Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lånte jagt våben og begik selvmord
#1
Så må man godt nok være langt ude.

http://ekstrabladet.dk/112/article1552103.ece

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#2
Jeg ved godt at folk der er i en sådan sindstilstand ikke har ressourcer til at tænke på det, men det ville sku være bedre hvis man tog sig af dage på en måde der ikke traumatiserede andre for livet...

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Hvordan i alverden kan manden få lov til at gå udenfor med et våben der ikke er hans uden der er en ekspedient med? Han kunne i princippet lige så godt have skudt en anden.

Håber godt nok ekspedienten i det mindste har sikret sig at han havde jagttegn.

PCP 22., 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Hvordan i alverden kan manden få lov til at gå udenfor med et våben der ikke er hans uden der er en ekspedient med? Han kunne i princippet lige så godt have skudt en anden.

Håber godt nok ekspedienten i det mindste har sikret sig at han havde jagttegn.



klap lige hesten olsen, EB er jo et sladderblad af format [Smile]

Citat:quote:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39700515:begik-selvmord-foran-jagtbutik.html

Manden, der er en kendt kunde i butikken, havde bedt om lov til at tage et af butikkens geværer med udendørs, da han sagde, han ville se det i dagslys.



MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#5
Men at han går udenfor alene med bøssen? Det er ikke normalt noget man får lov til her på Sjælland i hvert fald.

PCP 22., 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#6
@Chrstn_Olsen

Det er nu ikke så usædvanligt. Manden er mangeårig jæger og kunde i butikken. Ja han kunne også have skudt en anden men det vil du aldrig kunne forhindre. Du kommer sjældent i en jagtbutik uden der står nogen og kaster en bøsse til skulderen. Hvis du har en bønne i lommen kan en ekspedient alligevel ikke nå at gribe ind hvis du putter den i bøssen. Min egen lommeteori er at at ikke ville gøre det hjemme for at skåne hans nærmeste mod at finde ham.

Det eneste der er helt sikkert er at det er en tragisk hændelse som desværre ikke kan undgåes uden det bliver så besværligt at have en jagtbutik at det ikke kan lade sig gøre.

Det er jo ikke meget anderledes end en almindelig jagtdag kan ende tragisk hvis det slår klik for en af deltagerne.

Mvh Taby
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Men at han går udenfor alene med bøssen? Det er ikke normalt noget man får lov til her på Sjælland i hvert fald.

PCP 22., 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H


Det er også derfor i sjællændere skal betale, før i bruger broen.
Os fra jylland og fyn kan vente til vi HAR brugt den.!!

Nej pjat.

Kender selv butikken, og døren/porten man ser i bunden af indkørslen, er Wild Game jagtforretningen. I bunden af den er selve "jagtafdelingen" som er to-tre hyldemeter med lodret stående våben og ammunition i aflåst glas-skab for sig. Ikke et stort våbenudvalg, men fair for den størrelse butik - men nogle rigtig gode priser til tider.

Alt andet er tøj og fiske/fritidsudstyr.

Der er også en række med luftvåben, ud over haglvåben/rifler.

Købte selv en J.P.Sauer&Sohn s/s cal 12 i butikken, og dengang var der god styr på papirer og at få noteret ned hvem der havde købt hvad.
Kan ikke forestille mig andet end at der er lige så god styr på det den dag i dag. Våbnene var dengang låst fast med stålwire og hængelås.

Porten kan åbnes og der er lige plads til at der kan holde to biler inde foran bygningen. Det ligger i en stille del af Frederikshavn.

Ironisk nok ikke langt fra politistation og hospital.

Der står også at manden er "kendt" i butikken, men jeg kan forstå at man ikke med sikkerhed kender mandens navn. Ikke nok til en identifikation som man kan underrette pårørende efter.

Så han har givetvis været der et antal gange og handle, eller bare kigge, så man har været tryg ved at han har inspiceret våbnet udenfor.

Ammunitionen er normalt låst inde, og våbnene er typisk låst fast, men der åbnes naturligvis hvis en kunde virker interesseret.

Da det er en slags lagerhal med højt til loftet og til lamperne, kan man som sælger sikkert godt strække sig til at en kunde der er "kendt" i butikken kan inspicere våbnet nærmere.

Et par enkelte jagtforretninger jeg kender, har tilmed en lille flugtskydningsbane bag butikken, hvor man kan løsne et skud eller to med geværet før man bestemmer sig. Dog med følgeskab af personalet naturligvis.

Hvis han ikke lige har kunnet gå udenfor, har han sikkert skudt hovedet af sig selv i butikken i stedet. Hvorfor han bad om at gå ud, ja det kan man dårligt spørge ham om.

Fænomenet er nu ikke helt ukendt - også folk i United Bluff har det med at leje et våben på en "Public Range", købe noget ammunition samt skiver og skyde hovedet af sig selv på en bane efter at have gjort sig tryg ved våbnet.

"Langt ude" at det kunne ske. Ja.

Men dog ikke helt utænkeligt hvis det er et flot våben med pæn brunering og åretegninger i træet m.v. - og kunden er kendt og ikke virker som én der stikker af med våbnet.

Han kan for såvidt godt være jæger, og tidligere have købt ammunition. Det er naturligvis spekulation, men tænk over hvor lidt et "paper-trail" i efterlader når en handel går glat.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Korsholm i Skjern mener også at det vil være svært at forhindre for personalet, hvis en kunde har dystre hensigter.
http://www.bt.dk/krimi/svaert-at-forhindre-gevaer-selvmord

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
God fagligt indlæg af Anders.
Svar
#10
efter en lidt uheldig episode flere år tilbage er der "propper" i haglgeværerne hos Nystrøm og Krabbe

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by STROM

efter en lidt uheldig episode flere år tilbage er der "propper" i haglgeværerne hos Nystrøm og Krabbe

mvh
Strom, naturgænger



Hvilken episode tænker du på[?]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Hvordan i alverden kan manden få lov til at gå udenfor med et våben der ikke er hans uden der er en ekspedient med? Han kunne i princippet lige så godt have skudt en anden.

Håber godt nok ekspedienten i det mindste har sikret sig at han havde jagttegn.

PCP 22., 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H



Sgu da det dummeste jeg længe har hørt. Om han havde jagttegn eller ej, er vel i sagens natur ret lige meget..... [:0]

Trtist for dem der arbejder der, men de kommer vel over det. Det er da værre i de tilfælde, hvor voksne tager livet af egne børn.

Underligt der ikke er nogen, der har jamret over, det rammer hele jægerstanden det her.....

Tragisk det er sket..... Og sjældent den rigtige løsning. Mine tanker går til de efterladte..........

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#13
Hvilken episode tænker du på
en mand i krise stoppe et par patroner i et gevær, og truede sig derefter til en snak med politiet om hans situation.

heldigvis er manden særdeles våbenkyndig ( jeg kender ham og har respekt for ham på trods af episoden ), og af den grund var situationen ikke så farlig, som hvis der var tale om at personen var narkoman eller uvant med våben.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Hvilken episode tænker du på
en mand i krise stoppe et par patroner i et gevær, og truede sig derefter til en snak med politiet om hans situation.

heldigvis er manden særdeles våbenkyndig ( jeg kender ham og har respekt for ham på trods af episoden ), og af den grund var situationen ikke så farlig, som hvis der var tale om at personen var narkoman eller uvant med våben.

mvh
Strom, naturgænger



Jeg troede du mente den for ca. 10 år siden, hvor han skød sig i forretningen.

Jeg havde heldigvis fri den dag, men vores 2 lærlinge var temmelig rystede lang tid efter, og indehaveren havde det meget dårligt flere år efter. Han stod med ryggen til, 3 mtr. derfra og talte med en kunde.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#15
Det er ikke nogens skyld og det er tåbeligt (omend meget dansk) at spekulere på hvilke tiltag som skal sættes i værk for at forhindre den slags. Hånden på hjertet, er det ikke bare en af den slags ting som sker......?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#16
Hånden på hjertet, jo du kan ikke gøre noget som helst for at forhindre det.

Ikke for at tale ondt om nogen, men i køge hvor jeg handler lidt, har jeg flere gange tænke det var lidt modigt gjort at stille patroner i alle størrelser 1m ved siden af alle geværene uden nogen af tingene er låst inde.
Så kan der være noget så meget overvågning, men det forhindre ingen i at tage et skud i butikken, eller snuppe en patron med hjem i lommen fra en kasse der har været åbnet.

Desperate mennesker gør desperate ting. Han kunne lige så godt have taget en bil og kørt ind i en mur, skulle han så være blevet nægtet en prøvetur hos bilforhandleren?
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
#17
Det er da absolut ikke ligemeget om han havde jagttegn, hvis manden får lov at tage en bøsse med ud af butikken!

PCP 22., 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Det er da absolut ikke ligemeget om han havde jagttegn, hvis manden får lov at tage en bøsse med ud! I så fald må noget af skylden jo falde over på ekspedienten - han har assisteret til selvmord...



Nu tror jeg du er ved at stramme den lidt, Christian.

Som du ved var det en kendt kunde i butikken. Måske vidste de at han havde jagttegn. Der er absolut intet forkert i at tage et gevær med udenfor. Måske i københavnsområdet, men absolut ikke længere nordpå hvor "alle kender alle".

Så at du beskylder ekspedienten for at have assisteret til selvmord mener jeg er direkte hjernedødt.

Mvh

Otterup
Svar
#19
Det er da noget værre vrøvl- Assisteret til selvmord. Vågn op. Og hvilken skyld er det, du vil have fordelt. Manden er død, og det redder ham ikke, der skal deles skyld. Mon ikke dem i forretningen er tynget nok at det, der er hændt. Det der, er en dum børnehaveindstilling at have. Håber ikke du har noget eller får noget med lovgivning at gøre, for så ser det da skidt ud.....

Det er vel for fanden ikke ulovligt at gå ind i en våbenforretning og kigge på våben, røre ved dem, holde dem uden jaggttegn. Er man sportsskytte kan man vel også erhverve sig adgang til våben.

En kedelig måde han har valgt at gøre det på. Og så er der vel ikke mere i det. Ærgeligt....

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#20
Hej,

Her er lidt mere om den tragiske hændelse:

http://ekstrabladet.dk/112/article1552611.ece

Det er dybt tragisk at man kan gå sådan ned, at man synes at dette er måden at slutte det på.
Men og begynde at spekulere i at butikkens ansatte har svigtet det synes jeg er langt ude.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)