Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Råd til genladning
#1
Hej alle,
efter at have læst en masse om dette facinerende emne er jeg nu gået i gang med at undersøge om jeg kan få godkendt et rum til genladning.
Medens dette pågår har jeg lige et par hurtige spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med [:I]:

1. Er der noget omkring udstyret jeg skal være specielt opmærksom på, når jeg skal lade små kalibre som 222 og 223 ?

2. Hvis jeg finder brugt udstyr, hvad skal jeg være opmærksom på ?

3. Er der nogen der har erfaring med en "Rock Chucker" ladepresse ? Godt eller skidt ?

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Zoli

Hej alle,
efter at have læst en masse om dette facinerende emne er jeg nu gået i gang med at undersøge om jeg kan få godkendt et rum til genladning.
Medens dette pågår har jeg lige et par hurtige spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med [:I]:

1. Er der noget omkring udstyret jeg skal være specielt opmærksom på, når jeg skal lade små kalibre som 222 og 223 ?

En præcis krudtvægt - jo mindre kaliber - jo mindre tollerance for afvigelser i krudtmængden...

2. Hvis jeg finder brugt udstyr, hvad skal jeg være opmærksom på ?

Det meste ladeudstyr er solide grejer, der holder til tusindvis af patroner. Hvis det kører præcisti mekanikken og ikke er rusten, kan det ikke gå helt galt. Et nyt die set kan køber relativt billigt, hvis de medfølgende brugte er hærgede.

3. Er der nogen der har erfaring med en "Rock Chucker" ladepresse ? Godt eller skidt ?

Rock Chucker er meget fin. Det er en støbejern O-ringspresse. Når bare du køber en O-ringspresse og ikke en C-presse, kan det næsten ikke gå galt - uanset om det hedder RCBS eller Lee Classic eller noget helt tredje...

Hvis du ser det rigtige tilbud til en god pris, så hug til... Et Ruck Chucker begynder Kit koster ca. 4500 i butikkerne... HErtil kommer die sets....og så kan du i øvrigt supplere med alt muligt "nice to have" men du kan komme i gang med et kit.

Mvh

Zoli



.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Må nok lige korrigere prisen på et RCBS RockChucker kit.

Det koster 2.995,00 , hvis man køber det rigtige sted [Big Grin]

Men til så små kalibre, kommer man langt med lade udstyr for under
en tusse.

Her tænker jeg på Lee Anniversary Kit.

Har selv ladet omkring 3.000 stk. 30.06 på sådanne et sæt.

Bruger selv LEE Classic Press og Dillon XL650.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Må nok lige korrigere prisen på et RCBS RockChucker kit.

Det koster 2.995,00 , hvis man køber det rigtige sted [Big Grin]

Men til så små kalibre, kommer man langt med lade udstyr for under
en tusse.

Her tænker jeg på Lee Anniversary Kit.

Har selv ladet omkring 3.000 stk. 30.06 på sådanne et sæt.

Bruger selv LEE Classic Press og Dillon XL650.



Hvad søren Rex...jeg troede da ikke du handlede med RCBS....[Smile]
Troede kun du handlede med Lee..... Tja, men til 3000 for et nyt RCBS Kit er der vel ikke meget at betænke sig på... [Big Grin]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Jeg kan skaffe:

RCBS , Redding , Lee , Lyman , Hornady , Forster , Mec og Dillon.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Må nok lige korrigere prisen på et RCBS RockChucker kit.

Det koster 2.995,00 , hvis man køber det rigtige sted [Big Grin]

Men til så små kalibre, kommer man langt med lade udstyr for under
en tusse.

Her tænker jeg på Lee Anniversary Kit.

Har selv ladet omkring 3.000 stk. 30.06 på sådanne et sæt.

Bruger selv LEE Classic Press og Dillon XL650.



Hej Rex.

Det ene sæt jeg har, kan købes for 2994,-.

jeg er glad for at jeg ikke indledningsvis var den der dumpede prisen.[8D][8D][8D]

Venlig hilsen
375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#7
Tak for rådene [8D]

Jeg har brugt en del tid på lokalekravene, og har så kontaktet det lokale våbenkontor for proceduren ved tilladelsen til genladning.
Det ser ud til at det tiltænkte lokale kan godkendes uden problemer.[Big Grin][:p][Big Grin]

Jeg kommer ikke kun til at genlade de små, men de var de eneste der faldt udenfor standard kaliber gruppen.
Derfor var det rart at vide, hvis der var hvis der var specielle forhold at tage højde for.

Jeg kigger nu efter et kursus og har lavet en langsigtet investeringsplan for indkøb af udstyr. Problemet er at jeg kun har de ultrasorte penge (dem min Frue ikke kender til) til projektet.

Mvh

Zoli
Mvh


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)