Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Førstehjælps kasse
#1
Jeg ved jo at i er så kloge herinde, så der er sikkert en der kan hjælpe mig med dette her. Vi skal have indkøbt førstehjælps kasser/skabe til vores skydebane, så det kommer til at dreje sig om 2 sæt (en til hvert hus).
Hvor dælen køber man sådan noget henne, når man ikke gider falck og deres.
Jeg vil have at jeg kan købe et skab og så er det mit, og jeg ikke skal af med et beløb hver år.
Og er der nogen der har nogle forslag til hvad det skal indeholde, særligt tænker jeg jo på at det er en skydebane.

Og det må gerne være omkring esbjerg eller på nettet.

MVH Bomba
[Image: ajbutton.gif]

Tikka 690LH lux 6,5x55 med Z6i 3-18x50 BT
Tikka 695LH 9,3x62 med Doctor 1,5-6x42
Remington 700LH 223 med Bushnell Elite 4200 4-16x50
Blaser F3 Links
Baikal MP-153 plastik
Syntes det er træls at våbenfabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#2
ArSiMa



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
En body bag!
H
Hogmeister
Svar
#4
Nu er en skydebane jo et af de mest sikre steder, så tror du ikke en forbindskasse kan klare det. Så en løsning i Harald Nyborg i dag - tror det var 99,- kroner.

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#5
Prøv lige at lave en analyse af i hvilke situationer der kan blive brug for en første hjælpskasse. 95% af hvad falk og andre kalder en første hjælpskasse kan jo ikke bruges til noget fornuftigt.

De 2 situationer jeg umiddelbart kan komme i tanke om på en skydebane hvor der kan blive brug for er nærkontakt med kikkerten og alvorlige uheld med riffel. Ved kikkert kontakt kan det være rart for den tilskade kommende at få et plaster på. Hvis det skal limes eller syges så skal han alligevel videre til læge eller lægevagten.

Ellers er der jo alvorlige ulykker i forbindelse med våben, og her er vi over i havd der kaldes livreddende behandling, der vil mit umiddelbart gæt være det eneste der kan gøre en forskel er kompres forbinding.

Så mit bedste bud er; Køb 2 kompresforbindinger og en rulle hæfte plaster, og en saks til at klippe plasteret med. Resten er spild af penge...!

Jeg har ikke læge faglig indsigt, men lad nu værd med at spilde penge på noget der alligevel ikke hjælper eller ikke bliver brugt.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#6
Endvidere vil der nok kunne blive brug for øjenskylleflasker... jeg synes af og til jeg oplever en, der får krudtslam i øjnene, når der ikke bruges briller.... specielt hvis de skyder med dårlig ammo...

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
hej

glem plaster og for bindinger og køb en rulle gaffatape i stedet

hilsen H.S.Jensen
Svar
#8
Næeh - øjenskylleflasker duer hvis man får syre eller base i øjet. Hvis man får krudtgas er der alligevel kun en vej - skadestuen, så man kan få eventuelle metalstumper pillet ud. Hvis der ikke er splinter, er det jo også godt at vide....[Wink]

Bomba - du agerer så tæt på en større by, at det er hurtigere og sikrere at trykke alarmnummeret.

Weatherby skrammer kan klares med plaster fra den nærmeste købmand - superbrugs - eller tankstation [Wink]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#9
Citat:quote:

Weatherby skrammer kan klares med plaster fra den nærmeste købmand

Også skrammer fra brudstykket når alle de der små nærmest ikke eksisterende låseknaster giver op??[:o)][B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)