Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokke bukke
#1
Hej nogen som ved om det er lovligt at bruge lokke bukke... Altså bukke skåret ud i pap...

Flyttet af Kima
Svar
#2
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=22734

Går ud fra at I mener det samme, dog er der ingen svar kommet. - og jeg kan heller ikkesvsee dig på det, dog vil jeg ikke bruge det udstyr til jagt. Blot min holdning til det [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#3
Hej

Det må være sådan nogen du søger.[:I]

http://www.huntersmagazine.com/?mod=article&aID=3711

Om de er lovlige i DK ved jeg dog ikke. Men kontakt sælgeren/firmaet.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#4
Det er der ikke noget i vejen for. Om de virker derimod? Tjaaae, sig lige til hvis de gør [Smile]

Her er bekendtgørelsens tekst om lokkemidler m.m. og der er ikke noget i den, der forbyder lokkebukke. Båndoptagere er derimod forbudt, så hvis bukken skal være med lyd, må den hellere være forsynet med en CD-afspiller, en harddiskafspiller eller sådan noget [Big Grin]

Citat:quote:

§ 11. Til jagt må der ikke anvendes

1) mynder eller hunde af mynderacen,

2) båndoptagere,

3) elektronisk udstyr til lokalisering af vildtet, herunder varmesøgende apparater og apparater med elektronisk billedforstærkning, eller

4) kunstigt lys, spejle og andre indretninger til belysning af målet.


Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Det er der ikke noget i vejen for. Om de virker derimod? Tjaaae, sig lige til hvis de gør [Smile]

Her er bekendtgørelsens tekst om lokkemidler m.m. og der er ikke noget i den, der forbyder lokkebukke. Båndoptagere er derimod forbudt, så hvis bukken skal være med lyd, må den hellere være forsynet med en CD-afspiller, en harddiskafspiller eller sådan noget [Big Grin]

Citat:quote:

§ 11. Til jagt må der ikke anvendes

1) mynder eller hunde af mynderacen,

2) båndoptagere,

3) elektronisk udstyr til lokalisering af vildtet, herunder varmesøgende apparater og apparater med elektronisk billedforstærkning, eller

4) kunstigt lys, spejle og andre indretninger til belysning af målet.


Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]



Nu er det længe siden jeg har læst artiklen, men mener forfatteren mente de virkede.
http://www.netnatur.dk/netjaegeren/buejagt/arkiv/buejagt-med-lokkebuk

Mvh. Loft
Svar
#6
Jeg har set at de, i USA, lokker whitetail ved at slå to gevirer mod hinanden. Er der nogen der har prøvet med to bukkeopsatser?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Jeg har set at de, i USA, lokker whitetail ved at slå to gevirer mod hinanden. Er der nogen der har prøvet med to bukkeopsatser?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Nej, ikke med bukke opsatse - det er jo også relativt sjældent at bukke kommer i så nær kontakt med hinanden.
Men jeg har set og prøvet det med stænger fra en hjort. Vi skød efterfølgende en hjort, men jeg er ikke overbevist om at det var stængerne der gjorde udfaldet.
Der var tilmed, når brunsten var på sit højeste, eksempler på at hjorte var nysgerrige på motorsave, crossere mm.
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)