Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Endnu et R93 uheld
#1
Det ser ud som om der er sket endnu et uheld med en R93'er, jeg er dog ikke en ørn til tysk [Smile]
http://lutz-moeller-jagd.de/Waffen/Blase...Tajikistan

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#2
Altså endnu et fantom uheld der aldrig har fundet sted [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Tag chancen og vind bamsen. Tror sgu jeg tager chancen, og tænder r93'eren af imorgen tidlig alligevel..[Wink]

støver
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by støver

Tag chancen og vind bamsen. Tror sgu jeg tager chancen, og tænder r93'eren af imorgen tidlig alligevel..[Wink]



Min er endnu ikke røget i luften [Smile] og jeg ville nu heller ikke have bekymringer i mogen om det skulle være, knæk & bræk

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#5
Hej Max.

Der bliver skrevet med næsten usynlig blæk når det er en Tikka [Wink][:o)]

(men det er altså sket før med de Tikkaer. Jeg kender nu 3 tilfælde i nærmeste omgangskreds. 2 genladere og en fabrikspatron)

Håber aldrig at det sker, men det er muligt at fejle med krudt eller hylster.

Jeg tror nu ikke at jeg vil tænke på det i morgentidlig [Wink]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#6
Der er vel en væsentlig forskel - Tikkaen giver røg og damp - ''den unævnelige'' kaster bundstykket i hovedet på skytten [:o)]

Man ser jo også mottoet: 'Boltlift forever' brugt her på siden - jeg kan kun tilslutte mig.

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#7
jeg skød 6 skud i polen,,i sidste uge,,, og håber på et enkelt skud i morgen ca kl. 0530
blaser forever ,-)
Svar
#8
Hej Fisker.
Jeg holder da bestemt ikke hemmeligt at der er visse mangler ved den passive sikkerhed på Tikkaer.
Jeg ved ikke om du husker det, men jeg har da selv offentliggjort mit eget uheld.
Der hvor jeg ser forskellen er at mange tyske (Blaser/Sauer) og åbenbart Amerikanske våbenproducenter(Remington) benægter at der er noget problem og prøver at tie det ihjel.
Og selvfølgelig skal alle I glade Blaserbrugere da tage jeres rifler med ud i morgen tidligt. Mange af mine jagtkammerater har Blaser og der har aldrig været andet end fumlegænger problemer med dem. Men det kan riflen jo ikke klandres for.
Knæk og bræk i morgen tidlig til alle, osse I Blaserbrugere. Det er nemlig en god dag at dø [Wink] bukken altså

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by TSX

unævnelige'' kaster bundstykket i hovedet på skytten [:o)]


Hvis den du ikke kan stave til er en Blaser så er det ikke tilfældet ved feks fænghættepunktering, der skal væsentlig mere til for at kammeret brister hvilket er nødvendig for at bundstykket kommer flyvende, de første versioner (Scandinavian) med kunststofhus er det en anden sag, men de er blevet tilbagekaldt for mange år siden, det var det netop en fænghættepunktering der kunne forårsage at bunstykket åbnede og kom flyvende

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#10
Jo jeg kan godt stave til BLAZER [Big Grin] og også til Blitz !

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Tikkaen giver røg og damp


Og plastic dele i øjet, men jeg tror også der er mere usundt med et bunstykke [B)]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Citat:quote:

Originally posted by TSX

Tikkaen giver røg og damp


Og plastic dele i øjet, men jeg tror også der er mere usundt med et bunstykke [B)]

MVH Bjarne



[^]

Og medens vi er i gang - Sauer 202 - og for tidlig afgang. Jeg har en af slagsen men den bruges kun på afspærrede områder såsom skydebaner og skydeterræner. Den har ikke adgang til jagt. SL 100DL og Sauer 90 er mere pålidelige...

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by TSX
Og medens vi er i gang - Sauer 202 - og for tidlig afgang.


Der kan Remington 700 jo også være med

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#14
Er der nogen der uden følelser kan give et kvalificeret gæt på hvad der går galt med de nævnte 3 rifler.

Er det krudt eller kanon ....

Dansk Ammunitionsfabrik lukkede da man havde lagt patroner til et uheld i nærheden af Thisted og senere på Skallebøllecenteret.

Jeg lå faktisk på banen ved siden af den uheldige skytte i Skallebølle, hvis udtrækker forlod bundstykket og fløj 15-20 meter væk, hvor stumperne smadrede en glasrude i en dør.

Man var dengang så langt man mente der kunne have været 2 projektiler i hylstret - men samtidig at dette kunne kun ske hvis man opnåede en kombination af 7 forskellige menneskelige og maskinelle fejl. Umiddelbart efter disse hændelser, lukkede man produktionen - maskinerne blev solgt til Norge.

Meen mon man ikke kan formode der er for mange penge på spil til man lukker Blazer produktionen - og sælger maskinparken.

Mine oplevelser med en SAUER 202 går på utilsigte skudafgang, ingen forklaring - stifter eller hvad der nu ellers kunne være forklaringen. Fejlen har optrådt et par gange i løbet af ikke under 5.000 skud. Så da jeg hader periodiske fejl, har jeg accepteret det nok er mig selv der har været fummelfingret[8D].

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by JægerFrank

jeg skød 6 skud i polen,,i sidste uge,,, og håber på et enkelt skud i morgen ca kl. 0530
blaser forever ,-)



Bruger du fabriksammunition eller genladet [?][}Smile]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Mine oplevelser med en SAUER 202 går på utilsigte skudafgang, ingen forklaring - stifter eller hvad der nu ellers kunne være forklaringen. Fejlen har optrådt et par gange i løbet af ikke under 5.000 skud. Så da jeg hader periodiske fejl, har jeg accepteret det nok er mig selv der har været fummelfingret[8D].



nu har jeg formodentligt hældt 2000+ skud igennem min sauer 202( jeg har sq lidt svært ved at holde styr på det når jeg har 3 forskellige rifler, og det egentligt raver mig en papand), og aldrig haft et skud der ikke kunne ledes tilbage til min pegefinger krummede sig om aftrækkeren. Tror du ikke du skulle få din riffel checket af en våbensnedker? Fx. Hatting, GT, m@x eller en anden?

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Citat:quote:

Originally posted by TSX

Mine oplevelser med en SAUER 202 går på utilsigte skudafgang, ingen forklaring - stifter eller hvad der nu ellers kunne være forklaringen. Fejlen har optrådt et par gange i løbet af ikke under 5.000 skud. Så da jeg hader periodiske fejl, har jeg accepteret det nok er mig selv der har været fummelfingret[8D].



nu har jeg formodentligt hældt 2000+ skud igennem min sauer 202( jeg har sq lidt svært ved at holde styr på det når jeg har 3 forskellige rifler, og det egentligt raver mig en papand), og aldrig haft et skud der ikke kunne ledes tilbage til min pegefinger krummede sig om aftrækkeren. Tror du ikke du skulle få din riffel checket af en våbensnedker? Fx. Hatting, GT, m@x eller en andet?

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



Jeg havde også en Sauer 202 for 3-4 år siden, den lavede det lille nummer 3 gange for mig henover ca 1500-2000 skud. Den var til våbensnedker 2 gange, først hos en større østjysk hvor de sagde den ikke fejlede noget, så prøvede jeg en større vestjysk hvor de sagde det samme, da den så gjorde det 3 gang[}Smile](det er ikke til at vænne sig til at bruge hævearmen som aftrækker efter først at have brugt aftrækkeren som snelle)[Smile]blev den skiftet ud med en Sako 75 og det har jeg bestemt ikke fortrudt[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#18
Til Sauer 202 ejere og brugere der skulle være bange for "bolttrigger" fænomenet, så kontakt Arne Holgersen i Jordløse på Fyn. Han ved hvad problemet skyldes og endnu bedre - han kurerer riflen for syndromet for den latterlige sum af ca. 300 kr! Det er noget med vinklen mellem spænderoen og næbet og en ting mere som jeg ikke kan huske. Jeg fik det lavet på under en time og samtidig fjernede han den træge fedt som Sauer benytter - og som også kan give problemer særligt i frostvejr. Han var dog meget positivt overrasket da han så aftrækkerhuset på min Sauer, idet en eller anden del var forarbejdet på en sådan måde at syndromet højst sandsynligt aldrig ville opstå på min riffel. Det skal siges at den kun er godt 3 år gammel - så måske Sauer har lyttet og lært! Konklusionen er at jeg med sindsro jager videre med min Sauer 202 - endda med et aftræk der nu står så kniv skarpt at jeg aldrig havde troet det muligt... Så uden på nogen måde at have interesse i hans forretning kan jeg anbefale denne våbensmed for så vidt angår Sauerrifler! K&B - J.
Svar
#19
Lige godt utroligt at så dyr en riffel skal repareres fra ny for at være sikker[:o)][B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
2 bukke skudt her til morgen med 2x R93. Ingen uheld. [Smile]

[Image: Tom015.jpg]

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)