Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forstækning af signal til mobiltelefon
#1
Hej!
Jeg har kontor i kælderen, dernede er der meget dårligt signal(0-25%) til mobiltelefon, som jeg er meget afhængig af. Faktisk er der kun forbindelse hvis jeg holde mobiltelefonen ca. 1 meter over gulvet inden for et areal på 30x30 cm... Det går ikke i længden!

5 meter borte - udenfor - er der 75-100% signal uden problemer.

Min telefon er en HTC Desire S.

Findes der en ekstern antenne til sådan en fætter? Jeg har tænkt på at få sat en antenne til bil montering op, men ved ikke om det er den bedste/eneste løsning.

Er der nogen, der kan give et kvalificeret input?

Mvh

Otterup
Svar
#2
Du skal vel have en repeater?

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#3
http://www.grønfeld.dk/Mobiltelefon/Repeater.aspx

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Kunne du ikke bruge IP telefoni (Skype eller lignende) når du er i kælderen ?

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Hej!
Tak for svarene.
Jeg havde ikke overvejet IP-telefoni - mest fordi jeg udelukkende bruger mobilnummer i min gesjæft. Jeg har et fastnetnummer, men det sender bare omgående videre til min mobil.
Løsningen er indtil videre at jeg har placeret telefonen i det ene hjørne af skrivebordet, hvor der er 75% modtagelse. Jeg har lokaliseret et områder på 10x10cm, hvor det bare kører. Og så klarer jeg mig med et bluetooth headset.
Nu ser jeg hvor længe jeg kører med den løsning inden jeg bliver træt af det. Så ryger jeg nok over i noget repeater-lignende...

Mvh

Otterup
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)