør sig den ulejlighed at spille efter de samme regler.

Man siger der er krig imod terrorisme og så gælder krigens regler. Bin Laden var i den henseende soldat og dermed et legitimt mål for amerikanske styrker. Om de så direkte likviderede ham eller han blev dræbt i en kamphandling det er sådan set ikke så væsentligt.

Synes det er fint at de lod ham forsvinde fra jordens overflade, men resultatet bliver temmeligt sikkert en opblomstring i terrorhandlinger som hævn. Så må vi bare håbe at det ikke rammer os.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#12
PS tillykke med fødselsdagen Olsen[Big Grin]

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[Image: ajbutton.gif]@Petoni - Jeg hed Tikka4ever før
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#13
Jeg synes at det er lidt svært. Jeg havde klart foretrukket at han var blevet anholdt, dømt og straffet (hvis det kunne bevises at han er var skyldig). Jeg vil gætte på at man har været nervøs for 2 ting. Dels problemer omkring beviserne og en tabt retssag ville være en kæmpe sejr for al-quida. Dels ville en længere periode hvor Den Store Satan holder en levende martyr fanget for så at henrette ham formentligt gøre det nemmere at rekruterer for al-quida. Jeg kan godt forstå disse problemer, men havde nu alligevel foretrukket retssagen.

Men har ordren fx været - gå ind og forsøg at tag ham levende, men møder i modstand så skyd for at dræbe, så er det vel lidt svært at være meget imod, også selvom en sådan ordre i realiteten ville være det samme som bare at komme for at dræbe for modstand måtte være forventeligt, og går man først igang med at rydde et hus med væbnet modstand så tænkes der ikke meget før der trykkes på aftrækkeren - alternativet er nemlig at man selv dør.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#14
Naa ja. Man kan jo osse bare løslade ham som Danskerene gjorde ved somaliske pirater. Danmark er jo kendt for at være et land der meget nødigt vil have fingrene i klemme. Man skal bare hygge sig i Danmark, saa gaar det nok.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Naa ja. Man kan jo osse bare løslade ham som Danskerene gjorde ved somaliske pirater. Danmark er jo kendt for at være et land der meget nødigt vil have fingrene i klemme. Man skal bare hygge sig i Danmark, saa gaar det nok.
Hogmeister



Nemlig !!

Men vi er dog trods alt nogle ''gamle fjolser'' der mener historien har dokumenteret der er grund til at man kun går efter DNA-prøver[^]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by RINCON

Men det er så pisse nemt og ansvarsløst at være dansker og stå og sige på bedste Ulrik Thomsen-vis "hov hov hov.

Og skide svært at likvidere ham?

Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Hvorfor er det lige at vesten skal overholde diverse konventioner og regler for krig når de kæmper mod Taleban og Al-Quada?

Fordi vi er civiliserede mennesker som lever i en retsstater og ikke aber.

Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Naa ja. Man kan jo osse bare løslade ham som Danskerene gjorde ved somaliske pirater.

Fanger taget af danske skibe skal retsforfølges i Danmark (Haag-konvensionen). Efter endt afsoning kan disse løsladte fanger med meget stor sandsynlighed få asyl i Danmark - derfor tager vi ikke somaliske pirater til fange hogmeister.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#17
Saa bør Danmark tilbagekalde Esben Snare, istedet for at være til grin i den øvrige koalition.
H
Hogmeister
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Saa bør Danmark tilbagekalde Esben Snare, istedet for at være til grin i den øvrige koalition.
H


Fordi du syntes at de er til grin, er det ikke ensbetydende med at de er det. Jeg ved ikke helt hvorfor du syntes at de er til grin, den 2. april reddede Esbern Snare 18 gidsler (Kildehenvisning) fra somaliske pirater.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by RINCON

Men det er så pisse nemt og ansvarsløst at være dansker og stå og sige på bedste Ulrik Thomsen-vis "hov hov hov.

Og skide svært at likvidere ham?



Den fangede jeg ikke lige. Gider du lige uddybe sammenhængen for mig?

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[Image: ajbutton.gif]@Petoni - Jeg hed Tikka4ever før
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#20
Gerne - du mener det er nemt (og ovenikøbet ansvarsløst), at ville overholde internationale regler men svært at skyde/bombe sig ud af problemerne? Eller har jeg misforstået dit første indlæg?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)