Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bear Claw præcision i 223R
#1
Jeg havde udset årets bukkekugle til at være 55gr Trophy Bonded Bear Claw til min 223Rem.
Men der var ingen testladninger der gav et ordentligt resultat, bedste gruppe var på 40mm.

Er der en der har efaring med disse projektiler, og kan give et hint om hvad der kunne være galt ??
Kan de være problematiske, så riflen bare ikke kan lide dem ?

PS : De er testet i min Vixen med 8" stigning.

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#2
Har hørt fra mange at premium kugler (solide/semi solide) kan være svære at få til at gå rigtig godt i små kalibre - noget med at projektilet ikke kan give sig på sin vej igennem piben. Undtagelsen er Barnes TSX forde rillerne gør at der er lidt flexibilitet.

Hvor lang afstand skal du skyde på siden 4 cm ikke er godt nok? Nu siger du self bedste gruppe og ikke gns gruppe, så jeg ved ikke hvor ringe de andre er...

Umiddelbart er en 1:8 stigning vel også en lille smule hård til 55 grains projektiler alt efter hvor hurtigt du smider dem afsted.

Jeg kan tage 10 Winchester 64 grains PP med som du kan prøve til sammenligning hvis du er interesseret (du kan få dem når du henter kindstøtten? De har fået gode anmeldelser i diverse ekspansionstest - har dog ikke selv fået prøvet dem, da jeg ikke har en 223-jagtriffel pt.

C

PCP 22., 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Jeg har ladet TBBC 55 grains til .222Rem V(o) ca 930 m/s De gav en fremragende præcision i en Steyr SL.. 10 - 15 mm grupper på 100 m

Steyr'en har 1:14 stigning.

Måske problemet er V(0) ??? altså at de skal lades lidt ned, og dermed ned i hastighed?

TBBC er jo ikke så præcist fremstillet en kugle som Ballistic tip og de andre Varmint/match kugler og er derfor påvirket mere i en høj stigning og høj hastighed.

Med en 1:8 stigning kan du jo gå op i 55 - 62 - 70? grains Barnes TSX
Det burde kunne fungere i en .223

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Jeg har lavet testladnnger med en TSX, så jeg venter bare på skydebanetid [Wink]

Jeg har brugt 55gr Lapua SP, og havde derfor forventet god præcision af TBBC'erne. Da jeg så spredningen frygtede jeg egentlig at det kunne være det samme som med 60gr Nosler Partition, der på det nærmeste er umulige at få til at gå ordentligt.

TBBC'erne må vist på pension [xx(]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)