Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dobbelt trådkors i en Bushnell Banner
#1
Lagt på d. 10-05-2011 07:11 Citer
Hejsa......

Jeg har erhvervet mig en Winchester 70 i 243win med en Bushnell banner i 3-12x40 i lettere brugt udgave...

Mærkelig sigtekikkert synes - der er noget parallakse justering på kikkerten- den er sat til 100Yards - men det værste at at jeg ser 2 trådkors liggende lidt
forskudt for hinanden når jeg kikker gennem kikkerten.

Jeg skal virkelig fokusere meget - flytte rundt med hovedet for at være heldig at kun se et trådkors.....

Før havde jeg en billig Norconica 3-12x56 - det var en meget bedre kikkert synes jeg - total skarpt billede - hvor jeg kunne se skudhullerne i skiven på 100 mtr - det kan jeg slet ikke i Bushnellen........

Er kikkerten defekt - eller er det bare en rigtig dårlig kikkert ?

Mvh

Bjarne
Svar
#2
Hej Bjas.
Smid lortet ud nu og skynd dig at købe en ny,så du kan få den monteret og indskudt inden den 16[Big Grin]
MVH
LØVIG
Svar
#3
He he.....

Det var faktisk osse en overvejelse jeg har gjort mig - simpelthen at finde noget godt. Jeg skal bare lige være sikker på at den nye er god - læs - bedst til prisen - før jeg køber den. Vil ikke skynde mig ud og købe den første og bedste kikkert.......
Svar
#4
Har du prøvet at justere okular-skruen til din synsstyrke? Hvis den står forkert i forhold til din synsstyrke(i værste tilfalde 5 diptri-er), kan billedet af trådkorset være meget utydeligt.

Hjælper det ikke, er den nok defekt, da Bushnell ellers laver noget glimrende optik.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#5
Citat:quote:

men det værste at at jeg ser 2 trådkors liggende lidt
forskudt for hinanden når jeg kikker gennem kikkerten.


Det kender jeg godt, men det plejer at være for meget Kaptajn[:o)]

Nej, prøv lige at skrue fokuseringen helt i bund og så ud igen til der måske kommer et klart billede....

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
@ Bjas

Bruger du briller med glidende overgang? hvis ja så prøv lige at tage dem af og juster så okularet igen.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#7
Tak for input. Jeg har prøvet at justere alt hvad kan - billede er blevet skarpere - men stadig er kikkerten svær at fokusere med - der er meget tit hvor man kun ser tunnelsyn.... Kikkerten er nok ikke bedre :o(
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)