Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Støvler jeg ikke kan slide op ...
#1
Hej,

Jeg har nu så småt været aktiv jæger i 2 sæsoner, og det er indtil videre lykkedes mig at ødelægge et par Lacrosse Alphaburly gummistøvler, et par læder Columbia ankelstøvler (ved ikke hvad modellen hedder, men de kostede 1800,-), samt et par billigere Sorel vinterstøvler (igen model ukendt).

Idag har jeg så været ude og spejde efter bukken til den 16. iført mine næææsten spritnye Härkila Pro Hunter GTX (har været brugt på 5 jagter i efteråret). Undervejs går Gore-tex membranen i stykker, og jeg opdager at gummiforstærkningerne på siden er gået op.

Jeg er efterhånden voldtræt af at reklamere over støvler ... kan man da for fa**** ikke få noget der holder i længden?

Krav: Meget meget robuste støvler der kan holde til lidt af hvert. Jeg går hellere 10 km med riflen over ryggen, end sidder i en stige. Igennem alt slags terræn, og bevoksning. De skal være vandtætte. Jeg fryser mine tæer unaturligt meget, så de skal også være varme, også selv om det er højsommer. Prisen er ligegyldig, bare de holder noget længere end 2 sæsoner.

Nogle kvalificerede bud?

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#2
meindl island til 1600

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Jeg har haft Chirucca, de holdt i 8 sæsoner.

Lige p.t. har jeg et par Aigle de kører på sjette år, samt et par Viking Hunter der kører på tredie år.

Så jeg tror at det mange gange er held/uheld der afgør det.

Columbia[?][xx(]

Men manglende vedligehold slår mange støvler ihjel[B)]

Vælg et par støvler i fuld læder, dem er der generelt færrest problemer med.

Alphaburley støvlerne var der en fejl produktion på, for ca. 2 1/2 siden. Du kan have været uheldig at have fået et par, der ikke er blevet ombyttet ved LaCrosse.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#4
Jeg havde et par Haglõfs støvler i 6 sæsonner og det var bare 6 hektiske sæsonner. Efterår, forårsjagt, jagtrejser, fritidsture - you name it....[Smile]

De døde desværre i syningerne på den ene støvle her i år.....[V]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#5
Meindl Island pro - hvis man skal gå meget i terræn, og ikke har noget imod tunge stive støvler [8D]
Det tager lidt tid at gå dem til, men resultatet bliver rigtig godt [^]
Jeg har så valgt en model uden goretex.

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#6
Mht gummistøvler har jeg slidt 2 par "Le Chameau Vierzon" op. Det har begge gange taget 6-7 år med hård brug og dårligt vedligehold.
For 3 år siden blev jeg fristet til at købe et par "Lacrosse Alphaburly" gummistøvler, ligesom dig, da de umiddelbart havde en bedre pasform. De var da også lidt billigere, selvom det ikke var afgørende. Men efter 2½ års hårdt brug (og dårligt vedligehold), var de utætte pga revnet/mørnet gummi (4 forskellige steder!), samtidig var sålerne begyndt at slippe i limningerne[V].

Jeg har efterhånden hørt fra flere der har været udsat for at støvlerne er færdige kort tid efter garanti-/reklamationsudløb.

Jeg har nu igen et par "Le Chameau Vierzon"[^]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by AB

Meindl Island pro - hvis man skal gå meget i terræn, og ikke har noget imod tunge stive støvler [8D]
Det tager lidt tid at gå dem til, men resultatet bliver rigtig godt [^]
Jeg har så valgt en model uden goretex.

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2



Jeg støtter op om det forslag - jeg valgte dog model MFS(købt i 2010). Jeg fik forhandlet en pris på 1600,- på mine - om det kan gøres billigere ved jeg ikke.

Hverken jeg eller kæresten behøvede at gå dem til - vores første tur i dem var en 13KM tur, som gik uden problemer, og på en uges vandretur på Hærvejen fik jeg nul vabler, og kæresten fik 2 små - og dette sandsynligvis kun fordi vi var lidt overlæssede, og gik med mere vægt end vi havde trænet med.

De virker "uopslidelige" på mig, og der kan derudover monteres nye såler på dem for ca 800,-/par(gøres på fabrikken hvor de fremstilles), hvis man er så glad for dem at man helst vil beholde dem [Big Grin]

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#8
Jeg fik et par Meindl af en jagtkammerat, da jeg var 18.

For to år siden smed jeg dem ud, ikke fordi de var slidt op, men fordi de ikke havde membran.

Så de holdt da i 25 år, til blandet brug ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#9
Ecco laver nogle støvler som anvendes i forsvaret, oprindeligt fremstillet til frømandskorpset. Jeg købte mine i 2002 og bruger dem stadig. det er det bedste fodtøj jeg har ejet, bruger dem ikke kun på jagt men generelt når det er træls føre. de er af læder og med goretex. få den rigtige størrelse så foret ikke bliver slidt op i hælen.
efter første gåtur passer de så godt at de sidder fast af sig selv når man løber, selv uden at knytte snørebåndene..hvis man har en alarmering f.eks. (forsvaret) Mine har både været i kosovo og irak og dem kan jeg roligt anbefale.
Alternativt bruger mange meindl performance, den er lidt stivere og knap så komfortabel, men støtter bedre hvis man har problemer med og vride om på anklerne, eller hvis man går i bjerget terræn og skærver/sten.
Ecco får man ved Ecco.. hvem havde gættet det.. og meindl kan fås hos armywear, svenstrup og sendes. Fik mine sendt til irak ;0)
Svar
#10
"ECCO Track - The Ultimate" må være den Højen henviser til.

Den har jeg selv brugt meget, og hvert par støvler jeg har haft har holdt i minimum 4 sæson'er, hvilket er meget passende med det brug jeg har haft både sommer og vinter.

Jeg har uden problemer kunnet bruge bare ét par almindelige sokker både om sommeren og vinteren - altså alt lige fra -30 til +30 grader og "haretramp" ud over en mark, eller sommer-fjeldvandring i Grønland.

Førhen havde ECCO et problem med at gummisålerne smuldrede, dog var det et problem som pludselig dukkede op. Det gjorde det i hvert fald på begge mine par støvler.

Det skulle de dog have rettet op på i dag, idet de er gået fra en lys og blød gummi - over til en stærkere og lidt mere fast opbygning af støvlen i dag.
De "opdaterede" støvler kan man kende, ved at de har sort gummi i dag.

Mit eneste problem med ECCO er, at de i opdateringen af støvlen - har gjort pasformen en smule mere smal over foden.
Så hvor jeg før kunne bruge to-sok system og stadig have plads - ændrede samme støvle-størrelse sig til at klemme af pommern til, selv uden sokker.

Så jeg kan desværre ikke bruge ECCO længere, da pasformen havde ændret sig.

Ellers havde jeg HELT sikkert haft mit tredie par ECCO Track.

PS: De fås helt op til str 50.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#11
Glemte at sige, at jeg i dag har VIKING HUNTER PRO.

Det er en noget mere stiv støvle end Ecco Track'en.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#12
Hej er der nogle som har prøvet den[?]
den er billig[:p]

Mvh.Moesgaard

http://www.armywear.dk/shop/aw-eagle-boot-354p.html
Svar
#13
Glem alt om Hagløf støvler...
Deres goretexmembraner holder heller ikke.
Man bliver ovenikøbet dårligt behandlet af importøren, hvis man spørger høfligt om årsagen til afvisningen af en berettiget reklamation....

Emnet om støvlevalg har været behandlet i denne tråd også... hvor du også kan læse om mine oplevelser med Hagløf læderstøvler med goretex...[xx(]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=1660&SearchTerms=lortestøvler

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#14
Ellers prøv et par Maindl Taiga.
Jeg har haft mine i 4 år og de fungerer bare.

Jeg har fra flere hørt at de Ecco støvler andre også nævner bare FUNGERER.

Ja det var så mit input.

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#15
Meindl Perfekt, eller Spejdersports Hanwag Grünten

Jeg skiftede mine Hanwag Grünten efter 8 år, med en del fjeldvandring i Grønland, da jeg ville have en stivere støvle.
Jeg brugte dem dagligt også på arbejdet, fra September til Juni, i 5 år.
Der er dog ingen af disse støvler der har membran.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#16
Jeg har været vejen forbi det fra jagtbutikkerne og er endt i Armywear.dk i Svenstrup.

Har nu et par meindl army pro og et par island pro beregnet til hvor vådt det kan blive.

Har før haft matterhorn og Danner, men kunne ikke længere få dem da jeg havde behov sidst.

Island pro er bare støvlen hvis ikke skaftet betyder noget, jeg vil hellere spule støvler end gøre gaiters rene. Derfor har jeg også et par lange( Army pro)

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#17
Er enig i Meindl Taiga.

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#18
Jeg har et par Härkila på 4 sæson. De bliver brugt både i vådt og tørt hele året, og der er ikke usigt til at de skal skiftes foreløbigt. De er stadigt vandtætte og behagelige at have på.

Mvh Taby
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by ran

Glem alt om Hagløf støvler...
Deres goretexmembraner holder heller ikke.
Man bliver ovenikøbet dårligt behandlet af importøren, hvis man spørger høfligt om årsagen til afvisningen af en berettiget reklamation....

Emnet om støvlevalg har været behandlet i denne tråd også... hvor du også kan læse om mine oplevelser med Hagløf læderstøvler med goretex...[xx(]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=1660&SearchTerms=lortestøvler

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Tja.... mine holdt fint, det andet kan jeg ikke udtale mig om da jeg ingen reklamation har haft på dem....... men sådan er der jo så meget...[Wink]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by KSB

Mht gummistøvler har jeg slidt 2 par "Le Chameau Vierzon" op. Det har begge gange taget 6-7 år med hård brug og dårligt vedligehold.
For 3 år siden blev jeg fristet til at købe et par "Lacrosse Alphaburly" gummistøvler, ligesom dig, da de umiddelbart havde en bedre pasform. De var da også lidt billigere, selvom det ikke var afgørende. Men efter 2½ års hårdt brug (og dårligt vedligehold), var de utætte pga revnet/mørnet gummi (4 forskellige steder!), samtidig var sålerne begyndt at slippe i limningerne[V].

Jeg har efterhånden hørt fra flere der har været udsat for at støvlerne er færdige kort tid efter garanti-/reklamationsudløb.

Jeg har nu igen et par "Le Chameau Vierzon"[^]



Jeg har også haft LaCrosse støvlerne, som kun holdt i ca.2½ år, det var bare de bedste støvler som jeg har haft, men hvad hjælper det når støvlerne kun holder i 2 sæsoner.. Derfor gik jeg til forhandleren og reklamerede over støvlerne, og fik et par nye selvom garanti og reklamationsret var udløbet. Forhandleren var klar over at der var problemer med denne model, og jeg fik derfor et nyt par u.b. Det var måske værd at prøve..

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)