Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tåbelig artikel på netnatur.dk
#1
Det er længe siden jeg som jæger har læst en mere idiotisk artikel end denne, om en person der kalder sig jæger, og bryster sig af at have skudt 1000 bukke på 20 år. Jægermæssigt helt forfejlet adfærd efter min opfattelse. Og prøv at se læsernes (selv jægere) mange negative svar på artiklen, og netnatur ignorerer fuldkommen læserne. Det er jo åbenbart en useriøs hjemmeside. [Sad!]

http://www.netnatur.dk/netjaegeren/artik...27d85fcd1b

The difference between men and boys is the price of their toys

Flyttet af Kima
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#2
Hmmm...

Det ser jeg nu ikke noget problem i. Manden er vel en ivrig jagtrejsedeltager.

Men jeg kan godt se på kommentarerne at de fleste opfatter det som om han har skudt dem i DK på et meget lille areal...

Hvor mange må man skyde om året før man når grænsen?

Mvh

Otterup
Svar
#3
Hvor bred er en snæver vending[?]

Er det i orden at lave en "red letter day" i DK, er det ok at skyde 13.000 duer på en dag i Argentina osv, er det OK at jage springbukke hvor de bliver drevet frem af folk på motocrossere?

Det er vel ikke noget man kan sætte "tal på", det må være op til den enkelte, hvis det gøres på en måde så eventuelle anskydninger minimeres.

Jeg ser det da meget mere alvorligt, at nogle ikke er seriøse med deres grej/kunnen.

Eksempel: I tirsdags var jeg skydeleder på den lokale bane.

En "jæger" proklamerede at han bare skulle skyde tre skud, så var riflen indskudt.

Jeg spurgte så på så høflig en måde jeg kunne, om manden så også var indskudt.

Ork ja lød svaret, han havde skudt så meget i sit liv.

Men de tre skud kunne dårligt dækkes af en gulvspand, men det var gdt nok til ham.

Men er det godt nok til bukken?

Han gik i stedet op og drak en bajer.

Jeg burde nok ha' givet ham schweisshunderegistret med [V][xx(]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Claxel
Jeg ser det da meget mere alvorligt, at nogle ikke er seriøse med deres grej/kunnen.



Nemlig!

Mvh

Otterup
Svar
#5
@Claxel - der er værre typer ! de der end ikke kommer forbi en skydebane - den blev jo indskudt da jeg købte den

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#6
Om så han havde skudt 10000 bukke, så kan det ikke støde mig[Smile]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
Jeg synes det formidles ret klart i artiklen at der ikke er tale om 1000 bukke på et mindre dansk revir, men derimod at mange skydes i udlandet.

Det eneste der kan bringe mit pis i kog er at han generelt skyder på halsan - jeg gider ikke starte en ny debat om hals/hovedskud, men det er ikke noget jeg synes om.

At jeg så aldrig ville have lyst til at skyde 5-6 bukke på en dag er en anden sag - men jeg ville heller ikke skyde 100 ænder, eller anden stor mængde vildt. Jeg tror simpelthen jeg ville blive mentalt mæt lang tid inden da.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#8
Tillykke til den heldige jæger [Smile] med 1000 bukke er det nok ikke kun held. Det kræver tid og penge. Så længe han selv kan stå inde for det, han laver, og loven er overholdt, er der vel ingen ko på isen. [Wink]

Ang skydning. Jeg går ind i mit 3 jagtår med riffel. Har skudt omkring 20 stykker vildt indtil videre. Ny kikkerter og riffel tager da et par skud mere end når bare riflen skal støves af og afprøves. Jeg skyder aldrig på skydebane. Og mener alligevel, jeg er en habil skytte, og kan stå inde for det, jeg laver.

Der er jo også andre jægere end dem på denne nørdeside. og mange der klarer sig godt uden at skyde flere 1000 skud til feltskydninger og lign.. Jægere der skyder udemærket gennem erfaring på jagt. Og igen er her mange der skyder mange skiver men mindre vildt.

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#9
QUOTE

Jeg skyder aldrig på skydebane. Og mener alligevel, jeg er en habil skytte, og kan stå inde for det, jeg laver.

UNQUOTE

Nå ! synes Du selv det er anbefalelsesværdigt for andre ?

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#10
En af mine jagt kammerater er stor set kun på banen, når der skal skydes ind. Jeg selv bruger omkring 500-700 riffelpatroner om året, og jeg vil dælmnene ikke skyde om øl med ham. Det må hedde natur talent, eller sådan noget[Wink]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#11
Ja bestemt. Hvis man er sit ansvar værdigt [Smile]

Nu skal man jo heller ikke gøre det sværere end det er. Vel?

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#12
Artiklen er også bragt i "Jagt vildt og våben" nr. 5/2011.

Hvis man skyder 1000 bukke på 20 år så er det gennemsnitligt 50 bukke om året.....[:0]

For mig er det noget specielt at nedlæge en buk, og jeg kan ikke forestille mig at denne følelse ville være der, hvis jeg nedlagde 50 bukke om året. Så min umiddelbare reaktion på artiklen var at "....manden må være manisk...." og "....usmageligt....".

MEN - hvad så med de ænder og fasaner vi nedlægger????
Uden at have kigget efter i min jagtjournal, så vil jeg tro at jeg nok har rundet 1000 stykker vildt på de sidste 20 år. Og det føler jeg ikke er manisk.

Så efter at have tænkt den lidt igennem, så er det altså ikke bare sort og hvidt. Så hvis manden primært går efter bukkejagten og skyder omkring 50 bukke om året, så er det vel ikke være end når vi andre ytrer vores tilfredshed med en god fasansåt, hvor vi skal have fyldt lommerne med patroner bagefter...... eller er det....[?]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#13
Jeg vil meget hellere vide hvor mange patroner han har brugt på at skyde 1000 bukke...[Big Grin] ligger han ret meget over 1200, er han en kegle, der bare ikke har noget mere fornuftigt at bruge sine penge på....

Skrives der noget i artiklen om hvor mange han har anskudt... med 1000 stk, må der være en del.... rent statistisk...

Hvis han i stedet havde skrevet om dem, kunne vi måske have lært noget[8D]

Halsskud/ hovedskud... tjaa... se ovenstående..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)