Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukken der - ikke - krydsede skyttegraven...
#1
Så er der endnu en historisk opklaringsopgave fra mit arkiv af gulnede jagtfotos. Der er denne gang tale om et snapshot bag de tyske linier af en officer med Gewehr 98 og to menige samt en nedlagt (og delvis forlagt?) buk. Det ser ud som om, at de implicerede først kom i tanke om trofæfotoet efter at bovene var endt i officersmessens kødgryder....

Billedet har været sendt som postkort fra fronten og er udstyret med en svært tydelig tekst, der meget vel kan relatere til jagtsituationen.

HJÆLP! [Smile]

[center][Image: feldpost1.jpg][/center]

[center][Image: feldpost2.jpg][/center]

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Hej Høgh

Jeg prøver.

Abs. U O. Bacherle Feldpost U O. (Unter offizier?)

Zu Red. Division 5.............. dritter Zug.....?

An Familie Bacherle Altdorf bei Titing, Bügern (Mitteldtek) ????

Meine Lieben!

Paket mit Strümpfe erhalten. Besten Dank.
Das Wetter ist jetzt wieder das denkbar schlechteste.
Der Offezier auf der Karte ist unser H. Kriegsführer.
(H.= Hauptmann eller Herr.)
Er hat den Rehbock geschossen. .....................

Gruesse Josef

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#3
[Smile] Danke!

Godt at Josef havde fået strømperne, når nu vejret var så elendigt....

Sommerbukken har sikkert været et kærkomment alternativ til gullasch af ubestemmelig herkomst. Typtisk at det så er Hauptmann Kriegsführer, der får den for [Smile]

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Hvis de har interesse jeg tror ham der sendte postkortet stammer fra den norlig del af Bayern i syd tyskland 40km syd fra Nürnberg Altdorf/Titting.
Et gudesmukt område med en del naturparker og dette område er i dag kendt for sin bestand af kapitalen kronhjorte.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#5
Tja - det med trofæ foto kan vel smutte for de fleste på et eller andet tidspunkt [Wink]
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)