Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Har jeg skidt i nællerne?
#1
Hej Svenne -&Lotta.
Jeg er kommet til at sælge min gamle Mazda 6, og har købt en ny Chevrolet Cruze vdci LS med 163 disel hk. og næsten alt i udstyr til 245000+ det løse.
Jeg får den først om 14 dage.
Er der nogle der kender sådan en fætter på godt og ondt?

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#2
Saa er den fandeme osse betalt!
hogmaister
Hogmeister
Svar
#3
Tjaee. Det er kun tiden og afskrivningen der kan vise om du har brændt pøllerne på den.
Men den må da siges at være rimelig plastik/blik agtig i forhold til de europæiske mærker.

Og det undrer mig også at de reklamerer med at den er "klassens stærkeste" Den må kun trække 1200kg !!!???

Men held og lykke med den.
Svar
#4
Ja vi får se.
Afskrivningen på Mazdaen har været godt 30000 pr. år, i de syv år jeg har haft den.
Den har ellers fået gode anmeldelser, med hensyn til sikkerhed og køreegenskaber.
En ny Mazda med 163 hestes disel vil koste omkring 370000kr.

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#5
Jeg ville have taget mazdaen og fået den undervognsbehandlet fra ny, så bagtøj og skærmkanter er ordentligt rustbeskyttede... (Har selv den 4. mazda)... og den nye 6´er med de store dieselmaskiner i er bare for fede!!! ;-)

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Kender den ikke, men den ser da meget pæn ud - håber at du bliver glad for den.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Det er så slut med mazdaer... det er ford mondeo på licens i snakker om.. 626 var den sidste rigtige. dog har 626 også været solgt som ford i nogle udgaver med en anden kølegrill på.
Men det med rustbeskyttelse er rigtigt nok. det er derfor min 93´er lever endnu. Dog med en toyota turbo istedet for den gamle compressor.
Cruze er jo lavet af daewoo i korea eller kina eller derovre et sted, også på licens.. af chevrolet. Men om den holder i længden skal jeg ikke kloge i. Men den er nok ikke let og skifte noget i! Pærer, remme, filtre og andre service-dele, eller hvordan ser det ud? hyundai har man ihvertfald hørt en del om!
Svar
#8
Motoren er fremstillet af VM Motori i Italien, og det er den samme maskine, som også bliver brugt i bla. Opel og Alfa 159 (har jeg hørt).Motoren er med kæde istedet for tandrem.
Platformen er General Motors delta platform ,som også bliver brugt til bla.Opel Astra og Saab 9.3
Der er 3års/100000km. garanti på bilen.

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#9
Jeg har ellers hørt at hvergang der var fejl på Ford´s samlebånd med en Ford, ja så tog man den bare af samlebåndet og satte en Mazda emblem på[Smile]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#10
Livet er for kort -til Ford [^]

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Nemo

Jeg har ellers hørt at hvergang der var fejl på Ford´s samlebånd med en Ford, ja så tog man den bare af samlebåndet og satte en Mazda emblem på[Smile]

Mvh. Nemo


Fælles ejerskab eller ej... Mazda er stadig en japansk bil med alt hvad det indebærer af grundighed og toppræcision... kun overgået af toyota....

Mazda 6 - den nye er superfed - med prima køreegenskaber - stærk motor 185 hk der går 18,5 km/l...

Den nye 2´er er sgu også fed.... den bedste i sin klasse... En ford KA eller fiesta (eller hvad nu konebilsudgaven af ford hedder) når ikke mazda 2´eren til sokkeholderne... (Det g-r toyota IQ eller Yaris i øvrigt heller ikke...)

De nye mazdaer har bare et helt andet "feel"... [:p]

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)